Sidan 1 av 8 123 ... Sista
  1. #1

    Longboardtråden!

    Prata om longboards här!

    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    Vart kan man köpa Brädor med mera?

    www.Hollywood.se - Säljer bland annat Riviera, Lush och Urskog brädor.
    www.Junkyard.se - Säljer också Riviera och Lush brädor.
    www.Kahalani.se - Säljer Arbor, Loaded , Kahalani , Fibreflex , Fibretec , Seismic , Blackkross och Gravity brädor. Dom säljer även mycket longboard delar såsom Truckar , hjul och bushings med mera.
    www.Landyachtz.se - Landymatte som säljer Landyachtz brädor här i sverige.
    www.Longboard.eu - säljer Sector 9 brädor bland annat, affär finns i Linköping.
    www.Boardlife.se - Säljer alla möjliga Longboards, kläder och skor, finns i Jönköping.

    Dessa sidor skall ni kolla in innan ni köper bräda
    Senast redigerat av Findus den 2010-05-26 klockan 16:14.

  2. #2
    Vart kan man köpa Brädor med mera?

    www.Hollywood.se - Säljer bland annat Riviera, Lush och Urskog brädor.
    www.Junkyard.se - Säljer också Riviera och Lush brädor.
    www.Kahalani.se - Säljer Arbor, Loaded , Kahalani , Fibreflex , Fibretec , Seismic , Blackkross och Gravity brädor. Dom säljer även mycket longboard delar såsom Truckar , hjul och bushings med mera.
    www.Landyachtz.se - Landymatte som säljer Landyachtz brädor här i sverige.
    www.Longboard.eu - säljer Sector 9 brädor bland annat, affär finns i Linköping.

    Dessa sidor skall ni kolla in innan ni köper bräda
    Creds till Henkaboy

  3. #3
    Gött att bästa tråden redan är igång igen då!

    Får ta och ställa min fråga som jag ställde på andra forumet innan allt gick åt helvete...
    Mina truckar, antar jag att det är, har börjat typ knaka när man tar för skarpa svängar, sedan jag spände skruvarna som går genom brädan och håller truckarna på plats, någon idé om vad "felet" kan vara?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Gött att bästa tråden redan är igång igen då!

    Får ta och ställa min fråga som jag ställde på andra forumet innan allt gick åt helvete...
    Mina truckar, antar jag att det är, har börjat typ knaka när man tar för skarpa svängar, sedan jag spände skruvarna som går genom brädan och håller truckarna på plats, någon idé om vad "felet" kan vara?
    Kan nästan tro att det är bushingsarna, olja in dem

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    Kan nästan tro att det är bushingsarna, olja in dem
    Will do!

    Tack för tipset

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Henkaboy Visa inlägg
    Vart kan man köpa Brädor med mera?

    www.Hollywood.se - Säljer bland annat Riviera, Lush och Urskog brädor.
    www.Junkyard.se - Säljer också Riviera och Lush brädor.
    www.Kahalani.se - Säljer Arbor, Loaded , Kahalani , Fibreflex , Fibretec , Seismic , Blackkross och Gravity brädor. Dom säljer även mycket longboard delar såsom Truckar , hjul och bushings med mera.
    www.Landyachtz.se - Landymatte som säljer Landyachtz brädor här i sverige.
    www.Longboard.eu - säljer Sector 9 brädor bland annat, affär finns i Linköping.

    Dessa sidor skall ni kolla in innan ni köper bräda
    Creds till Henkaboy
    Slänger in det i första inlägget.
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  7. #7
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Lägg till detta i första inlägget också!

    www.Boardlife.se - Säljer alla möjliga Longboards, kläder och skor, finns i Jönköping.


    Förövrigt, kärlek till Dervish Flex 2!

  8. #8
    Nu blir det ut och träna sliding som vanligt den här veckan

  9. #9
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    GÖTT!!

