Sidan 15 av 28 Första ... 5131415161725 ... Sista
  1. #421
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    ok ok,ja körde 12/48 och klarade 4an rätt lätt med halvt utskruvat stift, ohöjda spol och oinställd förknasare

    Du får ta å filma sen,sugen att se hur den går nu!
    Dude, nu klarar den knappt 4:an med TK röret För den är så jävla högvarvig ^^ Men om jag får tag på ett nytt rör(har ett på g) så ska du få se
    Men måste vänta till våren så isen öfrsvinner från vägen så man kan köra
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  2. #422
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Dude, nu klarar den knappt 4:an med TK röret För den är så jävla högvarvig ^^ Men om jag får tag på ett nytt rör(har ett på g) så ska du få se
    Men måste vänta till våren så isen öfrsvinner från vägen så man kan köra
    åfyfan^^ är väl lite asfalt framme?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  3. #423
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    åfyfan^^ är väl lite asfalt framme?
    Hahah, har man tur att hitta en liten bit asfalt där det tar fäste så blir man överlycklig xD
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  4. #424
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    som simon sa
    Och om de va en grop i nuvarande kolv lär han skaffa en lite tjockare cylinder spacer och få slipa till den nya cylindern han ska skaffa ...

    Edit: en mhr 80cc replica borde lira bra med din övriga setup
    Jag körde med en airsal 70cc "racing". Dock körde jag med 50cc orginaltopp, så förbränningen blev ju en aning koncentrerad, därav gropen i kolven. Hade en cylinderspacer på 1,5mm så 70cc toppen ville ju ej lira, och kolven tog i. Detta skulle enbart vara temporärt tills toppen blev svarvad, men det blev aldrig av..

    Mhr replican hade ju inte varit helt fel, men känns aningen dyrt för tillfället.. Finns inga lämpliga i runt 2000:- klassen? +- egranna såklart

  5. #425
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Jappsen Visa inlägg
    Jag körde med en airsal 70cc "racing". Dock körde jag med 50cc orginaltopp, så förbränningen blev ju en aning koncentrerad, därav gropen i kolven. Hade en cylinderspacer på 1,5mm så 70cc toppen ville ju ej lira, och kolven tog i. Detta skulle enbart vara temporärt tills toppen blev svarvad, men det blev aldrig av..

    Mhr replican hade ju inte varit helt fel, men känns aningen dyrt för tillfället.. Finns inga lämpliga i runt 2000:- klassen? +- egranna såklart
    Jag har en mhr replica, skicka pm om det är intresant!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  6. #426
    Intresse finnes! Hur reagerar mhr:en med 4mm längre slag då? hur ser toppen ut, är den plan eller går den ner i förbränningsrummet något?

  7. #427
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Jappsen Visa inlägg
    Intresse finnes! Hur reagerar mhr:en med 4mm längre slag då? hur ser toppen ut, är den plan eller går den ner i förbränningsrummet något?
    Det är lugnt om du drar på en till spacer,toppen går ner i loppet... pma ist
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  8. #428
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    http://twostroke.se/product.asp?product=22402

    Finns på twostroke under "Yamaha DT50R 97 - och äldre"...
    Men har inte den samma motor som DT50mx? Då borde väl den pipan funka till MX? elr?

    Någon som vet?

  9. #429
    Tror ni en org. am6 vev och lager håller för dessa cylindrar vid blandad körning?
    Airsal 70cc Sport alu / Polini Guss 80cc gjutjärn / Metrakit Handmade 70cc gjutjärn
    Metrakit Thrower
    19/21mm D'O

  10. #430
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Tror ni en org. am6 vev och lager håller för dessa cylindrar vid blandad körning?
    Airsal 70cc Sport alu / Polini Guss 80cc gjutjärn / Metrakit Handmade 70cc gjutjärn
    Metrakit Thrower
    19/21mm D'O
    Håller utan problem, originalvev är mycket underskattat!

  11. #431
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Håller utan problem, originalvev är mycket underskattat!
    Okej, ja det är ju ändå en sport cylinder, så du tror att den skulle palla en Polini Guss 80 ? Vilken förgasare skulle passa bra till en guss, 21? 24? Större?

    Hmm på cykelkraft står det att den har 17,5 hk, det stämmer väl inte? Snarare runt 12?
    Senast redigerat av Julgran den 2011-03-19 klockan 01:17.

  12. #432
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Okej, ja det är ju ändå en sport cylinder, så du tror att den skulle palla en Polini Guss 80 ? Vilken förgasare skulle passa bra till en guss, 21? 24? Större?

    Hmm på cykelkraft står det att den har 17,5 hk, det stämmer väl inte? Snarare runt 12?
    Ingen aning om det med hk, men max 24 skulle jag säga som fögge, räcker nog med en 21mm också, det är ju trots allt en gjutjärn cylinder!

