Sidan 18 av 28 Första ... 81617181920 ... Sista
  1. #511

  2. #512
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Pettersson_Tobias Visa inlägg
    Vilken cyllinder hade ni köpt till en senda som ska bli hyper snart runt sommaren.

    Pata Negra, ProRace2 80cc kanske 70cc, Mhr team. eller kanske pröva Parmakit 110cc eller Airsal 88cc??

    eller har ni några andra förslag?
    Stage 6 R/T 70!

    Köp till liggande Minarelli och modifiera dit den, är rätt så enkelt!

    Citat Ursprungligen postat av Haxxarna Visa inlägg
    är zeta cyllarna till dt50mx något att ha
    Nej, får du den gratis eller väldigt billigt så visst. Förmodligen den sämsta av alla trimcylindrar till DT!

    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Läste lite på twostroke och såg att någon annan också har fått en metallbit som lossnat från cylindern. Vad kan det bero på tror ni? Är inge proffs på cylindrar men man kan väl inte köra med den, eller? Surt tycker jag, då måste jag vända upp och ner på moppen/motorn eller fiska med magnet. Tips på andra sätt att få ut skräp fr. vevhuset?

    (background info: Mopeden vägrade starta. Fick igång den någon gång fast den rusade upp i varv utan att luftskruvar hjälpte. Stängde av den och den har aldrig startat igen...)

    Sorry för kassa bilder
    Det har inte lossnat någon bit, eftersom det är en aluminiumcylinder med nikasilfoder så skulle man se nyansskillnad i gropen. Men det syns att nikasilet är kvar och det ser ut sådär på flera olika cylindrar av någon konstig anledning, så ditt problem beror på något annat!
    Senast redigerat av Emil123 den 2011-04-14 klockan 11:25.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  3. #513

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Emil123: Ojdå, låter konstigt men efter en stunds googlande hittade jag ett par bilder till på Derbis originalcylle och det stämmer att det ser likadant ut på andra med. Jag får ta och använda felsökningsguider som bör finnas här runtomkring för jag är ganska taggad på att bränna lite gummi för första gången på länge!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  4. #514
    Såg den här och den gick ju fint (har också en dtr) någon som vet vilken cylinder/setup han körde med?
    Edit: Forskade lite och såg att det var en airsal cylle
    Senast redigerat av Julgran den 2011-04-21 klockan 00:15.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  5. #515
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Vilka varvtal jobbar Yasuni R1 på?

    Har även sett att det kommit några nya rör på Twostroke, tex VOCA (Carbono) och ett påstått High-End system från Barikit. Frågan är, håller de måttet? Vad ligger dem på för varv?


    De är de jag hittat om dessa rören, och de verkar ju som att dom slår både prorace 3 och yasuni. (tror dom bänkat med Hebo red revo oprotad)

  6. #516
    en liten halvdum fråga ville inte göra en ny tråd så. har en rieju rr 05 orginal. undrar bara vad det är för orginal cylinder på den? just nu är det en airsal 49.9 cc och på en gammal motor jag har är det en annan cylinder men "am6" loggan på :S tacksam för svar

  7. #517
    hej, min Beta rr -01 är urpluggad och låter väldigt mycket och undrar vilket effektrör som skulle passa bra till org. cylinder samt inte låter så förjävligt=)

  8. #518
    Citat Ursprungligen postat av P-MOB Visa inlägg
    hej, min Beta rr -01 är urpluggad och låter väldigt mycket och undrar vilket effektrör som skulle passa bra till org. cylinder samt inte låter så förjävligt=)
    Metrakit Thrower är ett finfint rör som har fint bottendrag och det låter inte så mycket.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  9. #519
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Metrakit Thrower är ett finfint rör som har fint bottendrag och det låter inte så mycket.
    har ett thrower till min drac, tycker faktist den låter alldeless för mkt

  10. #520
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    har ett thrower till min drac, tycker faktist den låter alldeless för mkt
    Ok, jag funderar om yasuni r1 e nåt att ha och om den låter mycket?

  11. #521
    Citat Ursprungligen postat av P-MOB Visa inlägg
    Ok, jag funderar om yasuni r1 e nåt att ha och om den låter mycket?
    jag har inte en aning

  12. #522
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av P-MOB Visa inlägg
    Ok, jag funderar om yasuni r1 e nåt att ha och om den låter mycket?
    Jag har hört bra om r1 röret, du ska köra det till original antar jag? Det är fint och de jag hört från tycker det går bra också. För att gå lite OT så har det lilla tk-fuckot siiimoon ett r1 liggande om han inte fått sålt det.

    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    jag har inte en aning
    Inte för att vara sån men varför svara då?

  13. #523
    Nej jag undra bara om det ger mer effekt än orginal avgasröret samt inte låter lika mycket?

  14. #524

  15. #525
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det är kvar!
    låter den mycket och ger det mycket effekt?

  16. #526
    Tjääna!
    jag köpte ett överliggande tk för ett tag sedan till min beta rr och den passa till cylindern men inte ram mässigt, asså vi fick böja ut kröken och sen var allt annat almänt fel, finns det något rör som passar ram mässigt på en beta rr som har suttit på en annan moppe ?

    Tacksam för svar
    IFK GÖTEBORG <3

  17. #527
    Spelar ingen roll vilket rör det e men vilket ger bäst axx och toppfart samt inte låter alltför mycket? till beta -01 (KTM)

  18. #528

  19. #529
    24mm typ mikuni
    70cc eurokit
    DT50mx

    Vad är problemet att den 'tjuter' (avgasröret smäller, och det låter som att den visslar) på höga varv när den har ett 150-munstycke, och dör på höga varv på 130?

    ...Att vi ska ha 140-munstycke?

  20. #530
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    24mm typ mikuni
    70cc eurokit
    DT50mx
    Vad är problemet att den 'tjuter' (avgasröret smäller, och det låter som att den visslar) på höga varv när den har ett 150-munstycke, och dör på höga varv på 130?

    ...Att vi ska ha 140-munstycke?
    Japp testa med 140
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  21. #531
    Överliggande rör till Yamaha DT50R 08, AM6
    Det ska passa rammässigt, några förslag?

    Mvh

  22. #532
    Citat Ursprungligen postat av topfuel Visa inlägg
    Överliggande rör till Yamaha DT50R 08, AM6
    Det ska passa rammässigt, några förslag?

    Mvh
    gianelli 2t, ingen snack om!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  23. #533
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    gianelli 2t, ingen snack om!
    Passar det utan modifikation då? för jag har inte tillgång till det, eller vet inte hur jag ska modda mellanröret isånafall :/

  24. #534
    vilket är bättre airsal 50cc racing eller airsal 70cc sport?

  25. #535

  26. #536
    vilken är bättre airsal50cc racing elr airsal 70cc sport?

  27. #537
    Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    vilken är bättre airsal50cc racing elr airsal 70cc sport?
    Går bättre med 70cc "pga" att det är ner kubik=blir starkare automatiskt!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  28. #538
    Kan nån hjälpa mig? När jag hade mitt giannelli 2t på (blev tagen av melvin så tog bort det) så gick den sjukt bra i axx, men när jag va på 6:ans växel så cpade den loss på varven. den bluddrade typ. och den toppade bara 60 pga det. vet nån vad problemet är?

    Jag mätte med iphone "speedometer" men det kan ju vara fel.

  29. #539

  30. #540
    Citat Ursprungligen postat av SnibbeN Visa inlägg
    Puss

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in