    Själv så måste jag åka Longboard i ca. 40 minuter innan jag kommer till ett ställe med backar där jag kan åka och träna slides.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    GÖTT!!

    Själv så måste jag åka Longboard i ca. 40 minuter innan jag kommer till ett ställe med backar där jag kan åka och träna slides.
    så går det när man bor så långt söderut i sverige Fortsätter jag som jag gör nu kommer jag fan köra slut på mina hjul innan sommarlovet!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    så går det när man bor så långt söderut i sverige Fortsätter jag som jag gör nu kommer jag fan köra slut på mina hjul innan sommarlovet!
    Jag bor dock i Helsingborg, så när du snackar om att här är dåligt med backar är du lite fel ute

    Hört talas om Kullaberg? Där finns en del riktiga självmordsbackar!

    Btw, det var inte som Henkaboy skrev, att mina knakningar berodde på bushingarna, då jag rengjort och oljat in dem halva dagen...
    Fler gissningar?

  12. #12
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    så går det när man bor så långt söderut i sverige Fortsätter jag som jag gör nu kommer jag fan köra slut på mina hjul innan sommarlovet!
    Tyst med dig! Det finns backar fast alla är ju inne i stan.

  13. #13
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Får köpa en stulen longboard från en kompis för 300;- men vet inte om det är värt. stöldgods inte bra :confused:
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Får köpa en stulen longboard från en kompis för 300;- men vet inte om det är värt. stöldgods inte bra :confused:
    Köp brädan och slå ihjäl säljaren med den... Sen begär du 500kr i hittelön till den riktiga ägaren.

  15. #15

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    18
    www.ohana.se riktigt vass!

  16. #16
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Väntar på en Slipstream the twin med paris och 80a Bigz!

  17. #17
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    DaTTe, nej det vill jag verkligen inte. Men att köpa stöldgods är sjutk taskigt! Man vet ju själv hur sur man blir när något blir stuleet!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #18
    Nu blir det till att dra ut och bomba några backar!

  19. #19
    jag är sugen på en longboard men vad ska man ha då? antar att alla dessa former på en longboard har olika egenskaper?

  20. #20

  21. #21
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av vanillaCola Visa inlägg
    jag är sugen på en longboard men vad ska man ha då? antar att alla dessa former på en longboard har olika egenskaper?
    Vad ska du ha den till för åkning?

    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Är denna något att ha om man ska cruisa med polare lite, använda som transportmedel osv? Alltså bara chilla, inte downhill etc. http://top12.se/komplett-longboard/2...-blk-irie.html
    Jag hade väl valt en lite kortare bräda om jag hade varit du.

  22. #22

  23. #23
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    För att? Vill inte lägga mer än 1500kr då jag inte ska köra jätteseriöst, bara glida lite och ha som transportmedel
    En kortare bräda=Bättre svängradie=Bättre för cruising

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    En kortare bräda=Bättre svängradie=Bättre för cruising
    Mindre svängradie är ju inte nödvändigtvis bättre för cruising? Helt och hållet en smaksak imo.

    Det man vill undvika när man ska köpa en cruisebräda är väl i princip bara brädor som är överdrivet konkava, styva, w-konkava eller är droppade. Även det är ju en smaksak men särskilt behagligt är det väl inte att rulla runt på en w-konkav bräda utan flex.

    Själv har man beställt hem en Landyachtz Chinook som borde komma hit imorgon eller något. Till det har jag ett par Paris 195 och BigZigs. Luktar utförsåkning!

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Händig Visa inlägg
    Mindre svängradie är ju inte nödvändigtvis bättre för cruising? Helt och hållet en smaksak imo.

    Det man vill undvika när man ska köpa en cruisebräda är väl i princip bara brädor som är överdrivet konkava, styva, w-konkava eller är droppade. Även det är ju en smaksak men särskilt behagligt är det väl inte att rulla runt på en w-konkav bräda utan flex.

