1. #1

    Exclamation aerox som gå skit ... den som löser att få belöning !!

    det började att jag fick tag i en bra beg 70cc malossi sport cylle som jag köpte nya packningar till och gjorde allt redigt men den går inte redigt jag kommer upp i kanske 10 km sen börja den gå konstigt jag måste hålla några fingrar för förgasaren för att den ska starta när den har stått still ett tag typ som 10 min ... jag hittade en film på youtube som min går som ungefär i nu läget skulle behöva så mycket som möjligt så att den kan gå redigt snart ...

    här är länken jag lånar av nån på youtube


    så går min fast den driver iväg lite sakta

    min setup är :
    70cc malossi sport
    19mm stage6 förgasare + in-sug till den
    det är det enda jag har ändrat på sen den gick med 50cc ...

    kan det ha med reddsen ? ena läppen är lite inte ens 1 mm öppen det är precis så ljuset kommer igenom men jag tycker det bode stängas efter som det bli tryck där nere när kolven går ner ..

    eller kan det va med att den tar tjuv luft nån stans ? den går som bäst när luft skruven är längst inne ... kompen i maskinen är hyffsat mycket bättre en 50cc jag hadde men pappa snackade om att den inte skulle starta om kolven va så slut så att den går i 10 km ..

    kom igen nu killar och tjejer

    den som löser mitt problem kommer få en belöning jag maila dig som har löst att om tell nummer så bestämmer vi summan där ...
    http://img841.imageshack.us/img841/6151/10947110.jpg

  2. #2
    kom igen
    http://img841.imageshack.us/img841/6151/10947110.jpg

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Hur mycket olja kör du med?
    har du provat ändra bestyckningen? kan vara för stort munstycke.
    har du provat nytt tändstift?
    Jorda ifrån blocket till ramen.
    Gjort rent förgasaren?

    Något utav detta borde det vara.
    jag kör med 2,5% i bensingen
    har testat olika tänstift dock inte nya fast det som sitter i har bara typ 20 mil
    jag ahr testat att flytta nålen så den får minst och då går den inte alls och bara bööar ..
    förgasaren ahr jag gjort redt
    men ahr inte kollat jorden var sitter den ?

    nä du nu säger att tändstifftet har fin gnista fast om moton ahr dålig gjord vad händer då ?

    tack i förhand !
    http://img841.imageshack.us/img841/6151/10947110.jpg

  5. #5
    Varvar den inte ur? För då är det förgasar problem, ställ den så att bakhjulet inte har något motstånd, alltså i luften och sen testa varva ur den, varvar den då?

    EDIT: Såg nu att du skrev att den driver iväg sakta, nu vill inte jag få skulden om det är fel men testa köpa en ny koppling, eller iaf byta fjädrar. Sen när du byter reeds så ska den fula sidan sitta utåt så att du vet!

    Oj, nu känns det som om det small till i huvvet på mig, har du satt fast gasvajern ordentligt i förgasaren? För när min släpper blir det precis så där!

    Om det inte är det kan det vara att munstycket är för stort, för då får den också svårt att varva ur.

  6. #6

  7. #7
    Helt klart förgasaren. Vad kör du för munstycke? Kan garantera att det beror på munstycket.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  8. #8
    jag kör på 90 i storlek men kolla man på youtube så går dom andra med samma setup och har testat att ge den mer men den går inte ens sämre och det tycker jag att den ska göra och när jag ger den mindre är det ingen skillnad ....
    http://img841.imageshack.us/img841/6151/10947110.jpg

  9. #9

  10. #10
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Finger för gasaren tyder på att den får för lite sås, men på ljudet i filmen så är det snarare tvärt om. Antar att du har testat både större och mindre munstycken? Om inte, börja med det!

    Testa om den tar tjuvluft någonstans, när den är igång kan du spruta vatten, startgas eller någon vätska runt alla packningsytor, reagerar den på något sätt så tjuvtar den luft.

    Nästa steg är en förgasartvätt, etanolbad och tryckluft på samtliga delar inne i gasaren.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  11. #11
    Hade samma problem! Min gav inte vakum förrän motorn kom upp i varv, bytte vakumklocka så funka det! Testa detta genom att suga in bensin genom att du suger i vakumslangen och sedan håll fullgas medans du lyfter upp bakhjulet så den inte får motstånd, efter ett tag kommer den börja varva ut när vakumet är så starkt så att de ger tillräckligt med bensin, bara ett tips!
    Lycka till!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in