  13. #433
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Okej, ja det är ju ändå en sport cylinder, så du tror att den skulle palla en Polini Guss 80 ? Vilken förgasare skulle passa bra till en guss, 21? 24? Större?

    Hmm på cykelkraft står det att den har 17,5 hk, det stämmer väl inte? Snarare runt 12?
    Du klarar dig fint på en 21mm förgasare

    Runt 13-15 kan du nog räkna med
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  14. #434

  15. #435
    Tänkte att slänga på en ny setup på RRX:n så här inför sommaren nu

    Vad tror ni att den går med ett Leovince v6 kombinerat med 80cc Polini guss och en 21 mm fögge. Och behövs det bytas vev för den verkar rätt så hög varvig + att röret gillar att varva ur det med.

    Tacksam för snabb respons !

  16. #436

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Slask: Leovince är väl lågvarvigare än Thrower? Och Polini Gussen är väl väldigt mild? Ett vevbyte kommer nog inte behövas, ha det jävligt kul med din moppe.

    Nu behöver jag hjälp:

    Min originalcylle är skuren. Några skitiga Airsal 70cc sport är allt jag kan hitta på nätet och min kompis har en väldigt fräsh Metrakit SP som han säljer för en struntsumma, kanske köper den och jag tänker Inte byta vev.

    Om jag köper den, kommer jag vara i farozonen för vevras m. Gianelli 2T och MK SP 70 (Derbi Senda,500mil original, 100mil trimrör)?
    Bör jag sätta på min strypta CDI-box, leta annan cylle eller köra försiktigt (kan vara trixigt för moppepojkar)?

    Tack för ett snabbt svar då jag är ivrig och vill ta årets första åktur!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  17. #437
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Slask Visa inlägg
    Tänkte att slänga på en ny setup på RRX:n så här inför sommaren nu

    Vad tror ni att den går med ett Leovince v6 kombinerat med 80cc Polini guss och en 21 mm fögge. Och behövs det bytas vev för den verkar rätt så hög varvig + att röret gillar att varva ur det med.

    Tacksam för snabb respons !
    Leovince är ju lågvarvigare än thrower ju så är ju ingen höjdar effekt
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  18. #438
    Citat Ursprungligen postat av Slask Visa inlägg
    Tänkte att slänga på en ny setup på RRX:n så här inför sommaren nu

    Vad tror ni att den går med ett Leovince v6 kombinerat med 80cc Polini guss och en 21 mm fögge. Och behövs det bytas vev för den verkar rätt så hög varvig + att röret gillar att varva ur det med.

    Tacksam för snabb respons !
    Kommer funka perfekt, du kommer få ett så skönt vrid så de inte är sant
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  19. #439

  20. #440
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    Tjena allihopa! Skriver här bara för denna tråd inte finns för scooters.

    Jag har precis fixat en 50 "sport" är inte helt säker men har ej pakningen som ska vara längst ner . Har sätt på någons moppe här MNF att han/hon hade packnings pasta , tror ni att det kommer funka ?

    Mvh björn
    Använd orginal? bara packningspasta kommer inte fungera någe vidare!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  21. #441
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  22. #442
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Leovince är ju lågvarvigare än thrower ju så är ju ingen höjdar effekt
    Förstår inte vad du och vonLIDL har fått MK thrower ifrån?? Sa ju att set upen är mitt leovince och sedan polini 80 cc och 21 mm föggen. Om du har nå bra förslag på cylle istället för polinin så gärna dela med dig Är fortfarande öppen för förslag!

  23. #443

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Nejnej! Du sa nåt i stil med "röret gillat att varvas ut det med" och då påpekade vi bara att den var lågvarvigare än den omtalade och nästintill episka Thrower! Njaa, tyvärr så är jag ingen höjdare på cyllar så det får nån annan svara på!

    Nää, varför svarar ingen på min frååga? :S
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  24. #444
    någon som har tips på hur jag kan få på original cylindern på min Derbi senda?
    den vill fan inte gå på, är som om den är för liten där nere så den kommer inte "över" kolven...

  25. #445
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av 0trivin Visa inlägg
    någon som har tips på hur jag kan få på original cylindern på min Derbi senda?
    den vill fan inte gå på, är som om den är för liten där nere så den kommer inte "över" kolven...
    Fel kolv ? Men smörj in kolven med 2takts olja och sen sätt kolvringarna rätt så ska det gå
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  26. #446

  27. #447
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Kolla så att du har kolvringsdelningen på rätt ställe, och kläm in ringarna så ska de gå!

    Tack!
    hur ska "kolvringsdelningen" vara?

  28. #448

  29. #449
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    På kolven så är det ett "hack", du förstår när du ser det.
    Och delningen på kolvringen ska vara där i.
    Måste bara passa på att fråga, om man inte sätter ringen där i hacket, går inte cyllen på då? Och om man får på cyllen kan man köra så ändå? Har inte tänkt på det förut

  30. #450

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in