Sidan 5 av 28 Första ... 3456715 ... Sista
  1. #121

  2. #122

  3. #123

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Ska köpa nytt rör.. Har 21mm fögge och MK Thower nu, med vilket rör får jag mest prestandaökning? TK HQ? Hebo?

    E: Ändrar frågan lite, det jag menar är, är det t.ex. nån mening med att köpa TK HQ 80cc istället för TK HQ? Funkar midrace/hyperör bra även fast man har org cylinder? Vilken rekommenderar ni i så fall?
    Senast redigerat av Chordy den 2010-07-17 klockan 12:29.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  4. #124

  5. #125

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag är också intresserad av TK 80cc, men orkar inte köpa nytt då dom kostar som fan, och jag har inte sett en enda som haft sånt rör
    Jag har aldrig heller sett nån.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  6. #126
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Ska köpa nytt rör.. Har 21mm fögge och MK Thower nu, med vilket rör får jag mest prestandaökning? TK HQ? Hebo?

    E: Ändrar frågan lite, det jag menar är, är det t.ex. nån mening med att köpa TK HQ 80cc istället för TK HQ? Funkar midrace/hyperör bra även fast man har org cylinder? Vilken rekommenderar ni i så fall?
    Köp Sp/Pr istället Bättre prestanda/pris på dem.

  7. #127

  8. #128

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Överliggande vill jag ha alltså.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  9. #129
    tjena, Har en dtr från 99 och ska renovera motorn med ett vassare trim. Malossi mhr 80cc vilket rör passar med cyllen då jag också tänkt satsa på lågvarv/mellanregistret? har kollat lite på turbokit gp men har ingen aning om effekten och om det är bra?
    säg gjärna en annan setup som håller sig till lågvarv/mellanregister med mycket vrid =)
    tacksam för svar =)
    Senast redigerat av yamaha_dtr den 2010-07-20 klockan 11:11.

  10. #130
    Citat Ursprungligen postat av yamaha_dtr Visa inlägg
    tjena, Har en dtr från 99 och ska renovera motorn med ett vassare trim. Malossi mhr 80cc vilket rör passar med cyllen då jag också tänkt satsa på lågvarv/mellanregistret? har kollat lite på turbokit gp men har ingen aning om effekten och om det är bra?
    säg gjärna en annan setup som håller sig till lågvarv/mellanregister med mycket vrid =)
    tacksam för svar =)
    Om du kan hitta en polini guss gjutjärn så rekomenderar jag den och sedan ett Yasuni r2 tex. Vet inte ens om cyllen och röret finns till am6.

  11. #131
    uhm okej, tog en till på twostroke och där finns det till am6 men vrf rekomenderar du guss framför mhr:en? skillnad?

  12. #132
    Guss e lågvarvig, medans mhr e en hyper som registret ligger högre på, altså måste du varva mer för att nå effekten + att mhr e dyrare. Men om du e lika envis som min morsa och bara måste ha en mhr så kör på replican, den liknar guss.

  13. #133
    okej tackar

  14. #134
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Guss e lågvarvig, medans mhr e en hyper som registret ligger högre på, altså måste du varva mer för att nå effekten + att mhr e dyrare. Men om du e lika envis som min morsa och bara måste ha en mhr så kör på replican, den liknar guss.
    vanliga MHR e väl inte hyper, utan det e väl bara MHR team som e hyper?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #135
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    vanliga MHR e väl inte hyper, utan det e väl bara MHR team som e hyper?
    Nja, Mhr e ju ett gränsfall imo.

  16. #136

  17. #137
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    MHR Team är hyper, och MHR Replica är midrace är jag ganska säker på!

    Jag tycker du ska ta MHR Replica iaf, polarn har de och den hade ett sjukt vrid med orgröret!
    Nu kör han på Giannelli 2T, och den går väl ganska lika, lite mera varv bara.
    Mhr då? nånstans mitt emellan?

  18. #138

  19. #139

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Mröööör... Jävligt trött. Orkar inte tänka klart så ni får svara på en liten fråga: Varför påstår alla att t.ex MK Thrower eller SP för AM6 passar på "derbimotor"/en derbijefvel, jag hade för mig att man behöver en adapter som inte går att köpa utan det är custom made med svets och sånt som gäller..? Måste... Sova.... Ska upp tidigt imorgon och vaknade väääldigt för tidigt idag pga jääävla motårsågar kl. 07.00.

  20. #140
    tror maxvarvet var runt 13000 på vanliga mhr 80.. med ett grymt vrid men funkar gianelli 2t till denna cylle? ^^

  21. #141
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Mhr då? nånstans mitt emellan?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ahaaa, den ni menade

    Den borde vara mid/upper mid.
    Mhr Team är Hyper , MHR är midrace och replica är sport. En uppborrad cylinder bara.


    edit :
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Mröööör... Jävligt trött. Orkar inte tänka klart så ni får svara på en liten fråga: Varför påstår alla att t.ex MK Thrower eller SP för AM6 passar på "derbimotor"/en derbijefvel, jag hade för mig att man behöver en adapter som inte går att köpa utan det är custom made med svets och sånt som gäller..? Måste... Sova.... Ska upp tidigt imorgon och vaknade väääldigt för tidigt idag pga jääävla motårsågar kl. 07.00.
    Det är väl ingen adapter på SP/Thrower till am6? Till derbi så kan man inte byta iallafall.

  22. #142
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Mhr Team är Hyper , MHR är midrace och replica är sport. En uppborrad cylinder bara.


    edit :

    Det är väl ingen adapter på SP/Thrower till am6? Till derbi så kan man inte byta iallafall.
    En sport cylle med runt 15 häst? Nytt för mig.

  23. #143

  24. #144

  25. #145

  26. #146

  27. #147

  28. #148
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    Okej den är ju också dyrast men är inte så många som har guss. Står mellan guss och SP:n
    Ta inte en cylinder för det är ovanlig, ta den bästa helt enkelt

  29. #149

  30. #150
    Vilket tändstift bör jag ha till Barikit Racing 80cc? Har kört med BR9ES på airsal 50 sport och är osäker på om jag ska köra på 9 eller 10 när jag byter upp mig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in