1. #1

    moppe TMS Z2 -07, Kvalite? Kinaskit?

    Som topic är TMS Z2 -07 något bra märke? Är det nåt kinaskit eller medför den kvalité?

    Undrar också om hur man kan styla den? Kan man byta kåpor etc?

    Trim?

  2. #2
    kinaskit med 4 takt motor och det hjälper knappt att styla för att få den "snygg"
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3

  4. #4
    Vet att jag är supersent ute, men för de andra som undrar över TMS Z2 50cc..

    Jag har en sådan - och jag ångrar mitt köp jättemycket! Slösade 4000 spänn på den skiten. Sen är det ju också så att det är skit svårt att få tag på reservdelar till Kina mopeder. Dock jobbar min farbror med att köpa in Kina-skit reservdelar så jag hare nd el till mig x)
    Många 4 taktare går bra men inte tms.. min moppe toppar 55km/h på plan mark och 60-65km/h i nedförsbacke. Man känner dock att den verkligen tar stopp vid 55.
    Min mamma råkade vrida om gasen när den stod still på marken, så den for omkull stillastående men ändå blev det värsta sprickan på högersidan och hela höger backspegel krossades.

    Fördar
    - Väger inte så mycket
    - Tar inte mycket bensin. (0.2l/mil)
    - Låter ganska gullig - men jag själv föredrar en 2 taktares ljud.
    - Tms passar för de mindre och tjejiga personer.

    Nackdelar
    - Litet utrymme i sadelfacket..
    - Mopeden är inte en av de större storlekarna. Utan kanske av de lite mindre än normala. Vet inte riktigt.
    - Så sjukt ostabil då den väger så lite.
    - Sämst kvalié på plastet runt om. Spricker hur enkelt som helst.
    - Massor med fler nackdelar.

    Alltså ångrar jag mitt köp totalt, funderar just nu på att köpa en Gilera Runner SP50 09 och uppåt eller en Kymco Super 8.
    De ska vara 2 taktare (y)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in