Sidan 4 av 12 Första ... 23456 ... Sista
  1. #91
    Har precis plockat ihop moppen bytt kolv och munstycke. Men den vill inte starta? Kan det bero på att jag har för stort munstycke, eller är det kolven? Det är en DT50mx med "5.5hk" cylle och 12mm fögg. Var och köpte munstycke men i butiken var strl100 det minsta han hade. 88 är original. Tror ni den får för mycket för att ens kunna starta?
    Senast redigerat av DT-Davve den 2011-03-12 klockan 18:44.

  2. #92
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Har precis plockat ihop moppen bytt kolv och munstycke. Men den vill inte starta? Kan det bero på att jag har för stort munstycke, eller är det kolven? Det är en DT50mx med "5.5hk" cylle och 12mm fögg. Var och köpte munstycke men i butiken var strl100 det minsta han hade. 88 är original. Tror ni den får för mycket för att ens kunna starta?
    Har du satt kolven rätt ? Ska vara en pil mot där avgaserna ska ut! Och nej, den ska ändå starta även fast det är stort om det utne är über stort!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  3. #93
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Har du satt kolven rätt ? Ska vara en pil mot där avgaserna ska ut! Och nej, den ska ändå starta även fast det är stort om det utne är über stort!
    Jag är inte säker Men jag vet hur kolven ska sitta fast farsan hjälpte mig att hålla lite och så. Kan varit han som vänt på det hela. Ska kolla! Tack för svaret.

    EDIT: Var nere och tog av toppen och kollade om det stämde. Pilen pekade mot avgasporten, som den skulle och det ska inte vara någon felmärkning. Det kollade jag innan.


    EDIT2: Fick det att funka. Vad har DT50mx för original gängor på sitt original munstycke?
    Senast redigerat av DT-Davve den 2011-03-12 klockan 18:44.

  4. #94

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    Tjena, har en derbi senda med gianelli och dragen luftburksplugg. Har nu munstycke 78. Det jag undrar över är att den dör lite på 1an o 2an vid 8tusen för att sedan börja dra igen när den när nio tiotusen. På 3 an och uppåt går den fint alla varvtal. Byta str. ? Elr andra inställningar?

  5. #95
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av hampz95 Visa inlägg
    Tjena, har en derbi senda med gianelli och dragen luftburksplugg. Har nu munstycke 78. Det jag undrar över är att den dör lite på 1an o 2an vid 8tusen för att sedan börja dra igen när den när nio tiotusen. På 3 an och uppåt går den fint alla varvtal. Byta str. ? Elr andra inställningar?
    Kolla hur stiftet ser ut
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  6. #96

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Kolla hur stiftet ser ut
    Okej det ska va oboybrunt vid rätt inställning va?

  7. #97
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av hampz95 Visa inlägg
    Okej det ska va oboybrunt vid rätt inställning va?
    Yezzzz
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  8. #98
    Är det något man ska tänka på om man ska dra på en http://twostroke.se/product.asp?product=7586.

    Ska sitta på min Rieju RRX -07, har ett Leo vince v6 på den.

  9. #99
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Slask Visa inlägg
    Är det något man ska tänka på om man ska dra på en http://twostroke.se/product.asp?product=7586.

    Ska sitta på min Rieju RRX -07, har ett Leo vince v6 på den.
    Jaa , att köpa en munstyckesats med 5mm gängor då det är 6 mm munstycken upp till 17.5 förgasare är det enda du behöver tänka på
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  10. #100
    Samma storlek på munstycket som innan eller? den går bra på det munstycket jag kör nu. Fast 5 mm's

  11. #101
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Slask Visa inlägg
    Samma storlek på munstycket som innan eller? den går bra på det munstycket jag kör nu. Fast 5 mm's
    Nej, för större fögge=Mera luft/bensin behövs! Troligtvis kommer du behöva större munstycke än vad du har i nu!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  12. #102
    Då frågar jag här också.

    DT50MX
    Airsal eurokit 70cc
    Mikunityp 24mm
    Jamarcolavgassystem
    Originaltopp
    150-munstycke
    Nålinställning - mitten
    3-läppars membran

    Mopeden blöddrar när man gasar upp, men i vissa lägen låter den som den ska. Förgasaren verkar vara riktigt indränkt i bensin. Det låter som den får för mycket. 150 ingår i förgasaren, men jag har 100, 120, 130 och 160-munstycken hemma. Bör jag gå ner till 130, eller är det någonting annat som kan vara fel? Flottörringen som inte ligger rätt?

  13. #103
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Då frågar jag här också.

    DT50MX
    Airsal eurokit 70cc
    Mikunityp 24mm
    Jamarcolavgassystem
    Originaltopp
    150-munstycke
    Nålinställning - mitten
    3-läppars membran

    Mopeden blöddrar när man gasar upp, men i vissa lägen låter den som den ska. Förgasaren verkar vara riktigt indränkt i bensin. Det låter som den får för mycket. 150 ingår i förgasaren, men jag har 100, 120, 130 och 160-munstycken hemma. Bör jag gå ner till 130, eller är det någonting annat som kan vara fel? Flottörringen som inte ligger rätt?
    För det första så skulle jag byta till en passande topp Sen så får du prova dig fram, men runt 120-130 skulle jag misstänka
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  14. #104
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    För det första så skulle jag byta till en passande topp Sen så får du prova dig fram, men runt 120-130 skulle jag misstänka
    Jo, toppen ska bytas ut, i mån om pengar (den där mopeden har käkat upp en hel del pengar). Nu när sambon startade den en sista gång och sen tog in den, var hela avgasröret fullt med bensin xD
    Vi kom också fram till att 120-130 borde vara lagom. Men... Kan det förklara att förgasarens nedre del läcker bensin?

