Sidan 23 av 28 Första ... 132122232425 ... Sista
  1. #661
    Har en rieju rrx 06 orginal, funderar på att köpa ett avgassystem för en rimlig peng och sen strypa den så den är laglig! Hur går en strypt rrx? Någon som kan tipsa på något bra och relativt billigt avgassystem?

    Är ute efter ett rör som inte låter så jävla mycket, utan ett mer diskret rör!
    Senast redigerat av MoppeStyling den 2011-11-18 klockan 14:09.

  2. #662
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Har en rieju rrx 06 orginal, funderar på att köpa ett avgassystem för en rimlig peng och sen strypa den så den är laglig! Hur går en strypt rrx? Någon som kan tipsa på något bra och relativt billigt avgassystem?

    Är ute efter ett rör som inte låter så jävla mycket, utan ett mer diskret rör!
    Kör med original röret då?

  3. #663
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Kör med original röret då?
    Har gjort det, men jag vill ha lite mer drag! Den är ju så seg, lite bättre accerlation är vad jag är ute efter! Några tips?

  4. #664
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Har en rieju rrx 06 orginal, funderar på att köpa ett avgassystem för en rimlig peng och sen strypa den så den är laglig! Hur går en strypt rrx? Någon som kan tipsa på något bra och relativt billigt avgassystem?

    Är ute efter ett rör som inte låter så jävla mycket, utan ett mer diskret rör!

    Det är absolut ingen idé att göra det, kommer gå skit ett effektrör är byggt för att prestera på högre varv än ett original rör dom rören börjar jobba på mycket senare varv än original sen har du då inget botten och när effekten ska "kicka" in så har du ju en strypning där som förstör allt , skulle rekomendera dig att borra eller ta bort pluggen helt i ditt original rör och byta munstycke så får du bättre accerlation
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  5. #665

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Orust, Henån
    Inlägg
    26
    Hur bra går malossi mhr replica supermoto röret på en derbi senda 05 med 14-52 drevning.

  6. #666
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Det är absolut ingen idé att göra det, kommer gå skit ett effektrör är byggt för att prestera på högre varv än ett original rör dom rören börjar jobba på mycket senare varv än original sen har du då inget botten och när effekten ska "kicka" in så har du ju en strypning där som förstör allt , skulle rekomendera dig att borra eller ta bort pluggen helt i ditt original rör och byta munstycke så får du bättre accerlation
    Jo men saken är ju den att jag fortfarande ska hålla laglig hastighet, därav strypningen! Om jag skulle köra trimmat skulle jag inte få ha kvar moppen! :/ Finns det några andra saker man kan göra för att förbättra accerlationen utan att röra topphastigheten?

  7. #667
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Jo men saken är ju den att jag fortfarande ska hålla laglig hastighet, därav strypningen! Om jag skulle köra trimmat skulle jag inte få ha kvar moppen! :/ Finns det några andra saker man kan göra för att förbättra accerlationen utan att röra topphastigheten?
    Plugga ur orgröret och pizzadreva den då, då kommer den göra ca 55 med bättre axx

  8. #668

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Jo men saken är ju den att jag fortfarande ska hålla laglig hastighet, därav strypningen! Om jag skulle köra trimmat skulle jag inte få ha kvar moppen! :/ Finns det några andra saker man kan göra för att förbättra accerlationen utan att röra topphastigheten?
    plugga ur och fixa blackbox enda du kan göra för bättre axx är ju att plugga ur, eventuellt porta men tror inte det lär göra skillnad utan en vettig pipa
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #669
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Plugga ur orgröret och pizzadreva den då, då kommer den göra ca 55 med bättre axx
    Okej, men vad gör man när man pizzadrevar den?

    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    plugga ur och fixa blackbox enda du kan göra för bättre axx är ju att plugga ur, eventuellt porta men tror inte det lär göra skillnad utan en vettig pipa
    Det enda jag kan göra är att plugga ur? Vadå gör inte ett effektrör någon skillnad eller? :S

  10. #670
    Citat Ursprungligen postat av Nicke_95 Visa inlägg
    Hur bra går malossi mhr replica supermoto röret på en derbi senda 05 med 14-52 drevning.
    som ett gianelli 2T ungefär,
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  11. #671

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av MoppeStyling Visa inlägg
    Okej, men vad gör man när man pizzadrevar den?


