1. #1

    Behöver hjälp med min pgo hot!

    Hej, var ute och åkte med min pgo hot 02, dagen efter jag hade köpt den det satt en nästan helt ny orginal cyllinder på den. Sen efter ett tag när jag låg på full gas så sa den pang och dog. Jag kollade tändsstiftet jag hade köpt på okq8 så såg jag att jag hade stoppat in fel tändstift så jag kollade på cyllen och kolven men det såg bra ut, men för att vara säker beställde jag en billig ersättnings cylle+kolv på racingplanet, och satt på. när jag hade gjort det gick den inte igång så jag gjorde rent förgasaren och satt på sen sprutade min polare startgas samtidigt som jag kicka och då gick den igång...

    men sen dagen efter när jag skulle starta den gick den igång men gick skit ojämt/bluddrade och gick i cirka 15 km/h .. så jag väntade några dagar och nu är jag här nu startar den inte alls.

    jag har bytt:

    Cyllinder
    Kolv+ringar
    Packingar
    Olja
    Tändstift
    Bensinslangar
    Bensinfilter


  2. #2
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Hejdu!

    Har du en schysst digitalkamera hemma? Knäpp lite bilder på kolven och på cylindern som satt på första gången det sa "pang". Så kan vi titta på om det har blivit några skador tillsammans och bedöma
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Hejdu!

    Har du en schysst digitalkamera hemma? Knäpp lite bilder på kolven och på cylindern som satt på första gången det sa "pang". Så kan vi titta på om det har blivit några skador tillsammans och bedöma
    Han bytte ju cylinder och kolv.


    Har du kollat så den får bensin som den ska?
    Har du kollat så den tänder som den ska?
    Kolla över insug och reeds.
    Kolla över tänddelarna.

  4. #4
    Låter som förgasarinställningar/den får inte tillräckligt med bensin. Testa byt upp till ett lite större munstycke alternativt kolla igenom förgasaren igen...
    Det är inte problemet som är problemet, problemet är din attityd till problemet.

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vällingby brääääshh !
    Inlägg
    2
    äsch, köp ny moppe ist

  6. #6
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Han bytte ju cylinder och kolv.
    Visst gjorde han det! Men om man börjar från början och felsöker därifrån så slipper man förhoppningsvis extrajobb Så om vi börjar med att titta skick på loppet, kolvringar och kolven så kan vi se om den har nypt eller ej. Därefter kan man kika på dem sakerna du rabblar upp

    Citat Ursprungligen postat av moppe_kungen Visa inlägg
    äsch, köp ny moppe ist
    Skippa såna kommentarer i fortsättningen
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Visst gjorde han det! Men om man börjar från början och felsöker därifrån så slipper man förhoppningsvis extrajobb Så om vi börjar med att titta skick på loppet, kolvringar och kolven så kan vi se om den har nypt eller ej. Därefter kan man kika på dem sakerna du rabblar upp



    Skippa såna kommentarer i fortsättningen

    Jahaja Skåningen tänkte ett steg längre.
    Oooom den har nypt så gör vad jag sa.

  8. #8
    Har den spikat eller vadå? Varför beställde du ny cylinder om allt såg bra ut? Upp med bilder eller en bättre beskrivning!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av moppe_kungen Visa inlägg
    äsch, köp ny moppe ist
    Vilken klyftig kommentar.

    Iallafall, ta ett par bilder så kan man få se på´t.

  10. #10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in