1. #1

    Kicken fastnar

    Tjena!

    På min speedfight så fastnar kicken längst ner när jag har kickat så jag måste dra tillbaka den igen för att kicka igen:s Någon som kan förklara för mig varför den gör så och vad jag kan göra för att åtgärda det?

    Mvh

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Förmodligen kickkugghjulet som är pajj, hämtade ut ett nytt till min idag faktiskt, de andra va helt slutkört! Här kan du beställa ett nytt http://www.twostroke.se/product.asp?product=8641
    Okej tack så mkt för svar

    EDIT: Är det svårt att byta?

    Mvh

  4. #4
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Iom att drevet inte är självsmörjande så brukar det kärva. Spruta på lite 5-56 på axeln så ska du se att den ska åka tillbaka av sig själv lättare. Du får alltså ta av variatorkåpan och spruta inifrån. Utifrån går väl också. Men om du tar det inifrån så kan du plocka ur kickdrevet och smörja hålet som detta sitter i också, så går det ännu lättare!
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  5. #5
    Det är inte bara så enkelt att kicken tar emot variatorkåpan? alltså att den sitter lite långt in

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av str8 Visa inlägg
    Det är inte bara så enkelt att kicken tar emot variatorkåpan? alltså att den sitter lite långt in
    Då hade han väl sett de?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av _Sjuan Visa inlägg
    Iom att drevet inte är självsmörjande så brukar det kärva. Spruta på lite 5-56 på axeln så ska du se att den ska åka tillbaka av sig själv lättare. Du får alltså ta av variatorkåpan och spruta inifrån. Utifrån går väl också. Men om du tar det inifrån så kan du plocka ur kickdrevet och smörja hålet som detta sitter i också, så går det ännu lättare!
    Som sjuan säger, min kick fjädrade inte tillbaks för tag sedan, jag spruta på en massa olika smörjmedel och vipps så funkade den igen!

  8. #8
    Okej ska pröva spruta på lite 5-56 och se om det hjälper, annars får jag väl köpa nytt kickkugghjul.
    Tack så mkt för svar grabbar

    Mvh

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av vozzen Visa inlägg
    Då hade han väl sett de?
    troligen, men den sista idioten e inte född ^^

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in