Ämne: Dagens Fail!

  1. #6451
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Dagens fail: Att man är så jävla stressad... Satan vad dåligt man mår då...
    Känner så hela tiden, jävla oskön känsla :/

  2. #6452

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Kom just på att jag ska skriva en filmredovisning tills imorgon , tjoho !
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  3. #6453
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Känner så hela tiden, jävla oskön känsla :/
    Har börjat känna så den senaste månaden, kan vara för valet i tvåan, eller att jag har så mycket på gång, vet faktiskt inte varför det är så...
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  4. #6454
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Tur att SD har kommit med nu, dock känns det inte som att de kan göra så mycket vid detta tillfälle... Tyvärr
    Längtar till 2014 då har de min röst iaf
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #6455

  6. #6456
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Har börjat känna så den senaste månaden, kan vara för valet i tvåan, eller att jag har så mycket på gång, vet faktiskt inte varför det är så...
    Okej, för min del är det skolan som tynger mig. Känns som att det ända jag gör är skolarbeten, sitter atm med en NO uppsats. Om någon har lust att hjälpa till med argument för kärnkraft så är ni välkommna!

  7. #6457
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej, för min del är det skolan som tynger mig. Känns som att det ända jag gör är skolarbeten, sitter atm med en NO uppsats. Om någon har lust att hjälpa till med argument för kärnkraft så är ni välkommna!
    det finns i stort sett inga vettiga argument mot kärnkraft så det borde inte vara några problem

  8. #6458
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kom på nu att jag har 30 engelska glosor till imon.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #6459
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej, för min del är det skolan som tynger mig. Känns som att det ända jag gör är skolarbeten, sitter atm med en NO uppsats. Om någon har lust att hjälpa till med argument för kärnkraft så är ni välkommna!
    Kärnkraften är såpass säker idag att den inte utgör någon större fara. Skulle vi stänga ner det hade vi inte kunnat få så mycket ström. Kärnkraften utgör otroligt mycket. Det går inte att sätta vindkraftverk och vattenkraftvrerk överallt. De som bor vid ett vindkraftverk säger att det är som att bo vid ett tivoli. Kärnkraft är bra!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  10. #6460
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det finns i stort sett inga vettiga argument mot kärnkraft så det borde inte vara några problem
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Kärnkraften är såpass säker idag att den inte utgör någon större fara. Skulle vi stänga ner det hade vi inte kunnat få så mycket ström. Kärnkraften utgör otroligt mycket. Det går inte att sätta vindkraftverk och vattenkraftvrerk överallt. De som bor vid ett vindkraftverk säger att det är som att bo vid ett tivoli. Kärnkraft är bra!
    Hmm... Har hittils skrivit såhär;

    Vi tycker att kärnkraft är bra för att det är miljövänligt och billigt i drift, det är även bra att kärnkraftverken håller länge.

    För att driva ett kärnkraftverk så krävs det bränsle. Bränslet är uran. Genom att krossa, mala och behandla malmen med olika kemikalier, t ex svavelsyra, får man fram uranet. Då får man också fram en mängd olika radioaktiva sönderfallsprodukter som thorium, radium och bly. Kvicksilver, arsenik, zink, kadmium och barium är andra giftiga ämnen som finns där. Detta tas inte bort från gruvan, utan finns kvar och det tycker vi är dåligt.

    Att kärnkraft inte är en förnyelsebar energikälla är också dåligt, den kommer alltså att ta slut. Då måste den ersättas med en ny energikälla, kanske en bättre(?)

    kärnkraften inte är säker, att uranbrytningen är starkt miljöförstörande, att avfallet inte går att förvara på ett rimligt sätt och att kärnkraft inte är ett vettigt alternativ i längden. Slutligen krävs det en långsiktig politiskt strategi för avveckling för att få fart på utvecklingen av rimliga alternativ.
    Att kärnkraft är en billig energikälla, tar inte hänsyn till uranbrytningens miljökostnader, kostnaderna för riskförsäkringar eller vad avfallshanteringen kommer att kosta. Vidare hävdas ofta att det saknas alternativ till kärnkraft. I detta bortser man från möjligheten att spara energi, nya energilösningar och mångfalden av alternativ.




    Något jag bör lägga till/ta bort/ändra?

