Sidan 27 av 28 Första ... 1725262728 Sista
  1. #781
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Passar gör de säkert men Du kommer att förlora ganska mycket Effekt med det röret på med Sp eller tk t.ex.
    Ett yasuni rör då?
    http://twostroke.se/product.asp?product=9283

  2. #782
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Beror på. De har ju effektkurvan upp till 13-14k så

    Annars äre nog Voca , Yasuni R3 Carrera , Mk Prorace3:an

    Voca kostar ju 3,1k
    Yasuni kostar ju 3k
    Mk Kostar 3k

    Skulle gått på Voca Dyrt men effekten é Rååååå

  3. #783
    Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Finspång/Hällestad och Stockholm
    Inlägg
    130
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Beror på. De har ju effektkurvan upp till 13-14k så

    Annars äre nog Voca , Yasuni R3 Carrera , Mk Prorace3:an

    Voca kostar ju 3,1k
    Yasuni kostar ju 3k
    Mk Kostar 3k

    Skulle gått på Voca Dyrt men effekten é Rååååå
    Najs såg voca också tror jag kör på det!

  4. #784
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Drojjon Visa inlägg
    Najs såg voca också tror jag kör på det!
    gör det du blir nog nöjd kan jag lova dig.

  5. #785
    Vill bara ge lite tips på en am6 cylinder !

    jag blev lite sugen på att testa den billigaste cylindern på marknaden ! dvs dr evolution 80cc för 1199 kr

    sökte lite på den fanns inte mycket om den, men hitta en video och det visa sig att det är top performance 80cc som har målat och slipat bort top på toppen ! (mer info i videon längst ner)
    nu fick jag ju genast lite mer svar på cylindern när jag sökte på top performance 80cc

    så drog iväg en beställning montera delarna och det är nog den bästa bruks cylindern jag kört, ett sjukt bra botten drag men samtidigt lagom högt varv om man gasar på

    setup just nu

    80cc dr evo
    21mm dellorto black edition
    10-48 drev
    org rör urpluggat (gilla effekt kurvan mer än med tk röret)
    org insug
    org membran

    rekomenderas starkt !

    Detta är testat på en rieju mrx 04a.

    Video kommer dyka upp !

    Hoppa till 3:10 !

  6. #786
    Hej, passar ett polini for race 2 org cylinder till gilera smt 07. Och ungefär vad får man för effekkurva? Tack på förhand!

  7. #787
    någon som vet något om denna cyllinder : http://www.piratdelar.se/produkt/CYL...TS-48-MM-75-CC ?
    ska sitta på en rieju spike, är det bra material/kvalité? måste man borra något för att den ska passa? funkar det bra till en 17.5 mm fögge?

  8. #788
    Hej, har ett avgasrör som jag inte vet vad det är, det finns ett klistermärke som det står Polini, men tror inte att det är det. Här kommer några bilder



  9. #789
    Namn:  IMG_0997.jpg
Visningar: 766
Storlek:  109,3 KB

    Vet inte om det är rätt tråd, få jag inte använder denna sida.. men undrar om denna cylle skulle gå att använda ? (70cc airsale)

  10. #790

  11. #791
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Repan såg inte farlig ut, jag skulle kört på.

    Skulle nog Honat före jag skulle kört på den.

  12. #792
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av martinak1996 Visa inlägg
    Namn:  IMG_0997.jpg
Visningar: 766
Storlek:  109,3 KB

    Vet inte om det är rätt tråd, få jag inte använder denna sida.. men undrar om denna cylle skulle gå att använda ? (70cc airsale)
    fungerar gör den nog, men säkert inte så länge till. nicasilet ser rätt slitet ut.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #793

  14. #794
    Citat Ursprungligen postat av bernander Visa inlägg
    Hej, har ett avgasrör som jag inte vet vad det är, det finns ett klistermärke som det står Polini, men tror inte att det är det. Här kommer några bilder


    ser ut som ett kundo!

  15. #795
    hej, har ett mk 70 thrower och vill veta vad är skillnaden mellan detta rör och pro race 70cc röret, de gamla "7+ thrower" som folk säger

  16. #796
    det vanliga thrower är lågvarvigt som satan, pr thrower är raka motsatsen, väldigt högvarvigt

    edit: vanliga thrower: sport
    pr thrower: hyper

  17. #797
    Citat Ursprungligen postat av erkanz Visa inlägg
    det vanliga thrower är lågvarvigt som satan, pr thrower är raka motsatsen, väldigt högvarvigt

    edit: vanliga thrower: sport
    pr thrower: hyper


    wtf? fattar itne hur du kunde få de till de :S

    vill veta vad skillnaden är på dem olika delarna av röret, header/midsection/diffusor/cone etc för dem ser inte alls lika ut utan nya 70 thrower ser ut att vara tjockare och ser mer kompakt ut (kortare) än gamla pro race röret
    Senast redigerat av david96 den 2012-12-09 klockan 12:47.

