Ämne: 70 cylinder?

  1. #1

    70 cylinder?

    tjena! nu äre dags att inskaffa en 70cc cylinder till min aerox har kollat på olika sport cylindrar så som malossi , polini och stage6. har fastnat för stage 6 sport "streetrace" , stage6 "sportpro" och polini sport, eftersom jag inte har nån erfarenhet alls av 70 cylindrar undrar jag nu om dom här är nått att ha? eller har ni några andra förslag?

    tacksam för svar!

  2. #2

  3. #3
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    ja skulle ha köpt st6 sport pro
    funkar bra till de mesta
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Nitroz Visa inlägg
    vad ska du köra? Stunt,dagligkörning? Hur mycket pengar kan du lägga? Mvh
    mest för bruks nånstans under 2k iaf

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Nitroz Visa inlägg
    Polini Sport 70cc eller Mallosi Sport 70cc ;D
    okej, men lite dyrt kanske :/ funkar stage 6 sportpro:n bra ?

  7. #7
    Har för mig att Stage6 Sport Pro, är en 'portad' version av S6 Streetrace.. !?

    Jag sj. hade nog valt Streetracer'n, dåe den ger god effekt samt att du kan köra på org. veven ett tag.. För om du lirar me S6PS såe krävs nog en kraftigare vev snarast..

    Å dessutom, om du nue skulle ledsna på effekt1 i S6SR, porta!

    Förövrigt använder många stuntare Polini Sport, såe tror det e rett gott drag i den..
    "Inställningen är halva grejen"

  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Andersson, du har fel Sport pron är en "strypt" Racing, eller ja, en Racing är en portad sport rent ut sagt.
    Sport pron fungerar perfekt till dagsbruk, enda negativa är att det är 1 kolvring, och det är 2 i Polini sporten & Malossi sporten, dock är dessa gjutjärn.
    Men i mitt tycke, kör på Sport pron, billig, prisvärd, och effekt för pengarna.

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Har för mig att Stage6 Sport Pro, är en 'portad' version av S6 Streetrace.. !?

    Jag sj. hade nog valt Streetracer'n, dåe den ger god effekt samt att du kan köra på org. veven ett tag.. För om du lirar me S6PS såe krävs nog en kraftigare vev snarast..

    Å dessutom, om du nue skulle ledsna på effekt1 i S6SR, porta!

    Förövrigt använder många stuntare Polini Sport, såe tror det e rett gott drag i den..
    aa jo veven lär väll hålla , men vill ju ha en slitstark cylinder och det står ju att streetracen är mer hållbar och är ju gjord i gjutjärn så

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Nitroz Visa inlägg
    Min polares slider fick vevrass på han hade stage6 sport pro 70cc ;O
    åh hur långt hade den gått då?
    kanske räcker med att köpa nån billig förstärkt vev för min del? eller den har ju bara gått 500 mil nu nått annat ja behöver mer till 70:n ? har 17,5 förgasare , trimrör , malssi variator

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    åh hur långt hade den gått då?
    kanske räcker med att köpa nån billig förstärkt vev för min del? eller den har ju bara gått 500 mil nu nått annat ja behöver mer till 70:n ? har 17,5 förgasare , trimrör , malssi variator
    Du borde skaffa 19mm, ny koppling eller så byter du fjädrar

  14. #14

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    aa jo veven lär väll hålla , men vill ju ha en slitstark cylinder och det står ju att streetracen är mer hållbar och är ju gjord i gjutjärn så
    Aa, precis!

    Annars kan du jue kanske kika på en 'Dr Evo. 70cc' http://www.twostroke.se/product.asp?product=7817
    Ska tydligen vara driftsäker prestanda..

    Å ang. vev1 så håller nog org. för den cyllen, ialf. ett tag beroende på skick etc.
    Men om du nue ska byta vev, räcker det nog med en förstärkt org. Fast det kanske e bättre att satsa på en värre när man ändå byter dvs.
    "Inställningen är halva grejen"

  17. #17

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    min slider fick ungefär vevras med sport pron, dock va det pga remmen gick av i 60km/h då då gick veven på variator sidan av
    men som innan, rekommenderar sport pron

  18. #18

  19. #19

  20. #20
    tack alla för svar! får se om det blir att köpa sport pro:n då

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in