    Det enda jag kan göra är att plugga ur? Vadå gör inte ett effektrör någon skillnad eller? :S
    man slänger på ett enormt drev bak för att få ner utväxlingen.

    och jo, självklart gör ett effektrör skillnad. när de är urpluggade, men när de är pluggade går de sämre än pluggat originalrör!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #672
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    man slänger på ett enormt drev bak för att få ner utväxlingen.

    och jo, självklart gör ett effektrör skillnad. när de är urpluggade, men när de är pluggade går de sämre än pluggat originalrör!
    Okej, men är det så med alla effektrör? Går alla pluggade effektrör sämre än ett pluggat originalrör? Vissa går det väl bättre med än andra!

  13. #673
    Hej!
    Har nyss fått på min Mk sp 70cc cylinder. När jag fyllde på vatten så börja det läcka lite runt cylinderfoten trots jag dragit muttrarna som håller det hela nere som fan. Med cylindern får man ju med cylinderfotspackningar av metall, jag använde den som gav minst komp (den tjockaste) men jag funderar om man bör sätta på lite packningsmassa att lösa det hela eller har någon annan haft detta problem? Tack för svar
    Senast redigerat av purplehazenils den 2011-11-30 klockan 12:06.

  14. #674
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    gör faktist ett nytt rör så jäkla mycket som alla säger?

  15. #675

  16. #676
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Bror ju på! Jämför du ett trimsystem med ett orginal eller?
    Jao,

  17. #677
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Jao,
    Då gör det en märkbar skillnad ja. Skulle rekommendera dig att köpa ett trimrör om du vill trimma.

  18. #678
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Då gör det en märkbar skillnad ja. Skulle rekommendera dig att köpa ett trimrör om du vill trimma.
    kej, jo, har ju en aprilia rx jag, tänkte fråga nu när jag faktist har en annan aprilia körare i snacket.
    vilka rör tycker du funkar bäst?

  19. #679
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    kej, jo, har ju en aprilia rx jag, tänkte fråga nu när jag faktist har en annan aprilia körare i snacket.
    vilka rör tycker du funkar bäst?
    Tyvärr är våra mopeder inte lika på något annat sätt än namnet och kanske färgerna då du har en 04 (?). Då antar jag att du har am6 motor och en helt annan ram så jag kan inte hjälpa dig mer än någon annan. Men jag säger som många har gjort innan mig. "Har du en am6 så sätt på ett tk. Har du en derbi så sätt på ett gianelli". Det stämmer faktiskt väldigt bra enligt vad jag har hört.

    //Webbe

  20. #680
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Tyvärr är våra mopeder inte lika på något annat sätt än namnet och kanske färgerna då du har en 04 (?). Då antar jag att du har am6 motor och en helt annan ram så jag kan inte hjälpa dig mer än någon annan. Men jag säger som många har gjort innan mig. "Har du en am6 så sätt på ett tk. Har du en derbi så sätt på ett gianelli". Det stämmer faktiskt väldigt bra enligt vad jag har hört.

    //Webbe
    det vet jag att de är olika, fast bara undrar vilka rör du gillar bäst.

  21. #681
    dum fråga men, vilken cylinder lirar bäst med ett yasuni r2? kör just nu med borrad org cylle å 21mm fögge å hebo membran
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  22. #682
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    det vet jag att de är olika, fast bara undrar vilka rör du gillar bäst.
    Jag vet inte vad du är ute efter, lågvarvigt eller högvarvigt? Under- eller överliggande?

    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    dum fråga men, vilken cylinder lirar bäst med ett yasuni r2? kör just nu med borrad org cylle å 21mm fögge å hebo membran
    Då den har samma kurva som ett metrakit sp rör så skulle jag rekommendera en upper sport eller en midrace cylinder. Kanske airsal 80, barikit 74/80 m.m.

