Sidan 5 av 65 Första ... 345671555 ... Sista

Ämne: Filmtråden!

  1. #121
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Okej, tack för tipset.

    Btw så vet jag inte ens vem Seagal är, så det handlar nog inte om vem som har gjort filmen, det är handlingen som spelar roll för mig.

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej, tack för tipset.

    Btw så vet jag inte ens vem Seagal är, så det handlar nog inte om vem som har gjort filmen, det är handlingen som spelar roll för mig.
    Så lite så

    Seagal är för övrigt en känd b-skådis, i mina ögon iaf. Gör bara en massa hjärndöda actionrullar.

  3. #123
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Säg något du tycker var roligt med den filmen? Man kollar väll på en film för att man ska ha kul? Ser inte något roligt i att sitta och kolla på när nån lodare knarkar i två timmar iaf.
    Du är ju dum i huvudet. Film ska beröra, oavsett om det är på gott eller ont.

    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Btw så vet jag inte ens vem Seagal är, så det handlar nog inte om vem som har gjort filmen, det är handlingen som spelar roll för mig.
    Uppenbarligen inte.

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej, säg ett stycke ur filmen som du tyckte var bra? Jag tycker iaf att det var en skit film i klass med dom som vart över och visas på 1an på nån torsdag.
    När Marion säljer sig själv för att få tag i heroin. När Harry och Tyrone gör affärer, när de skjuter heroin, när de straffarbetar, när Harry ligger på sjukhuset. Även alla scener med Sara på speciellt sjukhuset är ofattbart bra.

    Det är ju även en så kallad "Feel-bad" movie, vars ursprungstanke är att få tittarna att bli berörda. Det är ju till för att visa de negativa sidorna samt hur mycket en drog kan bryta ned människor. Informationen på tex Wikipedia beskriver ju filmen med "Historien om hur 4 människor med en framtid faller offer för sitt drogmissbruk". Även miljön de vistas i, hur de kämpar för att få lyckade affärer osv.

    Jag tycker helt klart att RFAD är en av de bästa filmer som någonsin gjorts.

    Ont. Såg Farsan innan och tycker att den var riktigt mysig! Underbara skådisar och skön handling i övrigt. Även Nina är ju för djävla vacker!

    Nu blir det Long Weekend med James Caviezel. Hoppas att den är sevärd!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  5. #125
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Okej, jag blev mer äcklad men alla tycker ju olika.

    BTw, Så tycker jag att Sex Drive var sjukt bra och den kan rekomenderas.

    Trailer;http://www.youtube.com/watch?v=yYfhM82o4cU

  6. #126
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej, jag blev mer äcklad men alla tycker ju olika.
    Jag med, det är precis det du ska bli.

    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    BTw, Så tycker jag att Sex Drive var sjukt bra och den kan rekomenderas.

    Trailer;http://www.youtube.com/watch?v=yYfhM82o4cU
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Btw så vet jag inte ens vem Seagal är, så det handlar nog inte om vem som har gjort filmen, det är handlingen som spelar roll för mig.
    Hahaha, du är väl knappast på riktigt?

  7. #127

  8. #128
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av kilmister Visa inlägg
    Jag med, det är precis det du ska bli.




    Hahaha, du är väl knappast på riktigt?
    Hur fan orkar man bli sur för att jag tycker att RFAD suger pung? Och JAAAAAAAAAA, handlingen är det som spelar roll, tycker inte om handlingen i RFAD, kanske är barnslig men jag gillar filmer som supersugen, american pie, accepted osv, gillar språket och känslan i dom filmerna, kanske inte är tillräckligt mogen för att fatta vad det är som är bra med att se på när andra knarkar ner sig och äcklar, vill jag se det kan jag lika gärna gå in på Existenz.

  9. #129
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Hur fan orkar man bli sur för att jag tycker att RFAD suger pung? Och JAAAAAAAAAA, handlingen är det som spelar roll, tycker inte om handlingen i RFAD, kanske är barnslig men jag gillar filmer som supersugen, american pie, accepted osv, gillar språket och känslan i dom filmerna, kanske inte är tillräckligt mogen för att fatta vad det är som är bra med att se på när andra knarkar ner sig och äcklar, vill jag se det kan jag lika gärna gå in på Existenz.
    Jag blir inte sur, tycker bara det är löjligt att inte ens kunna motivera en åsikt. "RFAD SUGER LOOOOL, SEX DIVE AEGER."


  10. #130

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Tittade på en riktig B-kalkon vid namn Mad Foxes, en blandning av dålig actionfilm/mjukporr/sadoporr/MC-rulle, med allmänt usla skådisar så tunn handling att det krävdes elektronmikroskop att se den, mm.
    77 min skratt över hur dålig en film kan vara. T.o.m. ljudeffekterna var usla, fiatljud till en Corvette, mm.

    usch ja, hur kunde folk låna ut sig till den filmen? Nåja, nu kan bara alla andra filer enbart blir bättre....

  11. #131
    Söker namn på två filmer.

    1. Handlar om en man som på något sätt förvandlas till en hund i sitt huvud. Den enda scenen jag kommer ihåg är när de står i en hiss med en polisman och en riktig hund, så säger polismannen till hunden att sitta, men så sätter sig mannen som förvandlats till en hund i huvudet ned istället. Det är en amerikansk komedi.

    2. Handlar om 2 bröder som är tvillingar under medeltiden. Den gode brodern blir inlåst av den onde som på så vis tar över makten över landet och skapar en misär i vardagen för människorna. Är en drama som jag tror att Leonardo Dicaprio spelar i.

    Edit. Hittade namnet på 2an själv. Mannen med järnmasken var det jag sökte efter.

    Undrar nu över 1an dock.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  12. #132

  13. #133
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Söker namn på två filmer.

