Ämne: CDI box aerox

  1. #1

    CDI box aerox

    Hej jag tror min CDI box är bränd efter som moppen la av när jag varvade mycket med den
    Jag funderar på den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=16597
    Är det någon som har testat den? sitter både cdi boxen och tändspolen i den? är den jobbig att koppla in måste klippa av sladdar och sätta på nya kontakter mm?
    Säg gärna vad ni vet om den

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Riesen Visa inlägg
    Är du säker på att det är cdin?
    kollat gnistan? kompression?
    Det kommer ingen gnista har gått i genom hela elsystemet, alla sladdar sitter på rätt plats (har testat med nytt tändstift också). Det är tänd spolen eller cdi boxen.
    Hur kan jag kolla vilken det är?

  3. #3
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Det är tändspolen! Om CDI:n blir bränd så går den fortfarande och ger gnista men den funkar som ett varvstopp! Jag tror på tändspolen iaf

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Det är tändspolen! Om CDI:n blir bränd så går den fortfarande och ger gnista men den funkar som ett varvstopp! Jag tror på tändspolen iaf
    Skönt, för att den billigaste cdi boxen till min aerox som jag hittar kostar 1700kr. Jag får ta och köpa ny tänd spole och kolla om den får gnista

  5. #5
    Det var inte tänspolen som var felet utan det hade blivit någon kortslutning i ramen så jag jordade tändspolen i luftburks skruvarna i stället.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in