  23. #683
    Vilken av dessa skulle vara bäst till gatubruk? Mhr80 (alltså modellen mellan replica och team), stage6 racing 80cc, airsal racing 80cc, athena 80cc alu racing, mk sp80 cc eller nån annan skön cylinder i 2000-3000kr klassen som funkar bra för gatbruk? Med pr eller liknande rör

    Till d50bo alltså nya derbimotorn
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  24. #684
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    Vilken av dessa skulle vara bäst till gatubruk? Mhr80 (alltså modellen mellan replica och team), stage6 racing 80cc, airsal racing 80cc, athena 80cc alu racing, mk sp80 cc eller nån annan skön cylinder i 2000-3000kr klassen som funkar bra för gatbruk? Med pr eller liknande rör

    Till d50bo alltså nya derbimotorn
    Bara av ren nyfikenhet, finns det verkligen sp80cc? I övrigt så vet jag inte mycket mer om cylindrarna än att MHR80 ska vara bra. Jag har själv köpt mig en MHR80 portad. Om jag får hem hem skiten och den funkar så har jag en barikit 80cc. Intresserad förresten?

  25. #685
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Bara av ren nyfikenhet, finns det verkligen sp80cc? I övrigt så vet jag inte mycket mer om cylindrarna än att MHR80 ska vara bra. Jag har själv köpt mig en MHR80 portad. Om jag får hem hem skiten och den funkar så har jag en barikit 80cc. Intresserad förresten?
    http://www.gearparts24.de/zylinderki...0cc:a6024.html

    Vet inte om tyskarna har svetsat ihop nåt eget men
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  26. #686
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    http://www.gearparts24.de/zylinderki...0cc:a6024.html

    Vet inte om tyskarna har svetsat ihop nåt eget men
    Nice isåfall. Vad jag vet så var sp70 rätt vass att köra på gatan med (alltså, midrace, passade väldigt bra). Låg rätt jämnt med polaren med min barikit 80 och hans sp70.

  27. #687
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Ni som kan de här nu, passar detta Mk på mitt?
    http://www.moposport.fi:8080/workspa...mcode=871Y0631
    eller
    http://www.moposport.fi:8080/workspa...mcode=871B0331

    Har en Aprilia rx - 04:a

    eller vilken passar bättre eller vilket får man på med Modd om det behövs?

  28. #688
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Ni som kan de här nu, passar detta Mk på mitt?
    http://www.moposport.fi:8080/workspa...mcode=871Y0631
    eller
    http://www.moposport.fi:8080/workspa...mcode=871B0331

    Har en Aprilia rx - 04:a

    eller vilken passar bättre eller vilket får man på med Modd om det behövs?
    Skulle du läs beskrivningen skulle du se att det första röret är till yamaha tzr och aprilia rs (alltså kyykkyn som dom kallas i finland) http://www.serviceaprilia.com/public...050%20My06.jpg

    Och det andra röret passar på din moppe, eventuellt nån liten modifikation vid ramfästet men det brukar vara väldigt lätt. Det passar i cylindern då det är till rieju och beta vilka båda har am6 motorer som också du har.

    Förresten finns det et begagnat på motot.net om du vill slippa billigare undan! http://www.motot.net/talli/osat/id29764/
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  29. #689
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av GasGas_93 Visa inlägg
    Skulle du läs beskrivningen skulle du se att det första röret är till yamaha tzr och aprilia rs (alltså kyykkyn som dom kallas i finland) http://www.serviceaprilia.com/public/lumAprilia/RS 50 - My 06/RS 50 My06.jpg

    Och det andra röret passar på din moppe, eventuellt nån liten modifikation vid ramfästet men det brukar vara väldigt lätt. Det passar i cylindern då det är till rieju och beta vilka båda har am6 motorer som också du har.

    Förresten finns det et begagnat på motot.net om du vill slippa billigare undan! http://www.motot.net/talli/osat/id29764/
    Nå, det var det som gav mig inspiration att fråga,
    fattar dock inte mycke finska, kanske du gör Har han fått röret sålt då? annars lägger jag pengar i det direkt.

  30. #690

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Eftersom jag kan finska flytande har jag läst igenom vad som står där, några där gnäller om hur mycket röret kostade från början och några andra frågar om killen vill byta mot <insert random trimrör> men han svarar med att de måste lägga rätt många tior emellan om det ska bli någonting.. Med andra ord finns röret fortfarande till salu!

    I info så står det typ:
    "Metrakit sp med kevlarljuddämpare

    Nu säljer jag ett toppenrör som har gått maximalt 100km och i röret finns det inget sot alls. Röret är på bilden lite smutsigt. Ni kan föreslå att byta mot vilket rör som helst. "

    Jag hjälper gärna till med finskan om det är så att det behövs nån gång
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in