    1. Handlar om en man som på något sätt förvandlas till en hund i sitt huvud. Den enda scenen jag kommer ihåg är när de står i en hiss med en polisman och en riktig hund, så säger polismannen till hunden att sitta, men så sätter sig mannen som förvandlats till en hund i huvudet ned istället. Det är en amerikansk komedi.

    2. Handlar om 2 bröder som är tvillingar under medeltiden. Den gode brodern blir inlåst av den onde som på så vis tar över makten över landet och skapar en misär i vardagen för människorna. Är en drama som jag tror att Leonardo Dicaprio spelar i.

    Edit. Hittade namnet på 2an själv. Mannen med järnmasken var det jag sökte efter.

    Undrar nu över 1an dock.
    The Animal med Rob Schneider?

    http://www.imdb.com/title/tt0255798/
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  14. #134
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    The Animal med Rob Schneider?

    http://www.imdb.com/title/tt0255798/
    Var den. Tack
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  15. #135
    Letar efter en film jag skulle tanka förut, men det blev aldrig av. Vad jag kommer ihåg av trailern så handlade det om två gubbar som skulle göra en lista på saker dom ville göra innan dom dog. Tror jag läste om den i den här tråden, och att den var bra. Va heter denna film?

  16. #136
    Gillade inte Green Zone .. :/ men Clash of titans verkar bättre ... men har inte kollat på den än... väntar nog tills den kommer i bra kvalite .. . Bara jag som tror Prince of persia är bra ?



    Bara jag som vet en film som är bannad i 53 länder .. ?

  17. #137
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Gillade inte Green Zone .. :/ men Clash of titans verkar bättre ... men har inte kollat på den än... väntar nog tills den kommer i bra kvalite .. . Bara jag som tror Prince of persia är bra ?



    Bara jag som vet en film som är bannad i 53 länder .. ?
    Kan det vara Cannibal Holocaust?


    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Letar efter en film jag skulle tanka förut, men det blev aldrig av. Vad jag kommer ihåg av trailern så handlade det om två gubbar som skulle göra en lista på saker dom ville göra innan dom dog. Tror jag läste om den i den här tråden, och att den var bra. Va heter denna film?
    Tror det är The Bucket List du söker
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  18. #138
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Kan det vara Cannibal Holocaust?
    japp

  19. #139
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    japp
    Finns ett urval av de filmerna. Bland annat Cannibal Holocaust då, sedan Cannibal Ferox efter det. Ska förmodligen se Mountain of the Cannibal God eller Emanuelle and the last Cannibals inatt
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  20. #140
    okkej

  21. #141
    Thx philip Är den någe bra?

  22. #142
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    Gillade inte Green Zone .. :/ men Clash of titans verkar bättre ... men har inte kollat på den än... väntar nog tills den kommer i bra kvalite .. . Bara jag som tror Prince of persia är bra ?



    Bara jag som vet en film som är bannad i 53 länder .. ?
    Såg clash of the titans på bio, bara för att ha något att göra. Var den helt klart sämsta filmen jag sett. Man kunde helt seriöst tro att det var ett skämt.

    Dåligt skådespeleri och urkassa effekter.

    Pinsamt att de kör en sådan rulle på bio.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  23. #143
    Två bra filmer, som endel säkert sett är Kidulthood, som är film 1 och adulthood, som är tvåan

    Sjukt bra ungdomsgangster/ghetto filmer

  24. #144

    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    113
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Två bra filmer, som endel säkert sett är Kidulthood, som är film 1 och adulthood, som är tvåan

    Sjukt bra ungdomsgangster/ghetto filmer
    Ännu en uppföljare ska komma till dem som ska heta Parenthood

  25. #145
    Wrong turn 1-3, The tournament, The crazies 2, Land of the lost, Quarantine, Law abiding citizens.. Lite tips från mig

  26. #146
    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    Wrong turn 1-3, The tournament, The crazies 2, Land of the lost, Quarantine, Law abiding citizens.. Lite tips från mig
    Endast Law Abiding Citizen som är värd att lägga någon timme på...

  27. #147
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    Wrong turn 1-3, The tournament, The crazies 2, Land of the lost, Quarantine, Law abiding citizens.. Lite tips från mig
    Älskar Wrong-turn filmerna, har dock bara sett 1:an och 2:an

  28. #148
    Citat Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
    Thx philip Är den någe bra?
    Lugnt. Har ej sett den, tyvärr

    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Två bra filmer, som endel säkert sett är Kidulthood, som är film 1 och adulthood, som är tvåan

    Sjukt bra ungdomsgangster/ghetto filmer
    1an är den enda som är bra imo. Dock är det ändå en b-film på något vis, men duger att titta på

    Citat Ursprungligen postat av jepzter Visa inlägg
    Wrong turn 1-3, The tournament, The crazies 2, Land of the lost, Quarantine, Law abiding citizens.. Lite tips från mig
    Wrong Turn... Man kan nästan tro att de skapade filmerna i samma syfte som Scary Movie, fast misslyckades.

    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Älskar Wrong-turn filmerna, har dock bara sett 1:an och 2:an
    3an är sämre än 1an och 2an, och de var ändå sjukt dåliga.

    Ont.

    Såg Invictus igår, vars var sjukt bra. Även sett lite blandade filmer som tex Das Experiment, Million Dollar Baby, Gran Torino samt Redemtion. Alla var bra
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  29. #149
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Såg the road nyss, jävligt sorglig. Tips på andra post apocalyptiska filmer? Förutom the road då och book of Eli.

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Såg the road nyss, jävligt sorglig. Tips på andra post apocalyptiska filmer? Förutom the road då och book of Eli.
    http://www.virginmedia.com/movies/mo...ocalyptic2.php

    Några iaf.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in