1. #1

    Moppen dör direkt när den blir varm

    ...
    Senast redigerat av Kaffebröö den 2012-04-28 klockan 02:06.

  2. #2
    Otät någonstans?
    trasig tändspole kan det vara, startar mopen när den är varm eller måste du vänta länge, om du måste vänta länge innan den startar men då startar som vanligt kan jag nästan svära på att det är tändspolen, kolla om du har gnista direkt efter att den har stannat, gnistan ska vara blå och stadig inte gul och dansande.

    beskriv gärna problemet lite tydligare och exaktare

  3. #3
    Nu så var gnistan blå och stark innan jag startade den men den startade inte med kick som den gjort förut, men den startade när jag rulla igång den på 2:ans växel sen dog den när jag körde den då körde jag på 3:ans växel och startade inte sen kröken var varm då. gnistan var exakt likadan som innan den blev varm och dog. testade detta nyss den gick bra på tomgång osv.. hann köra ungefär 40sec typ.

  4. #4
    Ingen som vet?

  5. #5
    Låter som vad som hände min derbi när den skar! :/ MEN jag fixade det utan att byta ut en enda del! Tog inte ens av topplocket. Jag fixade med vajern vid oljepumpen och hällde i olja genom tändstiftshålet och skakade runt! då funkade det, låter som att den får för lite olja och dör på höga varv? När den dör låser sig bakdäcket?

  6. #6
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Låter som vad som hände min derbi när den skar! :/ MEN jag fixade det utan att byta ut en enda del! Tog inte ens av topplocket. Jag fixade med vajern vid oljepumpen och hällde i olja genom tändstiftshålet och skakade runt! då funkade det, låter som att den får för lite olja och dör på höga varv? När den dör låser sig bakdäcket?
    En cylle som är skuren kan ju inte bara funka helt plöstligt ju haha
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  7. #7
    köp en ny moppe

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Låter som vad som hände min derbi när den skar! :/ MEN jag fixade det utan att byta ut en enda del! Tog inte ens av topplocket. Jag fixade med vajern vid oljepumpen och hällde i olja genom tändstiftshålet och skakade runt! då funkade det, låter som att den får för lite olja och dör på höga varv? När den dör låser sig bakdäcket?
    Ett bra tips då kan kanske vara att blanda olja i soppan!!
    Han skrev dör som man vred på nyckeln, låser sig era bakhjul när ni vrider av tändningen?
    Är stiftet blöt när moppen dör? om inte alltså tort kan man ju gissa på soppa problem typ kärvande flotör,
    är stiftet blöt så kan det vara tändningsproblem, typ glap i tändkabeln/hatten, eller som jag alltid tror trasig tändspole
    gör rent förgasaren noggrant och membranet, kolla packningar så de är hela, kontrollera att topplocket är ordentligt draget.

  9. #9
    Cylinder va skuren

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in