    Själv har man beställt hem en Landyachtz Chinook som borde komma hit imorgon eller något. Till det har jag ett par Paris 195 och BigZigs. Luktar utförsåkning!
    Droppade brädor är ju skitskönt för cruise, närmare marken = lättare att kicka. Men som sagt smaksak!

    Körde tjejens bräda idag, som är ställd efter hennes vikt. Körde typ 20km/h och carvade hårt -> wheelbite -> aj

  26. #26
    Ingen som har en billig bra nybörjar cruise longboard liggandes som man skulle kunna få köpa för en billg peng?

  27. #27
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Händig Visa inlägg
    Mindre svängradie är ju inte nödvändigtvis bättre för cruising? Helt och hållet en smaksak imo.

    Det man vill undvika när man ska köpa en cruisebräda är väl i princip bara brädor som är överdrivet konkava, styva, w-konkava eller är droppade. Även det är ju en smaksak men särskilt behagligt är det väl inte att rulla runt på en w-konkav bräda utan flex.

    Själv har man beställt hem en Landyachtz Chinook som borde komma hit imorgon eller något. Till det har jag ett par Paris 195 och BigZigs. Luktar utförsåkning!
    Jag skulle i hans fall föredra en bräda runt 100cm istället för 116cm som han länkade och droppade brädor är ju kung.
    Båda mina senaste brädor är droppade, hur skönt som helst. Dessa används som cruising/lite carvingbrädor. Hur najs som helst!!
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Droppade brädor är ju skitskönt för cruise, närmare marken = lättare att kicka. Men som sagt smaksak!

    Körde tjejens bräda idag, som är ställd efter hennes vikt. Körde typ 20km/h och carvade hårt -> wheelbite -> aj
    Wooord! Droppat FTW!

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Vad ska du ha den till för åkning?


    .
    ska mest ha för cruisa med kompisar, carva osv

  29. #29
    Dags att sälja min trogna downhillbräda. Kebbek caften i ruskigt bra skick, endast lite smårepor på undersidan som knappt syns. Brädan är oerhört svår att få tag på då den varit slutsåld i snart ett år. Det kommer heller inte produceras några Caftens till sommaren när Kebbek släpper nya brädor.

    Perfekt för downhill, den är byggd som en stridsvagn helt enkelt. Funkar även bra för att bara cruisa och carva runt med då den är så låg så man lätt kan kicka utan att bli trött.
    Den har ingen flex alls vilket gör att den lämpar sig väldigt bra som downhill bräda eller för tyngre personer som bara vill ha an cruising bräda. Brädan är även oerhört stabil i högre hastigheter!

    Specs:
    43" lång
    9.5" bred
    34" wheel base
    17 grader vinklad nose.
    11 ply, cnc cut!








    Har tänkt mig runt:
    1500kr för brädan

    2000kr komplett med Flywheels 83mm/78a eller Gumballs 76mm/78a, samt Randal 2 180mm truckar och abec 7 lager från daddies boardshop Både truckarna och hjulen är i bra skick!

    Nypris för allt ligger på ca 3100! Brädan går som sagt inte att få tag på längre.

  30. #30
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Mindre svängradie är ju inte nödvändigtvis bättre för cruising? Helt och hållet en smaksak imo.

    Det man vill undvika när man ska köpa en cruisebräda är väl i princip bara brädor som är överdrivet konkava, styva, w-konkava eller är droppade. Även det är ju en smaksak men särskilt behagligt är det väl inte att rulla runt på en w-konkav bräda utan flex.

    Själv har man beställt hem en Landyachtz Chinook som borde komma hit imorgon eller något. Till det har jag ett par Paris 195 och BigZigs. Luktar utförsåkning!
    Kan inte något om longboard iprincip, men duger denna till cruising då? http://top12.se/komplett-longboard/2...-komplett.html
    Edit: såg att denna inte va så kort heller:/ Länka gärna en go cruisingbräda för MAX 1500!


    Edit2: Denna då? Verkar väll okej? http://top12.se/komplett-longboard/2...taj-mahal.html

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in