Sidan 25 av 28 Första ... 152324252627 ... Sista
  1. #721

  2. #722
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Vet vilken cylinder det är och den är väldigt lågvarvig.
    Har hört rykten om att det är din polare jonthä's gamla som jag har men ok, får väl se hur jag gör då... För han jag köpte den av sa att den skulle gå grymt med gianelli..
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #723

  4. #724
    stage6 racing modular kakrär någon? någon som har kört med den?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  5. #725
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Yes det är den.
    På filmen kör han ju med ett pr2, det är väl mer varvvilligt än ett thrower? Den verkar ju gå ganska friskt om han kunde gasa upp den på bakhjulet.. eller?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #726

  7. #727
    Tja har lite frågor,
    vilken 80 cc skulle ni rekomendera till am6, det skall vara en stark bruks !
    funderar mellan airsal 80, barkit 80, polini guss 80

    tänker inte byta vev för de har jag inte stålar till, kommer köra med ett tk överliggande 0 antagligen en 19 mm fög
    tacksam för svar
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

  8. #728
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av x-treme-95 Visa inlägg
    Tja har lite frågor,
    vilken 80 cc skulle ni rekomendera till am6, det skall vara en stark bruks !
    funderar mellan airsal 80, barkit 80, polini guss 80

    tänker inte byta vev för de har jag inte stålar till, kommer köra med ett tk överliggande 0 antagligen en 19 mm fög
    tacksam för svar
    Barikiten

  9. #729
    vad ligger ett Yasuni R1 på för varvtal och jobbar?

  10. #730
    Tjena, tänkte bara kolla om någon har provat/känner någon som provat Metrakit pro race 2 50cc och har något att berätta om den.
    Hittar ingenting då jag letar på youtube, om någon hittar eller har någon film på den så visa gärna! Tror det kan vara en ganska vass cylinder.
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228

  11. #731

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130
    Någon som vet innerdiametern på Turbo Kit Lacada? Behöver en adapter till det...

  12. #732
    Jag skulle vilja förbättra axxet på min Rieju rrx utan att öka topphastigheten, dvs. så att det fortfarande håller laglig hastighet!

    Om man skulle sätta på ett effektrör på moppen och sedan strypa den så den håller laglig hastighet, hur skulle det funka? Moppen är helt original nu och ev då förutom effektröret!
    Finns det olika stypningar som är bättre/sämre?

    Någon snäll själv som kanske skulle kuna lägga ut en video på en Rieju rrx som har ett effektrör och är strypt? Det skulle verkligen uppskattas!

    Finns det andra sätt att öka axxet?

    Jag ska FÅR INTE köra över laglig hastighet så det är ingen ide att ni säger kör utan strypning osv!

  13. #733
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Jag skulle vilja förbättra axxet på min Rieju rrx utan att öka topphastigheten, dvs. så att det fortfarande håller laglig hastighet!

    Om man skulle sätta på ett effektrör på moppen och sedan strypa den så den håller laglig hastighet, hur skulle det funka? Moppen är helt original nu och ev då förutom effektröret!
    Finns det olika stypningar som är bättre/sämre?

    Någon snäll själv som kanske skulle kuna lägga ut en video på en Rieju rrx som har ett effektrör och är strypt? Det skulle verkligen uppskattas!

    Finns det andra sätt att öka axxet?

    Jag ska FÅR INTE köra över laglig hastighet så det är ingen ide att ni säger kör utan strypning osv!
    Dreva om bästa som funkar då
    skulle haft a-traktor istället!

  14. #734
    Har en Rieju rrx som är helt original och eftersom dem går sämre än original med ett effektrör och vill ha ett snyggare rör så undrar jag om det finns andra originalrör som passar? Hur skulle den gå med andra originalrör?

    T.ex. Derbi drd pro rör eller liknande!? Vilka finns det mer?

  15. #735
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av persson* Visa inlägg
    vad ligger ett Yasuni R1 på för varvtal och jobbar?
    Den ligger på ungefär samma varvtal som gianelli och andra sportrör så vitt jag vet.