  15. #105
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Nej, den överflödar då! Det är helt enkelt inte tätt någonstans!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  16. #106
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Nej, den överflödar då! Det är helt enkelt inte tätt någonstans!
    Den är helt ny. Är det retur på den som gäller? Känns surt att behöva demontera en helt ny förgasare pg.a fabriksfel =(

    Kan den överflöda om bensinkranen inte håller tätt, eller om den står på utan att mopeden används?

  17. #107
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Asså kolla så att flottören fungerar som den ska, och att "kopp" packningen sitter rätt! Dom 2 simplaste felen med en fögge
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  18. #108
    3-läppars membran är väl original på DT50mx? Isåfall tkr jag du borde skaffa dig en 4 läppars också!

  19. #109
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Hur mycket skillnad är det mellan ett effektrör mk sp och original furia rör utan plugg, hur mycket större lindring borde jag skaffa?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  20. #110
    Flottörnålen på förgasaren stängde aldrig till, utan släppte hela tiden ut bensin. Vi testade att motionera upp den, blåsa rent med tryckluft (både i munstycke och hål), men det hjälper inte. När förgasaren väl är på plats igen, släpper den konstant igenom bränsle. Är det reklamation som gäller?

  21. #111
    Hej!
    Skaffade en Beta RR50 förra sommarn men fick aldrig riktigt ordning på den. Ägaren innan mig hade dragit pluggen men kompet hade blivit dåligt så han skaffade ett kolvkit och bytte delar. (Han lyckades också göre en egen packning av gummimassa istället för att köpa en riktig, denna funkade ju inte bra och jag fick byta packningarna runt cylindern...)
    Han bytte munstycken, men är osäker på om han bytte tillbaka när han satte dit pluggen igen, moppe går hyfsat när man väl kör men är ibland svårstartad när man inte kört på ett tag. Den "sotar" också igen stiftet när jag kör långa sträckor, och ryker mer än andra moppar. Beror det på fel munstycken? Har 78,80,86,90,96,100 hemma men vilket är orginal? Har skruvat lite på luftskruvenn vid förgasarn utan reultat.
    Tacksam för hjälp..
    mvh

  22. #112
    Kan meddela att vi fått ny förgasare, och 24mm kombinerat med airsal 70cc krävde visst 160-munstycke oO

  23. #113
    tja nu är är jag trött på min 16mm fögge och ville beställa en 19mm men fick inte för pappa såklart-.- men han sa att jag gärna fick ta cross förgasaren (som är en 27mm mikuni, 5mm gänga)
    Kommer det bli svårt att på den gå rent på 50cc? eftersom den gått på 80cc förut?

    Rieju rrx

    Setup:

    Stage6 50cc

    Urpluggad (Thrower inom kort)
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  24. #114
    Tjena, tänkte införskaffa mig ett http://www.twostroke.se/product.asp?product=8280 till min derbi x race 06a, vet inte atm vad det är för storlek på munstycket men det är orginal? vill gärna veta om non har använt liknande vad dom använde för munstycke. och om non vet orginal munstycke till en x race 06, ska kolla upp det till hälgen.

  25. #115
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    tja nu är är jag trött på min 16mm fögge och ville beställa en 19mm men fick inte för pappa såklart-.- men han sa att jag gärna fick ta cross förgasaren (som är en 27mm mikuni, 5mm gänga)
    Kommer det bli svårt att på den gå rent på 50cc? eftersom den gått på 80cc förut? Rieju rrx

    Setup:

    Stage6 50cc

    Urpluggad (Thrower inom kort)
    En 27mm är väldigt stort. 19mm är bra för bara rör som rör som du säger och 21mm skulle nog gå. Dock skulle jag inte köra på 27mm, jag skulle hellre kört med 16mm då.

  26. #116

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    En 27mm är väldigt stort. 19mm är bra för bara rör som rör som du säger och 21mm skulle nog gå. Dock skulle jag inte köra på 27mm, jag skulle hellre kört med 16mm då.
    Effekt rör och insug och 21mm. Då går moppe grymt mycket bättre en med orginal föggen som är 16mm

  27. #117
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Effekt rör och insug och 21mm. Då går moppe grymt mycket bättre en med orginal föggen som är 16mm
    Sa ju det? 21mm skulle nog gå. Dock går nog inte 27mm lika bra?

  28. #118
    Tjenare, jag har en Yamaha DT50MX, så går bra när den är varm, men när jag precis startat den, misständer den, och varvar inte ur. När den senare blivit varm går den bra. MEN, när jag kört länge på högsta växeln i oftast nedförsbacke eller raksträcka, så värmenyper den. Den nyper till, och dör. Visst borde jag byta till ett större munstycke då? Det är storlek 88 i nu (original), borde jag byta till typ 95 eller?

  29. #119
    Jag har en peugeot xps sm 04 vad är original munstycket storlek ?????? Och jag har ur pluggad och ingen katalysator, vad ska jag ha för munstycke??????
    Senast redigerat av paulin den 2011-04-12 klockan 14:18.

  30. #120
    Kör orginal fögge med turbokit beställde en sats 75-115 nån som vet vad den kan gå bäst av , kmr ju testa mig fram men första munstycke tipsa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in