Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Yasuni c20 problem med FILM ! **problem löst**

    Tjenare alla, har en yamaha neos som jag har fått ett redigt problem med.
    Setup.
    Stage 6 racing
    Dellorto 21mm
    Stage 6 mk2 koppling
    polini speedcontroller(3.5g)
    stage 6 insugnings kit
    doppler vev
    yasuni c20

    Nu kommer vi till problemet.
    Köpte ett c20 för ungefär 1 vecka sedan men när jag sätter på det på moppen så blir det såhär.http://www.youtube.com/watch?v=XalBeUnB07s (bensin kranen på slutet)
    har testat att byta munstycke, luftskruv, nålen,tändstift, kopplingsfjädrar,vikter men ingen skillnad.
    Nu till de skumma, när jag sätter på original rör(urpluggat) så går den som den ska?
    vad är problemet? när jag sätter på 105 munstycke så kommer det bensin ur avgasröret, sätter jag dit 92 så orkar den varva ut efter typ 10 sek och "ketchup effekten" kommer. men om den inte orkar varva ut så blir det samma som på videon med detta händer vid 30hm/h i
    vad är felet?
    Senast redigerat av Anchull den 2010-06-06 klockan 15:38.

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Greger den Hale Visa inlägg
    Testat att byta tändstift?
    japp, ingen skillnad.

  4. #4
    Har du kollat på kolvringarna / Kolvringen så dom går att snurra på?

    hur ser cyllen ut för övrigt ?
    Ch Racing säljes

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_Pontus Visa inlägg
    Har du kollat på kolvringarna / Kolvringen så dom går att snurra på?

    hur ser cyllen ut för övrigt ?
    cylindern är helt ny och allt är bra.
    funkar ju med original röret så...

  6. #6
    testat att sälla in förgasaren?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    testat att sälla in förgasaren?
    har testat med mustycken från88 till 115 men vid 105 så kommer det bensin ur röret...
    clipset står på 3/4 längs upp på nålen. ingen skillnad när jag heller ändrar denna.
    Inte heller skillnad med luftskruven
    Fattar inte hur den kan sura igen med 105 munstycke ?
    Den går bäst med så lågt munstycke som möjligt.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    har testat med mustycken från88 till 115 men vid 105 så kommer det bensin ur röret...
    clipset står på 3/4 längs upp på nålen. ingen skillnad när jag heller ändrar denna.
    Inte heller skillnad med luftskruven
    Fattar inte hur den kan sura igen med 105 munstycke ?
    Den går bäst med så lågt munstycke som möjligt.
    Ja? Du ska du väl förmodligen ha ännu mindre?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Ja? Du ska du väl förmodligen ha ännu mindre?
    mindre än 88 på en sådan setup? ehe ne? bör no vara runt 110 +

  10. #10

  11. #11
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Som de andra sa, testa ett mindre munstcyke och se vad som händer!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    mindre än 88 på en sådan setup? ehe ne? bör no vara runt 110 +
    Men du säger det ju själv?!

    "Den går bäst med så lågt munstycke som möjligt."

    Vad är det då för mening att ha 110+ bara för att man "bör" ha det med en sådan setup om den ändå går skit?

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Men du säger det ju själv?!

    "Den går bäst med så lågt munstycke som möjligt."

    Vad är det då för mening att ha 110+ bara för att man "bör" ha det med en sådan setup om den ändå går skit?
    var nyss och köpte 84, 80 och 76. ska ut och testa lite nu =)

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    var nyss och köpte 84, 80 och 76. ska ut och testa lite nu =)
    Härligt! Hoppas du får till det

  15. #15
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Blödder, får för mycket. Mindre munstycke helt enkelt...

