Sidan 2 av 7 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Det är media som tolkar situationerna fel, det där var allt annat än ett streetrace. Vanlig höjkörning på Bulten, olyckan skedde en bit ifrån Rosenhill. En 63-årig man avled utav sina skador medans en 27-åring fick rätt allvarliga skador. Båda körde av in i skogen vid samma parti.

    Olyckan skedde rätt nära där även min kompis körde ihjäl sig för några år sedan. Kommer med all sannolikhet bli fler dödsfall.
    Bor 200 M från Rosenhill, Förjävligt när sånt händer.

  2. #32

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    All kärlek till Lennart, vila i frid.

  3. #33
    Angående tråden om Dood, så fick jag tag i detta som jag lägger in i minneslunden istället. Detta är originaltexten från gamla forumet, tror Chribba_021 skrev det ihop med Riejukillen. Det blir bättre så för alla parter.

    Citat Ursprungligen postat av Chribba_021
    Hej, jag har genom Doods vän riejukillen blivit ombedd att berätta om den tragiska olycka som skedde den 10/5-2008 På Rättvik meet.

    Det var när Dood (Erik) skulle köra sitt första race med sin nya ram som han vid mållinjen i uppskattningsvis 120km/h fick ett styrfladder, först såg det ut att kunna gå bra (kanske skrapsår osv. )men när han kastades av hojen åt sidan så var katastrofen ett faktum.
    Strax efter mållinjen fanns ett par svaga farthinder som var utmarkerade med en normal fartgupps skylt brevid.
    Erik kastades av hojen åt sidan och träffade stolpen med enorm kraft, hela skylten med fundament vek sig och Erik blev liggande livlös strax efter skylten.

    En vårdkunnig kvinna och en man var snabbt på plats och började med hjärt lung räddning, men Erik var tyvärr bortom all hjälp, han dödförklarades någon timme senare på sjukhus.


    Vi får ge ett stort tack till dem som ställde upp och gjorde vad dem kunde, och även till arrangörerna som fixat med avspärrningar så ingen annan kom till skada.

    För den som vill skriva en rad så är det fritt fram.
    Tills vidare minns vi Dood som en glad kille som älskade det som tyvärr tog hans liv. Vila i frid Erik Raner

    Länkar till mer om olyckan:
    http://karlstad.expressen.se/nyheter/1.1156590/han-sag-sin-basta-van-dodskrascha
    Står mycket fel i texten som att han väjde för farthindret osv..

    http://www.dt.se/nyheter/rattvik/article310227.ece
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2443092.ab
    http://www.expressen.se/nyheter/1.1156154/dodsolycka-i-mopedrace-i-rattvik

    /Christian

    PS. rip skiten känns mest som någon form av posthunting.
    Skriv något fint eller betydelsefullt om ni vill säga något. DS


    Riejukillen - Philip Svärds ord om olyckan som tog livet av hans vän:

    Eftersom det är nog väldigt många som undrar vad som har hänt så tänkte jag bara Dela med mig vad som har hänt och eftersom att det var jag som var med Erik tänkte jag berätta lite av våran dag och Eriks sista minuter.. Philip Svärd (Riejukillen)

    Jag och Erik hade precis monterat ihopp tältet som vi hade med oss och fått ordning på alla sakerna. Jag åkte ju med Erik ifrån kristinehamn tidigt på morgonen och vi hade inte ätit så mycket på resan till rättvik. Så vi bestämmde oss för att dra och köpa korv och grilla för vi skulle ändå inte Racea på 3 timmar (trodde vi). 5 minuter senare när vi precis skulle fixa lite mat så kommer det någon som har hand om träffen och säger att vi ska köra om 2 minuter. och då Blev det lite bråttom för vi hade varken hunnit att riktigt kolla förgasar inställningarna eller hunnit kört sprintern någonting innan racet så han fick lära känna den och kunna hantera den till max.