    Citat Ursprungligen postat av Jonsson94 Visa inlägg
    Tjena, tänkte bara kolla om någon har provat/känner någon som provat Metrakit pro race 2 50cc och har något att berätta om den.
    Hittar ingenting då jag letar på youtube, om någon hittar eller har någon film på den så visa gärna! Tror det kan vara en ganska vass cylinder.
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228
    Vad ska du ha cylindern till om jag får fråga? Om du ska ha den till att bruksköra med är det en onödig investering, om du ska ha den till race är det också det då det inte körs så mycket 50cc race och en midrace 70 antagligen drar den.

    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Jag skulle vilja förbättra axxet på min Rieju rrx utan att öka topphastigheten, dvs. så att det fortfarande håller laglig hastighet!

    Om man skulle sätta på ett effektrör på moppen och sedan strypa den så den håller laglig hastighet, hur skulle det funka? Moppen är helt original nu och ev då förutom effektröret!
    Finns det olika stypningar som är bättre/sämre?

    Någon snäll själv som kanske skulle kuna lägga ut en video på en Rieju rrx som har ett effektrör och är strypt? Det skulle verkligen uppskattas!

    Finns det andra sätt att öka axxet?

    Jag ska FÅR INTE köra över laglig hastighet så det är ingen ide att ni säger kör utan strypning osv!
    Hektorgrabben har helt rätt där!

    Citat Ursprungligen postat av Hektorgrabben Visa inlägg
    Dreva om bästa som funkar då
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Har en Rieju rrx som är helt original och eftersom dem går sämre än original med ett effektrör och vill ha ett snyggare rör så undrar jag om det finns andra originalrör som passar? Hur skulle den gå med andra originalrör?

    T.ex. Derbi drd pro rör eller liknande!? Vilka finns det mer?
    Inga derbi rör passar till din rrx tyvärr då det är olika fästen vid både cylindern och vid ramen. Jag skulle rekommendera dig att skaffa ett strypt trimrör och fila lite på pluggen tills du når önskad hastighet. Det kan vara olagligt (?) men jag tror inte att det är så värst farligt.

  16. #736
    Kan någon hjälpa mig identifiera detta underliggande avgasröret som passar Derbi Senda?





    Kröken är ej svetsad i koner, utan består av två delar(ja ni ser på bild) expantionskammaren består av 6 st "koner" Den går under på höger sida och fästes i fotpinnen. Den är även högvarvig


    OBS: bryr er inte om ljuddämparen, de är en Kundo ljuddämpare till scooter som är kapad och lagt kolfiberark runt och satt på ett polini märke! OBS


    Har letat runt på nätet men hittar ingen liknande.. vore trevligt om någon vet va de är för rör!


    MvH

  17. #737
    Någon som vet durationerna på original d50b0 cylinder? jag och en klasskompis har som skoluppgift att bygga ett avstämt rör till min moppe. Tacksam för svar!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  18. #738
    Har en polini guss som är skuren här hemma utan kolvringar men tänkte höra med er om den ens är körbar i det skicken den är nu ? för har ingen tanke på att köpa något nytt till den förutom kolvringar


    Kolven glider bra utan att fastna elr något och där är inga skarpa kanter och repan i cylindern är "mjuk"


    jag vet att jag inte kommer få ut all effekt men det är bara den repan i kolven och cylindern och inga mer och den måste ju ändå va lite piggare än org 8)








    snabb fråga vafan är denna till ? :S

  19. #739
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Har en polini guss som är skuren här hemma utan kolvringar men tänkte höra med er om den ens är körbar i det skicken den är nu ? för har ingen tanke på att köpa något nytt till den förutom kolvringar


    Kolven glider bra utan att fastna elr något och där är inga skarpa kanter och repan i cylindern är "mjuk"


    jag vet att jag inte kommer få ut all effekt men det är bara den repan i kolven och cylindern och inga mer och den måste ju ändå va lite piggare än org 8)








    snabb fråga vafan är denna till ? :S
    Känner du repan i cyllen med nageln t.ex? KOmer ju gå att köra med, men du borde åtmindstånde hona ur den och tjacka ny överdimensionskolv!