  11. #6461
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okej, för min del är det skolan som tynger mig. Känns som att det ända jag gör är skolarbeten, sitter atm med en NO uppsats. Om någon har lust att hjälpa till med argument för kärnkraft så är ni välkommna!
    Mmhm, så jävla jobbigt att göra något då! Kärnkraften står för stor del av sveriges el, och därmed skulle vi inte klara oss utan den! Den är billig, blivit säker på senare år! Kan skicka ett arbete jag gjorde om kärnkraft för några veckor sen imorrn när jag är i skolan igen!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  12. #6462
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Mmhm, så jävla jobbigt att göra något då! Kärnkraften står för stor del av sveriges el, och därmed skulle vi inte klara oss utan den! Den är billig, blivit säker på senare år! Kan skicka ett arbete jag gjorde om kärnkraft för några veckor sen imorrn när jag är i skolan igen!
    Ska lämna in skiten imorrn, men tack ändå

  13. #6463
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Hmm... Har hittils skrivit såhär;

    Vi tycker att kärnkraft är bra för att det är miljövänligt och billigt i drift, det är även bra att kärnkraftverken håller länge.

    För att driva ett kärnkraftverk så krävs det bränsle. Bränslet är uran. Genom att krossa, mala och behandla malmen med olika kemikalier, t ex svavelsyra, får man fram uranet. Då får man också fram en mängd olika radioaktiva sönderfallsprodukter som thorium, radium och bly. Kvicksilver, arsenik, zink, kadmium och barium är andra giftiga ämnen som finns där. Detta tas inte bort från gruvan, utan finns kvar och det tycker vi är dåligt.

    Att kärnkraft inte är en förnyelsebar energikälla är också dåligt, den kommer alltså att ta slut. Då måste den ersättas med en ny energikälla, kanske en bättre(?)

    kärnkraften inte är säker, att uranbrytningen är starkt miljöförstörande, att avfallet inte går att förvara på ett rimligt sätt och att kärnkraft inte är ett vettigt alternativ i längden. Slutligen krävs det en långsiktig politiskt strategi för avveckling för att få fart på utvecklingen av rimliga alternativ.
    Att kärnkraft är en billig energikälla, tar inte hänsyn till uranbrytningens miljökostnader, kostnaderna för riskförsäkringar eller vad avfallshanteringen kommer att kosta. Vidare hävdas ofta att det saknas alternativ till kärnkraft. I detta bortser man från möjligheten att spara energi, nya energilösningar och mångfalden av alternativ.




    Något jag bör lägga till/ta bort/ändra?
    Kärnkraften är ganska säker idag då tekniken utvecklats. Dvs nya kärnreaktorer! Så vi skulle inte klara oss utan den.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  14. #6464
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Han verkar vara en söt pojke
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  15. #6465
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Min moppe har läckt ut drygt 1 l bensin igår natt , stinker som fan på tomten , far och mor "älskar" det!!!!!!!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  16. #6466

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Skön snubbe , ta reda på var han bor och åk hem till han
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  17. #6467
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    MytarN ?:o
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  18. #6468
    IG på franska provet, 20/110 poäng...

  19. #6469
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    IG på franska provet, 20/110 poäng...
    Se från den positiva sidan, det är mer än noll!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  20. #6470
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Min moppe har läckt ut drygt 1 l bensin igår natt , stinker som fan på tomten , far och mor "älskar" det!!!!!!!
    Inte som min aerox då? Vakumkranen hade ploppat ur av någon anledning, så typ 4liter rann ut =( Dom i "cykelhuset" Var inge glada =(
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  21. #6471
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Se från den positiva sidan, det är mer än noll!
    haha jo det är sant!

  22. #6472

  23. #6473
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    hände mig när jag hade moppe också, i cykelförrådet. samt att min första moppe läckte ut full tank i polarens garage med asfaltsgolv= asfalten började frätas..
    Min CPI står och små gråter olja lite hela tiden i garaget bara, tror den saknar att få vara ute och röra på sig.

  24. #6474
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    hände mig när jag hade moppe också, i cykelförrådet. samt att min första moppe läckte ut full tank i polarens garage med asfaltsgolv= asfalten började frätas..
    Haha, samma här La en skiva över Så ingen skulle se
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  25. #6475
    Ramlade i en trappjävel på fyllan och åkte ner för hela på röven, gör måttligt ont nu

  26. #6476
    Slaget om Siljan...
    Most stickpeople are black

  27. #6477
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    MytarN ?:o
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Skön snubbe , ta reda på var han bor och åk hem till han
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Han verkar vara en söt pojke
    Haha, var faktiskt lite roligt att prata med "sig själv" Men vad kan man förvänta sig av speedfightsmannes polare...

  28. #6478

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Haha, var faktiskt lite roligt att prata med "sig själv" Men vad kan man förvänta sig av speedfightsmannes polare...
    Jävla snyggt att hans bostadsort är annan på facebook än här på moppenet
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  29. #6479
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Sjuk (n)

  30. #6480
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Slaget om Siljan...
    haha Leksand åker på torsk, fan va pinsamt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in