1. #1

    vivacity 30 moppe strypa ner?

    Tjena jag blev tagen av polisen hade urpluggat och dragit v-brickan aja jag fick tillbaka moppen efter lite snack utan böter.

    Nu undrar jag för jag har inte tillgång till svets så jag kan inte svetsa tillbaka pluggen men jag har satt tillbaka v-brickan och mätte den och då gick den i 56km/h mätte med gps


    Undrar om det finns nått sätt att strypa ner den till 40km/h som en 30moppe får max gå i?

    Ska jag typ sätta i lätta vikter och så den kanske stryps ner till 40km/h?

  2. #2

  3. #3
    Banka in en mutter i röret så kommer den varva mindre och gå sacktare.

  4. #4
    mindre munstycke och sänk trottelnålen så kommer den både gå saktare och sämre

  5. #5
    En liten nipel på gas vajern så du inte kan dra full gas är super lätt lösning. Du kan ju enkelt meka så den blir precis 40 km/h på gps. Om du sen sätter på lite locktite när du skruvat i rätt läge kanske poliserna godkänner det oxå. Många Danskar som kör racing i hästkraft begränsad klass kör med denna lösningen.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av tomei Visa inlägg
    Banka in en mutter i röret så kommer den varva mindre och gå sacktare.
    Agree!

    Är det för ombes eller är det för att du inte vill den skall gå fortare du skall strypa ner?
    Finns enkla lösningar ifall du bara skall ha det för det till ombes.

  7. #7
    kemisk metall funkade bra för en polare så du kan ju testa det, men det måste ju tåla en del värme

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av knabb Visa inlägg
    en liten nipel på gas vajern så du inte kan dra full gas är super lätt lösning. Du kan ju enkelt meka så den blir precis 40 km/h på gps. Om du sen sätter på lite locktite när du skruvat i rätt läge kanske poliserna godkänner det oxå. Många danskar som kör racing i hästkraft begränsad klass kör med denna lösningen.
    +1 :d:d

  10. #10
    IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    163
    Är blackbox ett val?
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av knabb Visa inlägg
    En liten nipel på gas vajern så du inte kan dra full gas är super lätt lösning. Du kan ju enkelt meka så den blir precis 40 km/h på gps. Om du sen sätter på lite locktite när du skruvat i rätt läge kanske poliserna godkänner det oxå. Många Danskar som kör racing i hästkraft begränsad klass kör med denna lösningen.
    (y) this is how we do, shuilulululululu

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in