Sidan 17 av 17 Första ... 7151617

Ämne: Hifitråden

  1. #481
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Det finns vissa DVD-spelare som också innehåller VHS. Ofta kan man då också spela över från det ena till det andra.
    Precis en sån jag letar efter!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tack för tipset, ska kolla vidare på den.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #482

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Tack för tipset, ska kolla vidare på den.
    För o få över vhs till datorn måste du ju ha en vhs-spelare. Så det kommer inte funka ändå, för din är ju trasig

  3. #483
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    För o få över vhs till datorn måste du ju ha en vhs-spelare. Så det kommer inte funka ändå, för din är ju trasig
    En VHS kostar väl typ 20kr på en loppis

    Eller en sån här:
    http://www.tradera.com/kombinerad-dvd-vhs-auktion_170201_146049369

    http://www.tradera.com/philips-kombinerad-dvd-vhs-spelare-hi-fi-stereo-auktion_170204_146069187

  4. #484

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En VHS kostar väl typ 20kr på en loppis
    hitta en loppis åt han då

  5. #485
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    hitta en loppis åt han då
    Vet inte vart han bor dessvärre!
    Kolla edit

  6. #486
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    För o få över vhs till datorn måste du ju ha en vhs-spelare. Så det kommer inte funka ändå, för din är ju trasig
    Det var en tanke. Men köper nog hellre en sån som Chrille prata om.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  7. #487
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    har precis mailat på en pioneer vsx-1016:


    med lite tur finns den kvar, vore kul att byta upp sig på receiverfronten, man kan lugnt säga att det behövs...
    denna har dessutom pre-out på alla kanaler, så om man vill kan man senare komplettera med slutsteg för både frontar och basar om det skulle behövas, den har även hdmi och i princip allt man kan behöva i övrigt. annat än man kan säga om skroten jag har nu
    då har man fått svar och den finns kvar, tittar troligtvis på den nästa vecka. spännande detta

    edit: yay 0123

  8. #488
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Jag tror och hoppas att det här är rätt tråd men finns det nått bra Equalizer program till Windows 7? Vill ha lite mera bas och kan inte justera på hemmabiosystemet jag har till datorn och har redan sättit högtalarna i bas läge på Realtek HD Audio Manager men är fortfarande inte riktigt nöjd. Det måste inte vara en äkta Equalizer en bra Bass Bosster skulle nog funka

  9. #489
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag tror och hoppas att det här är rätt tråd men finns det nått bra Equalizer program till Windows 7? Vill ha lite mera bas och kan inte justera på hemmabiosystemet jag har till datorn och har redan sättit högtalarna i bas läge på Realtek HD Audio Manager men är fortfarande inte riktigt nöjd. Det måste inte vara en äkta Equalizer en bra Bass Bosster skulle nog funka
    Testat att googla? Borde väl gå och ladda ner en EQ, antar jag.
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  10. #490
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Testat att googla? Borde väl gå och ladda ner en EQ, antar jag.
    Jag har gjort det och hittade några som jag testade men dom var skitdåliga

  11. #491

  12. #492
    jaha, då var receivern hemma:


    första intrycket är bra, men det behövs kort sagt göras en del inställningar... tar nog ett par dagar innan allt är i ordning. skönt att bli av med skrot-sonyn iaf

    för övrigt väger den 15 kg och lika bred som djup, den var med andra ord rätt jobbig att bära på bussen och att hålla den under ena armen och öppna dörren med andra var inte heller helt enkelt

  13. #493
    SNÄLLA HJÄLP köpte mig något helvete till förstärkare ikväll. en marantz SR4001 7.1 har kopplat in den i sorrundet så jag får ljud och allt men fattar nada om inställningar och liknande. får inget ljud i mina bak högtalare annvände proson twin 2010 SA som front och DALI blue 1001 högtalare som bak. http://www.google.se/imgres?imgurl=h...9QEwBA&dur=290 dålig googlebild på baksidan. har ialf kopplat datan med RCA kablar till det som är 7.1 ingångarna till vänster

  14. #494

  15. #495

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Har du använt en vanlig 2x rca hane - 3,5mm hane?
    Isåfall ska det inte funka, för en sån kabel stödjer bara tvåkanaligt.
    För att få surround måste du antingen använda en optiskt kabel eller hdmi.

