Ämne: Blödder

  1. #1

    Blödder

    Tjena!
    Undrar varför min Aerox blöddrar när den är kall?

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    för att automatchoken ligger i då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Manuell choke ska du skaffa

    edit; om du vill
    Om den är kall och han startar utan choke så borde den väl gå för tunnt? kan nypa ganska enkelt då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Det gör min också, helt normalt!

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det är inge fel, spelar ingen roll om du har manuell choke eller whatever den kommer fortfarande blöddra lite gran när den är kall, alltid så.
    Japp, du hör ju själv. är man inte uppvärmd när man ska spela hockey kanske man inte presterar lika bra, det är bra om du startar den, låter den stå på tomgång i 30 sek-1 minut! då kommer den inte "rassla" lika mkt när den är kall!

  10. #10
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Japp, du hör ju själv. är man inte uppvärmd när man ska spela hockey kanske man inte presterar lika bra, det är bra om du startar den, låter den stå på tomgång i 30 sek-1 minut! då kommer den inte "rassla" lika mkt när den är kall!
    jag brukar köra direkt med kymcon, blöddret blir endå som varvstopp så den inte kan värmenypa osv
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Kan ju nypa ändå eftersom att kolven expanderar snabbare än cylindern = crash..
    Därför kan det vara bra om man värmer upp moppen i ngn minut innan man drar iväg! Ta det säkra före det osäkra!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Därför kan det vara bra om man värmer upp moppen i ngn minut innan man drar iväg! Ta det säkra före det osäkra!
    Fast inte om ens moped låter som 10st HD's
    Klicka gärna så tjänar jag en slant
    http://www.10bux.net/?r=vozzen
    Registrera dig och tjäna tusenlappar i månaden som jag!

  15. #15

  16. #16
    tack då vet jag

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Hatten Visa inlägg
    tack då vet jag
    Simon balkenstigs var också så fast nu går den segt enligt honom, men det är alltså normalt med blödder

  18. #18
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Simon balkenstigs var också så fast nu går den segt enligt honom, men det är alltså normalt med blödder
    Är ju nån kontakt på topplocket som är skalad/av låter hemskt när han startar den ibland
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Är ju nån kontakt på topplocket som är skalad/av låter hemskt när han startar den ibland
    aha det är ju temp-mätar kontakten! det var den som smälte sönder på simons när den blev överhettad, alltså själva metallbiten pajade så det gick inte att stänga av med nyckel :/

  20. #20
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    aha det är ju temp-mätar kontakten! det var den som smälte sönder på simons när den blev överhettad, alltså själva metallbiten pajade så det gick inte att stänga av med nyckel :/
    Det var som fan
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in