1. #1

    Crossen får inget bränsle

    Tjena! Har ett litet problem med min mini bimbo50 Jag har precis fixat tändningen eftersom den inte har haft nån gnista och det berodde på att gnistan hoppade nere vid svänghjulet i stället. Men men till saken. När jag fått på svänghjulet igen så startar den på första kicken och går ca 100m innan den sackar och dör. Jag har rengjort förgarsare och tank. Men stiftet blir inte mkt blötare för det, vad kan problemet va?

    Bild på Härket:

    Uploaded with ImageShack.us

    Tack på förhand

  2. #2
    Jag skulle gissa på kondensator

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av -Karlsson- Visa inlägg
    Jag skulle gissa på kondensator
    Amen gnistan är ju fin:/

  4. #4
    japp den karnse är fin men är den fungerande

  5. #5
    tydligen inte eftersom det inte fungerar:/

  6. #6
    Nu har jag rengjort föggen igen, men den tänder ändå bara till nån gång i bland

  7. #7
    bensin slangen?

  8. #8
    nae om det ändå vore så lätt..

  9. #9
    Byt kondensator om du inte gjort det, kostar inte många kronor.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Byt kondensator om du inte gjort det, kostar inte många kronor.
    skulle jag ha gjort om jag viste vad det ska va för nån modellen är moto villa minibimbo 50 och hittar inget om den så den verkar va ganska ovanlig..
    Senast redigerat av arvidfasth den 2010-05-29 klockan 10:57.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av arvidfasth Visa inlägg
    skulle jag ha gjort om jag viste vad det ska va för nån modellen är moto villa minibimbo 50 och hittar inget om den så den verkar va ganska ovanlig..
    Köp en konding från en fisetta å sätt utanför svänghjulet bara på lämpligt ställe.

  12. #12
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Kondensator passar väl från nästan allt?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av arvidfasth Visa inlägg
    skulle jag ha gjort om jag viste vad det ska va för nån modellen är moto villa minibimbo 50 och hittar inget om den så den verkar va ganska ovanlig..
    Köp en till nån bil, volvo saab eller nått å montera utanför motorn.

  15. #15
    Problemet är ju att den har startat en gång och gått 100 m, efter det så tänder den bara någon gång i bland när man står och kickar.... det blir lite mer liv i den om man häller bränsle rakt ner i loppet. Och ja det är kran och den är rengjord. tanken likaså

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Om den tänder på en sup, så har ju bensinen problem att hitta dit. Så någonstans där finns det fel.
    jao det tänkte jag också så har rengjort föggen 3 ggr o kollat kolvringar o cylinder o allt känns det som. Men jag kan ju hoppas på att det är nått sånt o inte elfel för det är så träligt.. Men är ju 14 mm på nu, skulle den starta om jag slängde på en typ 8 mm?

  18. #18
    kan ha hittat problemet nu, plockade av tändplattan och vips så for packboxen ut. Kan det vara att han inte håller tät där eller vad tror folket?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av arvidfasth Visa inlägg
    kan ha hittat problemet nu, plockade av tändplattan och vips så for packboxen ut. Kan det vara att han inte håller tät där eller vad tror folket?
    kan med stor sannolikhet vara de

  20. #20
    ska försöka få tag i en ny i dag, men om ni kollar på bilden så ser det ju lite ut som en sachs cylle och insuget likaså, även tändningen liknar sachs. Tror ni att en packbox till sachs passar?

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av arvidfasth Visa inlägg
    ska försöka få tag i en ny i dag, men om ni kollar på bilden så ser det ju lite ut som en sachs cylle och insuget likaså, även tändningen liknar sachs. Tror ni att en packbox till sachs passar?
    nja, mät den bara eller ta med den till nån MC/mopedaffär så fixa dom nog fram nåt

  22. #22
    jaoo det är ju smidigast tänkte att en polare hade till sachs annars men vafan 25 kr är inte mycket o bråka om

  23. #23
    fixa packbox i dag o slängde ihop allt, o visst så var det de som va problemet:d men jag har märkt att den blir jävligt varm när man kör, röret glöder o den kan bara dö i bland men då äre bara o kicka igång o köra igen. Vad kan man göra åt saken?

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av arvidfasth Visa inlägg
    fixa packbox i dag o slängde ihop allt, o visst så var det de som va problemet:d men jag har märkt att den blir jävligt varm när man kör, röret glöder o den kan bara dö i bland men då äre bara o kicka igång o köra igen. Vad kan man göra åt saken?
    Antingen är det stopp i avgasröret eller så har du för litet munstycke, kör inge mera förens du har bytt munstycke. Med förlitet munstycke värmenyper den lätt som du beskriver att den gör ibland.

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Blommen Visa inlägg
    Antingen är det stopp i avgasröret eller så har du för litet munstycke, kör inge mera förens du har bytt munstycke. Med förlitet munstycke värmenyper den lätt som du beskriver att den gör ibland.
    amen det skumma är ju att det är orginalmunstycke och röret är ursotat

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av arvidfasth Visa inlägg
    amen det skumma är ju att det är orginalmunstycke och röret är ursotat
    Då är det tjuvluft nånstans, ja utryckte mig lite fel menade att den gick för snålt, å det kan bero på bla för litet munstycke,tjuvluft eller läckande infästning vid cylindern för avgasröret.

  27. #27
    så om den läcker vid avgas mynningen(det gör den) så kan den bli överhettad?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in