    Det var bara att starta motorn och köra iväg. Erik han varken med att varmköra motorn riktigt innan. eller kolla det sista innan det var dags. Dom sista orden jag sa till Erik var..." Erik nu tar du det lungt och piska Zipen nu så ses vi sen Lycka till! "... Erik kom fram och gav mig hans digital kamera som jag skulle filma med och hans sista ord till mig var... " Ja fan! jag tar det lungt. hoppas sprintern går som den ska nu och att allting håller som det ska! Svärd ta hand om dej nu så ses vi sen".. sen åkte han mot starten. eftere nån minut så börja dom köra sen vet vi ju alla hur det gick. vill inte skriva samma sak om och om igen.

    jag sprang fort som fan fram till erik och jag var livrädd och hoppades bara att han skulle klara sig. jag hade ett litet hopp att han skulle det för dom kände svag puls på honom. Jag fick följa med en polis och en brandmann som hade letatat efter mig dom ville att jag skulle med till lassarettet. jag sprang och hämtade Eriks mobiler och hans plånbok som fanns i bilen så att dom kunde identifera honom. det var svårt och tänka när jag var i choktillstånd. väl framme på sjukhuset ville jag bara få reda på hur de gick med erik men de var ingen som visste. efter drygt en timme kom de in 2 sjuksköterskor som bara nicka på huvudet och sa. Tyvärr vi kunde inte rädda honom sa dom.

    Det går inte beskriva känslan av hur det var att se Erik ligga Död på sängen det var verkligen hemskt. Allt kändes som ett skämmt. jag kan inte riktigt förstå att han är död. Det känndes som jag bara väntade att han bara skulle sätta sig upp och säga att allt bara var ett skämt.

    Jag har bara känt Erik i lite drygt ett år men på den lilla tiden har vi kommit varandra nära. Erik var verkligen en riktig kompis. han ställde upp för mig hela tiden. även om de var flera mil avstånd så kunde han sätta sig i bilen och komma och hjälpa mej. Erik var som en stor förebild för mig och för många många andra. Han var sjukt duktigt på att skruva och han har lärt mig väldigt mycket.. kommer verkligen sakna den grabben

    Vill även tacka alla i VRT Teamet, Crisse och Tim som fanns på plats som gjorde det hela lite lättare och stöttade mig. tack grabbar!

    Mitt önskemål är att på Varje moped träff nu i sommar är att hålla en tyst minut för Erik. de tycker jag skulle vara fint gjort och hedrande för att visa att vi bryr oss.. Jag vill
    heller inte se bilder och filmer från krashen och när han ligger där. Utan visa respekt!

    R.I.P - Erik Raner den 10 maj 2008. du är 2 takts kungen själv och länmar en stor saknad efter dig. hoppas du får det bra där uppe..

    / Riejukillen Philip Svärd
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Angående tråden om Dood, så fick jag tag i detta som jag lägger in i minneslunden istället. Detta är originaltexten från gamla forumet, tror Chribba_021 skrev det ihop med Riejukillen. Det blir bättre så för alla parter.
    Tack Michél!
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  5. #35
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    fick avliva min lille katt idag. bara 15 veckor.
    Döpte honom till ADHD då han aldrig kunde sitta still och alltid hade energi.
    igår så märkte vi att han blev jätteslö, och idag, satt han o darrade, och var varm, och både andningen och pulsen var skyhög, så åkte till veterinär, och han hade feber, så långt visste dom, skulle dom ta reda på mer behövdes det dropp, och undersökningar osv.
    då jag är arbetslös så fanns det inte så mycket att göra, varje veterinärsbesök kostar runt 5-600 och sen skulle det medicin på det, och sen eventuella efterkontroller.
    jag vet att man gör allt för någon som betyder, men jag kunde verkligen inte. hade inte råd att låna flera tusen, dels för att jag är arbetslös, och dels för att det kunde ju vara något ännuvärre, dom tog ju bara tempen på honom. hon var bara "sjuksköterska" så för snart 2 timmar sedan somnade han in på mitt knä.
    har aldrig gråtit när någon jag känt dött. men idag kan jag inte sluta.
    mest för att han var mitt ansvar, och för att de enda han gjort mig, är glad. vem hade kunnat veta att det var sista natten som han sov hos mig?
    sådant tänker man inte på i vardagen.

    hade aldrig denna katten i lite mer än en vecka, kompisen kunde inte ha kvar honom så jag ville ta hand om honom. men jag älskade bannemig honom från första stund.