  20. #740
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    Har en polini guss som är skuren här hemma utan kolvringar men tänkte höra med er om den ens är körbar i det skicken den är nu ? för har ingen tanke på att köpa något nytt till den förutom kolvringar


    Kolven glider bra utan att fastna elr något och där är inga skarpa kanter och repan i cylindern är "mjuk"


    jag vet att jag inte kommer få ut all effekt men det är bara den repan i kolven och cylindern och inga mer och den måste ju ändå va lite piggare än org 8)








    snabb fråga vafan är denna till ? :S
    tyvärr är det helt omöjligt att se på bilden hur djup repan är, är den inte allt för djup så kan du ju horna och köpa ny kolv. idén om att köra på den kolven kan du skrota direkt.
    annars skulle jag borrat upp cylindern och satt i en större kolv iomed att det är en gjutjärnscylinder
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #741
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Känner du repan i cyllen med nageln t.ex? KOmer ju gå att köra med, men du borde åtmindstånde hona ur den och tjacka ny överdimensionskolv!
    nä, nja skiter i det då en kolv kostar 800kr och har hittat begagnade cylindrar i bra skick för det priset !

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tyvärr är det helt omöjligt att se på bilden hur djup repan är, är den inte allt för djup så kan du ju horna och köpa ny kolv. idén om att köra på den kolven kan du skrota direkt.
    annars skulle jag borrat upp cylindern och satt i en större kolv iomed att det är en gjutjärnscylinder
    okej, skiter idet då en kolv kostar 800kr och har inte till gång till rätt verktyg till svarv och har inte kunskapen att svarva

  22. #742
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Bergan Visa inlägg
    nä, nja skiter i det då en kolv kostar 800kr och har hittat begagnade cylindrar i bra skick för det priset !



    okej, skiter idet då en kolv kostar 800kr och har inte till gång till rätt verktyg till svarv och har inte kunskapen att svarva
    okej sälj den billigt till mig
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #743
    Visst var det så att ett underliggande pro race rör och ett pro thrower har snarlik effekt?
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  24. #744
    felixolssons avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg, Vårgårda
    Inlägg
    29
    Måste man ha originalrör på mopeden för att den ska vara laglig, eller kan man ha ett annat pluggat rör?

  25. #745
    ngn här inne som har portat en 50cc orginall cylle till morini motorn elr vad den heter nu den motorn sitter på dom gammla gilera h@k iallafall

    men aja vad är max portning i kanalerna i den cyllen om ngn vet?

  26. #746
    Hur snabbt kommer min derbi senda 06 gå med gianelli 2t rör men resten orginal? förutom munstycke då

  27. #747
    Tjena, har precis haft på min original cylinder igen efter att jag har målat om den tänkte bara fråga; hur länge ska jag låta den stå på tomgång/köra lugnt med den så den inte skär?

  28. #748
    Citat Ursprungligen postat av Fellanix Visa inlägg
    Hur snabbt kommer min derbi senda 06 gå med gianelli 2t rör men resten orginal? förutom munstycke då
    runt 75 - 80 beroende på drevning.
    Citat Ursprungligen postat av 0trivin Visa inlägg
    Tjena, har precis haft på min original cylinder igen efter att jag har målat om den tänkte bara fråga; hur länge ska jag låta den stå på tomgång/köra lugnt med den så den inte skär?
    Men du har väl bara lackat om den? Då är den väl redan inkörd? Bara att montera och starta som vanligt.

  29. #749
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    runt 75 - 80 beroende på drevning.

    Men du har väl bara lackat om den? Då är den väl redan inkörd? Bara att montera och starta som vanligt.
    Aa jag har bara lackat den men tänkte om man var tvungen att typ "köra in den" fast inte lika mycket..
    asså bara så att cylinder blev inoljad och så ordentligt..

  30. #750
    Citat Ursprungligen postat av 0trivin Visa inlägg
    Aa jag har bara lackat den men tänkte om man var tvungen att typ "köra in den" fast inte lika mycket..
    asså bara så att cylinder blev inoljad och så ordentligt..
    Olja in när du monterar och starta sen som vanligt, låt stå en liten stund på tomgång och kör sen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in