  16. #496
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Har du använt en vanlig 2x rca hane - 3,5mm hane?
    Isåfall ska det inte funka, för en sån kabel stödjer bara tvåkanaligt.
    För att få surround måste du antingen använda en optiskt kabel eller hdmi.
    Hur går det med försäljning utav din hemmabio då?

  17. #497
    japp använder en 2 hanig rca, som kopplas till en aux in i datan. men jag lyckades få ljud när ja flyttade rca kablarna o knappa lite. så har ljud i alla högtalare nu men fattar fortfarande noll om den. för nu händer de inge när ja trycker på dosan :S

  18. #498

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Hur går det med försäljning utav din hemmabio då?
    åt helvete

  19. #499
    ingen som har lust att länka någon sida med bra priser på kablar och liknande?

  20. #500

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av MeduZza Visa inlägg
    ingen som har lust att länka någon sida med bra priser på kablar och liknande?
    www.biltema.se

  21. #501

  22. #502

  23. #503

  24. #504
    Är fan less på min jäkla stereo nu. Basen i ena högtalartornet har nu vart fasvänd i cirka 3 månader och jag kan tamigfan inte begripa hur man ska fixa det. Egentligen gör det inte så mycket då det fortfarande låter helt okej.
    Problemet är bara att man inte kan basa lika mycket då den fasvända högtalaren flexar betydligt mer än den andra så jag kommer inte upp i max.

    Har testat att skifta plats på sladden till tornet på alla vis jag kan komma på, men det blir ingen skillnad. Kan det möjligtvis vara förstärkaren eller något i själva tornet som är orsaken? Kan tillägga att hela stereon köptes -89, om det nu skulle spela någon roll.

    Seriösa svar uppskattas väldigt mycket!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  25. #505

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Är fan less på min jäkla stereo nu. Basen i ena högtalartornet har nu vart fasvänd i cirka 3 månader och jag kan tamigfan inte begripa hur man ska fixa det. Egentligen gör det inte så mycket då det fortfarande låter helt okej.
    Problemet är bara att man inte kan basa lika mycket då den fasvända högtalaren flexar betydligt mer än den andra så jag kommer inte upp i max.

    Har testat att skifta plats på sladden till tornet på alla vis jag kan komma på, men det blir ingen skillnad. Kan det möjligtvis vara förstärkaren eller något i själva tornet som är orsaken? Kan tillägga att hela stereon köptes -89, om det nu skulle spela någon roll.

    Seriösa svar uppskattas väldigt mycket!
    Det är inte så att du har råkat komma emot balansen?
    Alltså att du har råkat vrida upp/ner balansen på någon av kanalerna?

  26. #506
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Det är inte så att du har råkat komma emot balansen?
    Alltså att du har råkat vrida upp/ner balansen på någon av kanalerna?
    Haha nej du! Drog samma fråga på flashback och jag har väl nästan fått reda på vad felet är, dock är det inte fixat...
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  27. #507

  28. #508
    Någon som har erfarenhet av dessa eller har en tanke att dela med sig av?
    http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...2/152243.4320/

    Är dessa bättre?
    http://www.fynda.se/produkt/dynavoic...lack-oak/4390/

    Vad behöver man ge för ett par högtalare med bra ljud till ett rum på 12m2?

    Har en Yamaha RXV367 receiver

  29. #509
    Jag har ett par Dynavoice M65 (köpta 2008) kan säga att dom är ruggigt bra för att vara lågbudget.
    Så ska du köpa billiga nya högtalare så säger jag Dynavoice.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in