Sidan 13 av 28 Första ... 3111213141523 ... Sista
  1. #361
    den är nästan i nyskick får den för 1200kr

    vilka cylindrar kan man jämföra den med?

  2. #362
    tjena äre någon som vet vad en honda mtx 80cc cylinder med topplock är värt ??

  3. #363
    tjena, tänkte fråga en sak, har en kompis som har ett hebo 72cc på sin moppe och nu har jag chansen att byta den mot min orginalcylle, så skulle se om ni tycker att det är värt att byta de ?
    och isf skulle det funka att ha ett urpluggat orginalrör på den cyllen?
    jag har en gilera smt -06 och han har en derbi senda r -02, borde cyllen passa på min moppe då ?

  4. #364
    Citat Ursprungligen postat av PerSs0n Visa inlägg
    tjena, tänkte fråga en sak, har en kompis som har ett hebo 72cc på sin moppe och nu har jag chansen att byta den mot min orginalcylle, så skulle se om ni tycker att det är värt att byta de ?
    och isf skulle det funka att ha ett urpluggat orginalrör på den cyllen?
    jag har en gilera smt -06 och han har en derbi senda r -02, borde cyllen passa på min moppe då ?
    Om det inte är den nya Derbi-motorn på dina SMT, han har iaf den äldre Derbi-motorn! Kolla vilken motor du har!

  5. #365
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Om det inte är den nya Derbi-motorn på dina SMT, han har iaf den äldre Derbi-motorn! Kolla vilken motor du har!
    jag har den nya motorn, så passar det inte då ?

  6. #366
    Citat Ursprungligen postat av PerSs0n Visa inlägg
    jag har den nya motorn, så passar det inte då ?
    Det ska inte passa då! Du har alltså D50b0 motorn? Och han har ebs?

  7. #367
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Det ska inte passa då! Du har alltså D50b0 motorn? Och han har ebs?
    jaa tror det stämmer

  8. #368
    Citat Ursprungligen postat av PerSs0n Visa inlägg
    jaa tror det stämmer
    Tyvärr!

  9. #369
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217



    Visst fan måste de va SP cylle på den bruna motorn också? är ju samma design. är helt annan än ebs org
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=11004
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #370

  11. #371
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    öppna upp och kolla? det ska ju vara ett mk märke på den med
    tänkte precis göra edit, såg att det verkar vara samma form på alla topplock, det med 2 sträck på varje sida iaf. Får kolla när ja drar dit, kan lika gärna vara 50cc org liknande men får hoppas
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #372
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Hej hej!

    Nu har mitt jävla barkit 75cc spikat och har för mig att kolven/toppen spikas pga för snålt bestyckad eller??! dock var tändstiftet ganska så "grå /svart". Och så rasa orginal vev lagret så hela kolven har liksom ramlat ner 3-4mm . Så fanns inget komp alls. Men undrar somsakt varför vart den spikad??

    MVH///
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  13. #373

  14. #374
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Eftersom veven rasat så har den nog dragit upp små nålar från nållagret i veven, och därför spikade den.
    Blev samma sak för mig med min Barikit 74cc, veven gick åt helvete, och då drog den upp små nålar och gjorde en repa i cyllen och en massa i toppen, och kolvringen låste sig så de va inget komp osv..

    Hoppas du förstod nånting!
    Okey förstår vad du menar men jag tror inte lagret har rammlat i små delar. Men ska byta det men har haft andra moppar som har spikats utan att något lager har gått. Nån som vet OM det kan hända pga för lite soppa??
    Som tur var så kände jag liksom en sec innan att den började ge upp så han dra in kopplingen och stänga av så vart inte så farligt tror jag klarar mig med att byta vev + kolvring för kolven har bara lite "små repor" som knatp känns. och cyllen klara sig fin fint
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  15. #375
    Citat Ursprungligen postat av ciaoroxx Visa inlägg
    Okey förstår vad du menar men jag tror inte lagret har rammlat i små delar. Men ska byta det men har haft andra moppar som har spikats utan att något lager har gått. Nån som vet OM det kan hända pga för lite soppa??
    Som tur var så kände jag liksom en sec innan att den började ge upp så han dra in kopplingen och stänga av så vart inte så farligt tror jag klarar mig med att byta vev + kolvring för kolven har bara lite "små repor" som knatp känns. och cyllen klara sig fin fint
    Kan vara fel olje/bränsle blandning med
    Org oljepump kan ha svårt att hänga med och blandar du själv får du vara säker på hur mkt du skall blanda ut med.

    //Mt-RacingCrew

  16. #376
    Hej, har en rrx 06 men orginal setup för tillfället, tänkte köpa mig ett effektrör sen dreva om den! några tips på rör? tänkte mig anntingen Giannelli 2t lr Tk high quality! Vilken passar bäst till am6 osv.. Ge gärna tips!
    // Gurra

  17. #377
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av GustaavH Visa inlägg
    Hej, har en rrx 06 men orginal setup för tillfället, tänkte köpa mig ett effektrör sen dreva om den! några tips på rör? tänkte mig anntingen Giannelli 2t lr Tk high quality! Vilken passar bäst till am6 osv.. Ge gärna tips!
    // Gurra
    Tjena
    Jag skulle vlt Giannelli 2t istortsätt bara för att det är snyggare då det är ungefär samma effekt skillnad , Tk:t kanske går lite bättre till just am6.. men nog ingen jätte märkbar skillnad sen kör med 12/53 eller 13/53 så kommer den gå bra
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  18. #378

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Tjena
    Jag skulle vlt Giannelli 2t istortsätt bara för att det är snyggare då det är ungefär samma effekt skillnad , Tk:t kanske går lite bättre till just am6.. men nog ingen jätte märkbar skillnad sen kör med 12/53 eller 13/53 så kommer den gå bra
    13/52 är att bra för giannelli 2t/tk
    Är ju samma effekt typ. men giannellit är mycket finare...

    Har själv kört både giannelli och tk

  19. #379
    ah okej tack för tipsen! läst så mkt om tk till am6 bara! sen har kompisarna giannelli så ville testa ngt nytt! men tack

  20. #380

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    nej, men låt andra svar på fråga! intressant ämne!

    Då alla tycker att tk går bättre en giannellit.

    Vill se vad mer folk tycker

  21. #381

  22. #382
    Okej blir antingen tk eller giannlli, har svårt att bestämnma mig^^

  23. #383
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av GustaavH Visa inlägg
    Okej blir antingen tk eller giannlli, har svårt att bestämnma mig^^
    Giannelli 2t
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  24. #384

  25. #385
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg


    Porr
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  26. #386
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Giannelli 2t
    +1

  27. #387
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    13/52 är att bra för giannelli 2t/tk
    Är ju samma effekt typ. men giannellit är mycket finare...

    Har själv kört både giannelli och tk
    tror nog det blir aningen för tung drevning. körde med 13/56 på dracen med s6 50 sport, mikuni 24mm fögge, arreche 24 insug, polini evo membran och gianelli rör och den gick ganska slött:p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #388
    okej hehe men tror det blir TK

  29. #389
    Är Kundo Banzai nåt att ha? Hittade ett på blocket för 900 spänn, är det värt å köpa?

  30. #390

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in