Sidan 6 av 65 Första ... 456781656 ... Sista

Ämne: Filmtråden!

  1. #151
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Såg the road nyss, jävligt sorglig. Tips på andra post apocalyptiska filmer? Förutom the road då och book of Eli.
    Children of Men är lite post-apokalyptiskt. Nästintill modernt mästerverk.

  2. #152
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Tack!
    Citat Ursprungligen postat av kilmister Visa inlägg
    Children of Men är lite post-apokalyptiskt. Nästintill modernt mästerverk.
    Den där känner jag igen, har sett den för 3-4 år sen. Minns dock inte mycket från filmen så den blir det att tanka, tack!

  3. #153

  4. #154
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Filmtips!!! Vill ha nån bra rulle o titta på i stil med action/äventyr/thriller Kom med förslag!
    Catch me if you can, Mannen med järnmasken, Shutter Island, King Kong, Highwaymen, Crank, Next, Taken, Deja Vu.

    Ont. Såg Cannibal Holocaust samt Cannibal Ferox igårnatt. Såg även Salo or 120 days of sodom med polaren denna kvällen som varit.

    Ja, vad ska man säga? Bisarra filmer med väldigt slak handling. Roliga att döda tid med och testa sig själv och sin uthållighet mot allmänt osmakliga filmatiseringar, annars inget som faller mig i smaken.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  5. #155
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Catch me if you can, Mannen med järnmasken, Shutter Island, King Kong, Highwaymen, Crank, Next, Taken, Deja Vu.

    Ont. Såg Cannibal Holocaust samt Cannibal Ferox igårnatt. Såg även Salo or 120 days of sodom med polaren denna kvällen som varit.

    Ja, vad ska man säga? Bisarra filmer med väldigt slak handling. Roliga att döda tid med och testa sig själv och sin uthållighet mot allmänt osmakliga filmatiseringar, annars inget som faller mig i smaken.
    Hmm, har inte sett de filmerna själv, men vad jag har hört om dem så tror jag inte att det är i min smak:p

  6. #156
    Top 3:

    1: The fourth kind (skräck)
    2: Benjamin buttons otroliga liv (drama, Romans)
    3:The big lebowski ( Komedi, +?)

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Hmm, har inte sett de filmerna själv, men vad jag har hört om dem så tror jag inte att det är i min smak:p
    Såg även Guinea Pig: Flower of the flesh and blood för något år sedan. Det är den enda filmen jag inte klarat av att se hela av alla de jag tittat på i den genren. Efter att ha spytt 2 gånger insåg jag att den var för störd för att fullända.

    Sjuk är den!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Såg även Guinea Pig: Flower of the flesh and blood för något år sedan. Det är den enda filmen jag inte klarat av att se hela av alla de jag tittat på i den genren. Efter att ha spytt 2 gånger insåg jag att den var för störd för att fullända.

    Sjuk är den!
    Har hört talas om den serien, Guinea Pig. Var det inte de filmerna som folk trodde var äkta snuff-filmer?

    För övrigt kan jag väl rekommendera Men behind the sun om du gillar våldsporr

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Har hört talas om den serien, Guinea Pig. Var det inte de filmerna som folk trodde var äkta snuff-filmer?

    För övrigt kan jag väl rekommendera Men behind the sun om du gillar våldsporr
    Jo, till och med FBI beslagtog materialet för att ta reda på om det var äkta snuff eller inte. Regissören blev ju först misstänkt att ha dödat människor på riktigt, men det var ju inte det. Samma med Cannibal Holocaust. Regissören var ju tvungen att bevisa att infödingarna levde efter att en blev pålad på en strand.

    Damn, låter spännande
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Jo, till och med FBI beslagtog materialet för att ta reda på om det var äkta snuff eller inte. Regissören blev ju först misstänkt att ha dödat människor på riktigt, men det var ju inte det. Samma med Cannibal Holocaust. Regissören var ju tvungen att bevisa att infödingarna levde efter att en blev pålad på en strand.

    Damn, låter spännande
    Haha, låter som att du har lite mixad smak om man säger så, ena dagen lovordar du Requiem For A Dream, andra dagen ser du världshistoriens "värsta" filmer

  11. #161
    såg book of eli för ett tag sen, riktigt bra var den

  12. #162
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Haha, låter som att du har lite mixad smak om man säger så, ena dagen lovordar du Requiem For A Dream, andra dagen ser du världshistoriens "värsta" filmer
    Ser allt typ

    Ja, det går verkligen i intervaller. Såg förövrigt Dazed And confused inatt. Sjukt soft ungdomsfilm om en skolavslutning i amerika på 70talet
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  13. #163
    har börjat titta i bluray-kvalitet för övrigt, dvs 720p och uppåt. nu vill jag inte titta på dvdr osv längre, det tråkiga är att det tar asa-lång tid att ladda ner med 2 mbit tur att man flyttar och skaffar 100 om en månad

  14. #164
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    såg book of eli för ett tag sen, riktigt bra var den
    Såg trailern till den, kändes som lite för mkt fighting scener för min smak.. Är det mkt fighting scener?

