Sidan 9 av 28 Första ... 789101119 ... Sista
  1. #241
    Funderar på att dra en midrace setup på RRXan, och har då ett fint Yasuni R2 rör liggandes hemma. Men skulle vilja ha tips på några fina midrace cyllar som skulle passa röret! Skulle ett Polini Evolution 80 passa bra?

  2. #242

  3. #243
    Några för/nackdelar med cyllarna du skrev?

  4. #244

  5. #245
    Som jag skrev tidigiare, enn RRX -07, alltså Am6, med ett register passande Yasuni R2 (8-13rpm)

  6. #246

  7. #247

  8. #248
    Missförstod första frågan, ja det är till brukskörning. Ska kolla upp lite om cyllarna innan ja bestämmer mig, tack för hjälpen!

  9. #249
    Har bytt till pr rör på min senda nu! den går mkt bättre! Så kan definitivt rekomendera pr-rör med hebo manston replica cyllen!

  10. #250
    Går det och skruva dit ett rör från en derbi senda med <-05 motorn till en derbi senda 06-> motorn? utan mod
    “That Pagani Zonda, really! It’s like a lion in orange dungarees. Kind of fierce, but ridiculous all at the same time.” - Jeremy Clarkson

  11. #251
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_QuiZ Visa inlägg
    Går det och skruva dit ett rör från en derbi senda med <-05 motorn till en derbi senda 06-> motorn? utan mod
    Samma ram, samma motorfäste så ja.

  12. #252

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Hejhej!

    Kan någon svara snabbt på om jag kan ha metrakit Thrower krök (ljuddämpare passar nog inte?) med ett Gianelli 2T mellanrör? Jag undrar för jag hittade en polares polare som säljer billigt
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  13. #253
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Samma ram, samma motorfäste så ja.
    Ok Tack =) blir nog och köpa ett billigt effektrör nu da =)
    “That Pagani Zonda, really! It’s like a lion in orange dungarees. Kind of fierce, but ridiculous all at the same time.” - Jeremy Clarkson

  14. #254
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Hejhej!

    Kan någon svara snabbt på om jag kan ha metrakit Thrower krök (ljuddämpare passar nog inte?) med ett Gianelli 2T mellanrör? Jag undrar för jag hittade en polares polare som säljer billigt
    Mellanrör som mellanrör, släng på en gummiklämma bara!

  15. #255

  16. #256
    Tjena
    Jag har en Derbi drd racing 06a, 20mm dellorto, 13-52 drevning, malossi membran och en Barikit 80cc cylinder, villket rör tror ni att skulle passa bäst till den setupen om jag vill få ut full effekt? Har ett tk underliggande med mk burk på nu, och det känns som om kraften finns men inte riktigt kommer ut.. är det något annat än röret som behöver bytas?? hört att mk sp/pr eller malossi MHR supermoto skulle vara det bästa

    tack på förhand
    Senast redigerat av slalomon den 2010-11-29 klockan 19:24.

  17. #257
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    varför finns inte denna tråd för scooter ?
    Ställ din fråga ändå för att vara lite busig!
    Citat Ursprungligen postat av slalomon Visa inlägg
    Tjena
    Jag har en Derbi drd racing 06a, 20mm dellorto, 13-52 drevning, malossi membran och en Barikit 80cc cylinder, villket rör tror ni att skulle passa bäst till den setupen om jag vill få ut full effekt? Har ett tk underliggande med mk burk på nu, och det känns som om kraften finns men inte riktigt kommer ut.. är det något annat än röret som behöver bytas?? hört att mk sp eller malossi MHR supermoto skulle vara det bästa

    tack på förhand
    Dom rören är ganska bra, finns massor med rör som passar bra, men jag hade nog köpt supermotoröret!
    Senast redigerat av engert den 2010-11-29 klockan 19:39.

  18. #258
    är det det som passar bäst av de som finns då? och tror du att det kommer bli någon väsentlig skillnad med det isåfall??
    Senast redigerat av slalomon den 2010-11-29 klockan 19:32.

  19. #259
    Citat Ursprungligen postat av slalomon Visa inlägg
    är det det som passar bäst av de som finns då? och tror du att det kommer bli någon väsentlig skillnad med det isåfall??
    Ja jämfört med ett tk ska det va mkt skillnad!

  20. #260
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  21. #261
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    Vad snackar du om ??
    Att du kan väl ställa din fråga i denna tråd om det är så, om du nu inte hittar ngn lämplig tråd i scooter-delen? Då kan du skriva på fel ställe på forumet och va "busig" och skriva här! Tänk lite!

  22. #262
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  23. #263
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    aha

    Vilket varv börjar polini på ( polini scooter team . Det heter det på twostroke)
    http://twostroke.se/product.asp?product=17414
    Det vet inte jag men be ngn göra en sådan här tråd till scooter! Pma ngn moderator!

  24. #264
    Tjena.

    Jag har en Roxon duel sm och jag ska önska mig ett avgassystem i julklapp och jag vill ha hög effekt men inte över 3000kr i prisklass, nån som rekommenderar något bra? Har kollat på yasuni, men jag är osäker om det inte finns nått bättre
    Senast redigerat av beaver den 2010-11-29 klockan 22:53.

  25. #265
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Tjena.

    Jag har en Roxon duel sm och jag ska önska mig ett avgassystem i julklapp och jag vill ha hög effekt men inte över 3000kr i prisklass, nån som rekommenderar något bra? Har kollat på yasuni, men jag är osäker om det inte finns nått bättre
    Finns massor te.x Giannelli 2t , Doppker, hebo , med tanke på att det är derbi motor så finns det mång att välja mellan sen kan du alltid hitta billiga rör på blocket , te.x metrakit sp som är riktigt skönt ljud i
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  26. #266
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Dom rören är ganska bra, finns massor med rör som passar bra, men jag hade nog köpt supermotoröret!
    men på vilket sätt är supermoto röret bättre än sp då?

  27. #267
    Citat Ursprungligen postat av slalomon Visa inlägg
    men på vilket sätt är supermoto röret bättre än sp då?
    Det är lite vassare register, du kan nog få ut lite mer av cylindern med det röret!

  28. #268
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Finns massor te.x Giannelli 2t , Doppker, hebo , med tanke på att det är derbi motor så finns det mång att välja mellan sen kan du alltid hitta billiga rör på blocket , te.x metrakit sp som är riktigt skönt ljud i
    tack för tipset! hittade ett mk sp i bra skick för 1k. men jag gillar inte liggande. men sen så finns det säkert krut i det så jag vet inte.

  29. #269
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    tack för tipset! hittade ett mk sp i bra skick för 1k. men jag gillar inte liggande. men sen så finns det säkert krut i det så jag vet inte.
    Om du hitta det MK SP röret som ligger på blocket och finns i gbg är de sålt

    __________________________________________________ ________________

    Vad är största skillnaden mellan ett SP rör och ett PR rör egentligen?

  30. #270
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av slalomon Visa inlägg
    men på vilket sätt är supermoto röret bättre än sp då?
    Metrakit Sp: 8-12.5 rpm.
    Malossi Supermoto: 9-12.5 rpm
    Om du läser på första sidan på rören ser du genast att Supermoto röret varvar lite mer än sp röret , så svårare än så var det inte
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Om du hitta det MK SP röret som ligger på blocket och finns i gbg är de sålt

    __________________________________________________ ________________

    Vad är största skillnaden mellan ett SP rör och ett PR rör egentligen?
    Är väll mest att PR röret varvar mer lite "starkare"

    Metrakit Sp: 8-12.5 rpm.
    Metrakit Prorace: 9-13.5 rpm.

    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in