1. #1

    Det klickar när jag använder elstarten!

    Tjena, som sagt så klickar det i relät tror jag när jag trycker på elstarten, någon som vet vad som har hänt?

  2. #2
    Laddat batteri?
    Yellowfail

  3. #3
    Lånar tråden lite:
    Min speedfight klickar också, och jag har kopplat in ett bilbatteri 12V som jag vet det finns kräm i, ingen aning varför :S Och kickdrevet är paj så kan inte starta speedfighten haha, men blir väl till o fixa kicken en dag!
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

  4. #4
    säkring som gått?

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    Lånar tråden lite:
    Min speedfight klickar också, och jag har kopplat in ett bilbatteri 12V som jag vet det finns kräm i, ingen aning varför :S Och kickdrevet är paj så kan inte starta speedfighten haha, men blir väl till o fixa kicken en dag!
    Vad för amphere? kan vara som rideAerox skrev att säkringen gått
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Vad för amphere? kan vara som rideAerox skrev att säkringen gått
    mm var precis så på min kompis moppe att det bara klicka då hade säkringen gått

  7. #7
    hmm, bytade precis säkring ju, finns det någon mer säkring än den vid batteriet?
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

  8. #8
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Malte Visa inlägg
    hmm, bytade precis säkring ju, finns det någon mer säkring än den vid batteriet?
    inte säker, men undrar fortfarande hur hög ampere batteriet ligger på? om det är mer än vanligt moppebatteri så spränger den säkring efter säkring...
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    inte säker, men undrar fortfarande hur hög ampere batteriet ligger på? om det är mer än vanligt moppebatteri så spränger den säkring efter säkring...
    Är värdelös inom elbiten! Men jag har kört med moppebatteri som jag laddade i ca 4 timmar, vilket borde räcka, vet att det rekomenderas 6h, men ja. sen körde jag med ett 12v bil batteri som ja brukade starta min andra moppe med på elstarten !
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

  10. #10
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Kan vara jorden till startmotorn som har ärgat eller glappar.


    Har du känt om startmotorn blir varm när du har "klickat" ett tag? I såna fall så kommer det ström fram och för lite jord.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Kan vara jorden till startmotorn som har ärgat eller glappar.


    Har du känt om startmotorn blir varm när du har "klickat" ett tag? I såna fall så kommer det ström fram och för lite jord.
    Okej tack!
    Vill du ha svar av mig, så citera mig!

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hela moppen ser ju ut att typ sprängas "/

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in