1. #1

    roxx, tystare !

    Tjena gubbs,

    setup:

    70cc
    stage 6 pro replica
    fetare insug (kort)
    12mm vev
    fly clutch
    multivar
    17 eller 19 mm black edition fögge kommer inte ihåg ärlig talat haha
    kevlar rem
    doppler sport luftfilter
    ingen strypning i variator då naturligtvis.

    Gör 95-100 ärliga.

    nu till frågan !

    roxxen låter som en dammsugare från 20 talet.. talade med en meck och han tyckte att original luftfilterboxen samt lågvavrs rör som leovince zx dessutom ompackat och rätt bestyckat fögge efter det borde göra susen så den låter mer normalt.. vad tror ni kunniga om det ?

    känns juh som att sportluftfiltret och stage 6 pro replican gör sig mer rätt på bana än i city :-) vad jag försstår så är det framför allt sportluftfiltret som är boven då motorn får mer luft och det mycket högvarviga röret spinner på det ännu mer.

    ta hand om er
    MVH

  2. #2

  3. #3

  4. #4

  5. #5

  6. #6

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    stage 6 rören låter mycket i mina egna öron, och pro replica röret är inte så j*vla högvarvigt som du beskriver det. det är till för 50cc men på med luftburk så brukade de lösa sig

  7. #7
    Min zip med corsa, stage6 pro låter som ett rent helvete.

  8. #8
    Luftburk, ny vaddning i ljuddämparen, då lär den vara lite diskretare, också som han säger, rätt bestyckning

  9. #9

  10. #10
    jag har s6 rör större förgasare och öppet luftfilter, låter som en jävla hyper, nästan pinsamt när man åker genom byn testa byta dämparull, ska ja också göra

  11. #11
    Byta dämpar ull! Kolla avgaspackningen så den ligger ätt och är rätt spänd och gå ner i munstycke och sätt på luftburken!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in