Ämne: tabort

  1. #1

    tabort

    tabort
    Senast redigerat av oseeeroxx den 2010-09-19 klockan 14:22. Anledning: sålt moppe

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    kolla gnistan?
    kollat det det kommer

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Helt oinställd?
    jag har skruvat på luft skruven hela vägen in sen 2 varv ut sen hela vägen in på tom gångs skruven sen ut 2 och ett halvt varv

  5. #5
    juste jag andrade till orginal föggen igen och tänkte om den inte var inställd rätt men det går inte med den heller

  6. #6
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    så blev det för mig med när jag bytte till 70cc på gamla neosen, kom gnista osv.. men starta inte, sen en massa startgas och moppen va igång!!!
    kolla så du inte har för litet/stort munstycke och testa med startgas!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  7. #7
    okej ska testa men tror ni 95 är för stort då? på 21mm och 86 på orginal? ska pröva hoppas det funkar

  8. #8
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    jag hade 110 på 12mm fögge, vettefan hur det är om de ska va mindre eller större om man har större fögge
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  9. #9
    men jag har orginal rör?

  10. #10
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    jag hade 110 på 12mm fögge, vettefan hur det är om de ska va mindre eller större om man har större fögge
    oftast större
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #11
    men jag tar och köper start gas och testar hur ska man göra spruta in vid tändstiftet eller vid föggen mot insuget?

  12. #12
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    in i luftburken/filtret
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  13. #13
    ska jag ta bort filtret sen gasa så att nålen åker upp så det åker in i cyllen? för att jag har ju öppet typ luft filter en stage 6 stor du vet

  14. #14

  15. #15
    shit ni skulle varit med igår det smällde från avgasröret igår 4 gånger typ luktade krut fan men den startade inte med start gas heller men nästan typ den blev typ brrrrr sen dog

  16. #16
    kolla igenom förgasaren, kolla så att den får bensin (vakumkranen kanske är sönder?) För om den får både gnista och bensin så ska den i alla fall starta.

  17. #17

  18. #18
    Om den går LITE LITE på startgas får den ingen bensin! Gör rent fuggen och kolla så det kommer bensin genom slangen!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  19. #19
    jag sög i vakum slangen det kom bensin från bensin slangen den får bensin till koppen jag kollade munstycket det är inget smutts i vägen men insuget ska jag kolla nu kan det vara menbranen som e täppta?

  20. #20
    jag kollat allt nu bytte munstycke till 102 och den startar och dör vad kan det vara för fel ? det känns som om det inte kommer någon bensin eller tillrekligt ska jag byta till ennu större munstycke?

  21. #21
    Låt den stå lite på tomgång om den klarar det. Du kan testa mixtra med munstycken, men se om du kan få den att gå lite innan.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  22. #22
    den går kanske bara 1 eller 2 sec men jag ska byta bort moppen nu iallafall

  23. #23
    vad ska du byta mot?, det låter som att det är förlitet munstycke!

  24. #24
    Koppla in en autochoke, jag fick inte igång min zip förut utan startgas, det kanske hjälper-
    Klicka gärna så tjänar jag en slant
    http://www.10bux.net/?r=vozzen
    Registrera dig och tjäna tusenlappar i månaden som jag!

  25. #25

  26. #26
    mot en ful typhoon haha har redan byt skit samma

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in