  15. #165
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Såg trailern till den, kändes som lite för mkt fighting scener för min smak.. Är det mkt fighting scener?
    njae, inte för mycket imo. och det är inte direkt über-ninja-fightscener heller, bra balanserat enligt min mening. klart sevärd

  16. #166
    behöver tips på extrema splatterfilmer och lite komedier

  17. #167

  18. #168
    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    behöver tips på extrema splatterfilmer och lite komedier
    Cannibal Holocaust,
    Cannibal Ferox,
    Salo or 120 days of Sodom,
    Emanuelle and the Last Cannibals,
    Guniea Pig-serien,
    Face of Death,
    Absurd,
    Snuff,
    Zombie Flesh Eaters
    August Underground's Mordum
    Men behind the sun
    Braindead

    Vill du förövrigt besöka en sida som jag får inspiration av när jag ska se filmer som är osmakliga så checka www.itsonlyamovie.co.uk Älskart. Kolla under "The Banned List", om du verkligen gillar blod, kött och en riktig styckindelning.


    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Funtar på att dra igång Smokin aces idag och se tvåan imorgon, låter de som en bra ide?
    Låter som en skön idé (:
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  19. #169
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Cannibal Holocaust,
    Cannibal Ferox,
    Salo or 120 days of Sodom,
    Emanuelle and the Last Cannibals,
    Guniea Pig-serien,
    Face of Death,
    Absurd,
    Snuff,
    Zombie Flesh Eaters
    August Underground's Mordum
    Men behind the sun
    Braindead

    Vill du förövrigt besöka en sida som jag får inspiration av när jag ska se filmer som är osmakliga så checka www.itsonlyamovie.co.uk Älskart. Kolla under "The Banned List", om du verkligen gillar blod, kött och en riktig styckindelning.
    tack !

  20. #170
    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    tack !
    Nemas problemas. Det värsta är dock att finna dessa filmer i skapliga ripper. Skulle göra vad som helst för att få alla mina favoritfilmer av den genren @ vhs Älska klassiker då ju va fan
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #171

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Komedi: The boat that rocked, Shaun of the dead, Död snö.. Seså! Se nu till att du kollar på de här filmerna snällt! De är bra

  22. #172

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    tips på några bra action filmer?

  23. #173
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Såg precis "the terminal", och fy fan vad klockren!

    snacket i taxin på slutat var absolut det klockrenaste jag sett;

    Cab Driver Goran: Where you from?
    Viktor Navorski: Krakozhia. Victor Navorski
    Cab Driver Goran: I'm Goran. Albania.
    Viktor Navorski: Oh. When do you come to New York?
    Cab Driver Goran: Oof!
    [implicating it was a long time ago]
    Cab Driver Goran: Thursday.

    Hah, måste nog se skiten för att uppfatta humorn
    -
    Senast redigerat av Pimme den 2010-07-07 klockan 00:39.

  24. #174
    JA! Fick precis hem:


    Har haft den på vhs innan, men har slarvat bort den och har velat se den sjukt länge, så perfekt

    Nu blir det att hälla upp chips och läsk, sedan njuta i tvsoffan
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  25. #175
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Såg precis "the terminal", och fy fan vad klockren!

    snacket i taxin på slutat var absolut det klockrenaste jag sett;

    Cab Driver Goran: Where you from?
    Viktor Navorski: Krakozhia. Victor Navorski
    Cab Driver Goran: I'm Goran. Albania.
    Viktor Navorski: Oh. When do you come to New York?
    Cab Driver Goran: Oof!
    [implicating it was a long time ago]
    Cab Driver Goran: Thursday.

    Hah, måste nog se skiten för att uppfatta humorn
    -
    Såg den för kanske 1 år sedan drygt. Ska se den imorgon när jag åker på semester. Den är riktigt bra faktiskt.

  26. #176

  27. #177
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Har ni något tips på en bra krigsfilm? Typ i stil med save private ryan?
    Antar att du sett band of brothers? Annars är det det bästa som finns i ww2 väg imo. The Pacific duger. Letters from Iwo Jima duger också, i den är det dock sett från Japans sida.

  28. #178
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Har ni något tips på en bra krigsfilm? Typ i stil med save private ryan?
    Måste det vara ww2 eller är du ute efter Irak/Vietnam/Afghanistan osv med?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  29. #179
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Antar att du sett band of brothers? Annars är det det bästa som finns i ww2 väg imo. The Pacific duger. Letters from Iwo Jima duger också, i den är det dock sett från Japans sida.
    Flags of our Fathers skildrar slaget på Iwo Jima från amerikanernas sida, en helt ok film. Lite väl patriotisk kanske

  30. #180
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in