    Vila i frid.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  6. #36
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    RIP gammelmorfar som avled för 1 vecka sedan, säger samma sak till morfar som hittades död idag, fast legat avliden i sin lägenhet i 14 dagar.
    Skönt i alla fall att dom dog en naturlig död, utav ålder.
    Hann tyvärr inte träffa nån av er :/

    Vila i frid.
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-10-12 klockan 22:44.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #37
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  8. #38

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    R.I.P Oliwer och Alex. Kände er inte men blev rörd, ni skulle gå ut gymnasiet i våras. blev helt kall när jag hörde om det som hänt.
    oliwers bror och bästa tjejkompis går i min klass och ni verkar ha känt alla.
    det var i början av juni tror jag som 2 18åriga pojkar krockade på motorcross när de körde på ett svartspår utanför västervik, bara några mil därifrån jag bodde då och där jag går i skolan nu. ambulansen var på plats efter bara 5 minuter men deras liv gick itne att rädda.. något hade hänt så att en av dom hade vänt och de hade krockat då det var i sen sväng med skogsbevuxen inner så att de itne såg varandra. de hade även bara hjälm på dig.

    vila i frid <3

    EDIT:
    hittade länkar nu.
    http://vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5399732
    http://vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5400697

    är inte säker på att dom funkar men tror det

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    vad hände ? (((

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    R.I.P Oliwer och Alex. Kände er inte men blev rörd, ni skulle gå ut gymnasiet i våras. blev helt kall när jag hörde om det som hänt.
    oliwers bror och bästa tjejkompis går i min klass och ni verkar ha känt alla.
    det var i början av juni tror jag som 2 18åriga pojkar krockade på motorcross när de körde på ett svartspår utanför västervik, bara några mil därifrån jag bodde då och där jag går i skolan nu. ambulansen var på plats efter bara 5 minuter men deras liv gick itne att rädda.. något hade hänt så att en av dom hade vänt och de hade krockat då det var i sen sväng med skogsbevuxen inner så att de itne såg varandra. de hade även bara hjälm på dig.

    vila i frid <3

    EDIT:
    hittade länkar nu.
    http://vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5399732
    http://vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5400697

    är inte säker på att dom funkar men tror det
    skit tråkigt att sånt händer

  11. #41
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    vad hände ? (((
    för mycket alkohol, droger och ja. helt enkelt fel umgänge. han blev medvetslös på en fest av alkohol och "somnade". personerna hade tydligen lagt honom på rygg så han kvävts av tunga/spya.. någonting.
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  12. #42
    RIP helle... mördad i skara =((

  13. #43
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    RIP helle... mördad i skara =((
    Vad hände då, någon person taget för det eller är det något gängmord eller något sånt?

    RIP

  14. #44

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Vad hände då, någon person taget för det eller är det något gängmord eller något sånt?

    RIP
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Hon blev brutalt mördad av sin kille/sambo (som ser riktigt pshyco ut imo) i deras lägenhet. Han skall ha vart rätt drogpåverkad
    som sjöblom säger... hög halsen av henne.. åt delar av kroppen..
    han ringde polisen strax efter han gjort allt detta.. sett han på stan flera gånger !.. och min kompis har blivit skallad av samma kille
    förövrigt bor min kompis under dom!

  16. #46
    uppmärksammats i danmark till och med ... sjukt att detta just ska hända här OOO.. i skara OO

    http://www.bt.dk/udland/sverige-i-ch...te-mor-til-fem

  17. #47
    Som sägnen säger - händer bara i Skara.

    Varken förvånande eller chockerande dock att ytterligare ett psykfall har trätt fram återigen. Mer synd att det ska drabba andra människor.

    Håll er från knarket barn, detta är ett bra exempel på vad lite snedtripp och avsaknad utav hjärna gör.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  18. #48
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Som sägnen säger - händer bara i Skara.

    Varken förvånande eller chockerande dock att ytterligare ett psykfall har trätt fram återigen. Mer synd att det ska drabba andra människor.

    Håll er från knarket barn, detta är ett bra exempel på vad lite snedtripp och avsaknad utav hjärna gör.
    händer bara i skara ?.. varför alla en sån cp syn på skara för ?.

    det läskiga e att man sett han på stan ett antal gånger.. man glömmer inte en tatto i ansiktet så lätt inte.