  18. #798
    Tjena, jag skulle vilja ha tips till en cylle till DRD racing sm 06.
    Jag vill helst ha en stark så jag lätt kan dra upp den på bakan utan problem. (det skall max vara 70cc)

    Mvh.

  19. #799
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Satsa på en Hebo manston revolution 70cc te am6 eller porta Mk sp cylindern?

    vet någon av en sida där de säljer hebo kolvar skilt?
    Senast redigerat av Punkarn den 2013-03-05 klockan 16:21.

  20. #800
    tjenna någon som vet om ett metrakit Thrower som är gjort till am6 har samma form och går lika dant i vinklar och så som ett metrakit Thrower till derbi ?

  21. #801
    Satt och bläddrade på tradera o kom över denna cyllen http://www.tradera.com/nytt-racing-9...0704_183074926
    Den är jävlig billig för att va en "90cc" och den har nog inte rent för höga durationer eller breda portar(går dock att ordna upp ). Tänkte höra om någon på MN har någon erfarenhet av denna billighets cylle.

    Tack på förhand

  22. #802

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    Citat Ursprungligen postat av zukan125 Visa inlägg
    Satt och bläddrade på tradera o kom över denna cyllen http://www.tradera.com/nytt-racing-9...0704_183074926
    Den är jävlig billig för att va en "90cc" och den har nog inte rent för höga durationer eller breda portar(går dock att ordna upp ). Tänkte höra om någon på MN har någon erfarenhet av denna billighets cylle.

    Tack på förhand
    Den där cylindern är exakt samma som dr evo 80cc! Samma borr och storlekar på portar.

  23. #803
    tjo ja behöver lite hjälp med vilket rör ja ska köpa till min senda xtreme sm 10.
    Min setup är i nuläget: 70c barikit, 19mm dellorto och ett mk thrower men jag vill prova ett annat rör men ja vet inte vilket ja ska köpa ?

    Mvh.

  24. #804
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av snaffy Visa inlägg
    tjo ja behöver lite hjälp med vilket rör ja ska köpa till min senda xtreme sm 10.
    Min setup är i nuläget: 70c barikit, 19mm dellorto och ett mk thrower men jag vill prova ett annat rör men ja vet inte vilket ja ska köpa ?

    Mvh.
    Mk Sp.

  25. #805
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Mk Sp.
    okej,tack för svar

  26. #806
    Har en gammal fs1:a som är trimmad med 60cc dt cylinder, 16,5 mm dt förgasare och fs1 trimrör (32mm original 28mm), problemet är att den har sån j*vla ketchupeffekt, alltså att han är as seg på låga varv och sen när ja kommer upp lite i varv så går han utav bara helvete. När jag tar bort röret helt så försvinner "ketchupeffekten" helt fast då varvar han inte riktigt lika mycke, tänker inte köra utan avgassystem trots att jag bara kör i skogen och på åkrar (är bara 13) för då får nog farsan fnatt, har funderar på om röret bara är igensotat men eftersom att krök och rör sitter ihop på fs1:an så vet jag ej hur jag ska sota ur det tacksam för alla svar!

  27. #807
    någon som vet någon som testat athena 80cc med power valve?

    kollat lite på utube/forum och verkar inte jätte jätte vass, någon som kan hitta några siffror vad den ger till olika rör osv? vore toppen!

  28. #808
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Olle Visa inlägg
    Har en gammal fs1:a som är trimmad med 60cc dt cylinder, 16,5 mm dt förgasare och fs1 trimrör (32mm original 28mm), problemet är att den har sån j*vla ketchupeffekt, alltså att han är as seg på låga varv och sen när ja kommer upp lite i varv så går han utav bara helvete. När jag tar bort röret helt så försvinner "ketchupeffekten" helt fast då varvar han inte riktigt lika mycke, tänker inte köra utan avgassystem trots att jag bara kör i skogen och på åkrar (är bara 13) för då får nog farsan fnatt, har funderar på om röret bara är igensotat men eftersom att krök och rör sitter ihop på fs1:an så vet jag ej hur jag ska sota ur det tacksam för alla svar!
    svaret är att det är en 2-taktare, och dessutom en liten sådan. gillar du inte ketchupeffekten så råder jag dig till att köpa någon 4-taktare i stil med fiddy eller liknande.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  29. #809
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    svaret är att det är en 2-taktare, och dessutom en liten sådan. gillar du inte ketchupeffekten så råder jag dig till att köpa någon 4-taktare i stil med fiddy eller liknande.
    Ok, ska skaffa ett dt jamarcol rör för jag har hört att de har bra bottendrag

  30. #810
    någon som vet om kompen i cylinder kan göra så att moppen börjar baktända ? den startar inte ! :S

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in