  16. #16
    ja det ör som ciao_byggarN säger
    jag har t.ex 92munstycke i min derbi senda med 70sport setup, olika från motor till motor så pröva sätta i mindre

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av knotmjölk Visa inlägg
    ja det ör som ciao_byggarN säger
    jag har t.ex 92munstycke i min derbi senda med 70sport setup, olika från motor till motor så pröva sätta i mindre
    Har testat nu med 80 men på låga varv så surar den men sen när den väl varvar ut(jag har den upplutat på stöd) så får den som för lite men den varvar ut till full effekt. testat ändra nålen men ingen skillnad.
    Kan det vara tryckfjädern som gör att den växlar för mkt? den jobbar bara på låga varv och ett c20 jobbar på höga varv. Ska försöka fixa en film hur det går med 80 munstycke. hat 50% tryckfjäder nu. Fattar inte hur den kan sura med 80 munstycke? o.O

  18. #18
    Tändningen orkar inte ? så var det på min , den hacka å rörde sig knappt , men kanske inte , men på min var det tändningen
    så om du har otur e det den , prova med en kompis tändning

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Tändningen orkar inte ? så var det på min , den hacka å rörde sig knappt , men kanske inte , men på min var det tändningen
    så om du har otur e det den , prova med en kompis tändning
    tyvärr så har jag ingen tändning att låna ......

  20. #20
    1. Kolla tjuvluft. 2. Kolla tändningen, Kan vara att den inte orkar med. Skulle tippa på att det är tändningen då min var ungefär likadan. Slipade då på tändningen och lite så så fungerade det sen.

  21. #21
    du har väl dellorto black edition ? isf skruva av hela koppen under och så ser du alla munstycken och kolla på huvudmunstycket är de som en platta runt munstycket? ta bort den om den finns där

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    den plattan ska sitta där. den sitter där av en orsak
    av vilken orsak? min polare hade samma problem med sin så fick han för sig att testa utan dendär brickan så funkade de :S

  24. #24

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Ciao_byggarN Visa inlägg
    den ska rensa bort smuts. därför det är små hål i den. antagligen var det skit i din polares fögge som försvann när han tömde den. dó sätter ju inte dit något för att jävlas.
    men hans förgasare va helt ny då :S

    Edit: stavfel

  26. #26

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Alexx Visa inlägg
    1. Kolla tjuvluft. 2. Kolla tändningen, Kan vara att den inte orkar med. Skulle tippa på att det är tändningen då min var ungefär likadan. Slipade då på tändningen och lite så så fungerade det sen.
    om den drog tjuvluft så skulle det väll inte funka med original rör? Vad menar du med slipa på tändningen?

  28. #28
    NeeX
    Gäst
    Kan inte ha någonting med drivning att göra. Låter som den surar... Hur ser stiftet ut? Även tändningen ska hänga med på så låga varv och röret ska väl inte kunna ha påverkan när den blöddrar? Låter mycket som ett förgasarfel eller att cdin eller tändspolen har pajjat. Prova byt förgasare, kolla tändstiftet och du skulle ju trots allt kunna ta av remmen och prova varva...


    Edit: Kan vara något så enkelt som att den får för mycket olja, ryker den mycket, hur mycket olja anväder du?

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av NeeX Visa inlägg
    Kan inte ha någonting med drivning att göra. Låter som den surar... Hur ser stiftet ut? Även tändningen ska hänga med på så låga varv och röret ska väl inte kunna ha påverkan när den blöddrar? Låter mycket som ett förgasarfel eller att cdin eller tändspolen har pajjat. Prova byt förgasare, kolla tändstiftet och du skulle ju trots allt kunna ta av remmen och prova varva...


    Edit: Kan vara något så enkelt som att den får för mycket olja, ryker den mycket, hur mycket olja anväder du?
    har testat att gå ner i mustycke och den går bättre då. har gått ner ända till 70´s mustycke. är har du en länk hur den går dåhttp://www.youtube.com/watch?v=SDm2lalDxgs( det går fortare än vad det ser ut på filmen lol)
    på tbk vägen så äre full mutter !! xD

  30. #30
    NeeX
    Gäst
    Ett problem löst då! Nu bör du däremot byta till hårdare tryckfjäder, kopplingsfjädrar och lättare vikter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in