  19. #49
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    Aj detta känns konstigt.. träffade på honom på Defqon.1 detta år för jag mötte på en annan kompis från Helsingborg som var med honom och han var riktigt trevlig i den stunden. R.I.P

  20. #50
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Nu har de hänt igen i januari berättade jag om en 18 årig flicka som hängde sig, och nu inatt inträffade samma sak fast det var en pojke(92a) hängd sig oxå Han gick på samma innebandy som mig. Kände inte han något extra bra, pratat med han några ggr osv. På facebook hade han skicka kl 3 förra natten till systern till flickan som hängde sig några sång texter som t.ex. if I ever leave this world alive .

    RIP Casper Mattson! Ingen kommer att glömma dig!
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  21. #51

  22. #52
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    fyfan vad sorgligt att sånt hänt inträffar det jag är rädd för är att nu när det inträffat 2 ggr på samma år och många kände dem, kommer det locka till sig fler och yngre men får hoppas att det int händer hon systern måste stå ut med en jävla massa skit först hennes syster och nu en som stog henne väldigt nära
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  23. #53
    Citat Ursprungligen postat av Error Visa inlägg
    fyfan vad sorgligt att sånt hänt inträffar det jag är rädd för är att nu när det inträffat 2 ggr på samma år och många kände dem, kommer det locka till sig fler och yngre men får hoppas att det int händer hon systern måste stå ut med en jävla massa skit först hennes syster och nu en som stog henne väldigt nära
    hände samma sak med en 92a när jag lirade hockey i rögle som hängde sig. fan så mycke sånt skit som förekommer asså
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  24. #54
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    en kille här i trakten hoppade framför ett tåg för några dagar sen..
    han hade varit till doktorn, och dom hade sett att det var något psykiskt med honom, dom skulle "tvångsvårda" honom och ville inte släppa han därifrån, han frågade om han fick gå på toaletten, och smet.

    fan asså, min farmor och farfar, börjar bli gamla. dom har hjälpt mig med så sjukt mycket, går dom bort vet jag inte vad jag gör.

  25. #55

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Stämmer bra, ja.

    22 juli 2007 är exakt datum.

    Månaden innan hade det varit diskussion på Sporthoj om personer som varit trötta på motorcyklarnas framfart och lagt grus i kurvorna. Kompisen dog utav lösgrus i en kurva vilket gjorde att han gled över i fel körtfält och frontalkrockade med en personbil. Då han flög av motorcykeln (supermotard) fastnade låret i styret och knäckte av lårbenet. Oskar förblödde på plats, hämtades i ambulanshelikoter och dödsförklarades vid ankomst till sjukhus.

    Hans far kom strax bakom och såg sin son dö på plats.
    fyfan vad hemskt..
    blev alldeles tårögd...

  26. #56
    Min gammel farbror gick bort för ett år sen snart Stog honom väldigt nära
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  27. #57
    Isak96
    Gäst
    RIP Nirvana världens bästa sångare <3
    Hade en tjej i vår klass när jag gick i 5:an som hängde sig i ett träd utanför skolan.
    Det e nog en av dom hemskaste sakerna jag någonsin set.
    Hon hade tagit data kablar bundit sej i ett träd på en gren,
    sen hade hon hoppat.

  28. #58
    Vila i frid mina bröder, Ni dog alla av onaturliga saker och ni som blev bestulna era liv av andra, jag hoppas och vet att dessa människor kommer få samma sak tillbaka.

    R.I.P

    K.K
    A.O
    A.E
    A.A
    J.A
    B.w

    Och även min Farfar, vila alla i Frid

  29. #59

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Isak96 Visa inlägg
    RIP Nirvana världens bästa sångare <3
    Hade en tjej i vår klass när jag gick i 5:an som hängde sig i ett träd utanför skolan.
    Det e nog en av dom hemskaste sakerna jag någonsin set.
    Hon hade tagit data kablar bundit sej i ett träd på en gren,
    sen hade hon hoppat.
    fyfan :S om jag förstått det hela rätt gick hon som begick detta oxå i 5an? Isf var i helvete är världen påväg om man tappar livslusten i mellanstadiet? FY FAN

  30. #60
    rip per oscarsson...

    tragiskt att han brann inne ..

    såg han ofta på coop här.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in