1. #1

    Exclamation stalkern krånglar!

    behöver snabba svar då jag vill få fart på stalkern tills i helgen ( frihamnen)

    den har varit svårstartad länge och när man väl fått igång den så står den och sprutar ut vit rök jätte länge. det har bara blivit värre och värre och nu startar den inte alls...
    har gjort rent förgasarn, kollat menbranet och luftfilter. kollade även tändstiftet och märkte att det va ett hs som satt på när det ska vara es men det blev ingen skilnad

    nån som har nån ide vad det kan vara för fel?... tack

  2. #2

  3. #3
    vit rök? hade det varit en vätskekyld hade jag sagt packningarna, men nudå, inte något med oljepumpen som han ha hänt?

  4. #4
    det brukar bli vit rök om den drar tjuvluft. spruta startgas runt fögasaren/insuget och kolla om det blir någon varvändring. fast om du har öppet filter så va varsam så du inte sprutar där

  5. #5
    nu startar den inte över huvudtaget har gjort rent förgasaren 3 gånger nogrant och bytt bensinkranen och alla slangar. kan det vara cylinderpackningarna? :S

  6. #6

  7. #7
    Redan gjort :s

  8. #8

  9. #9
    nej inget sånt heller... det börjar kännas väldigt skumt?

  10. #10

  11. #11
    cylinderfots packingen som har sagt hejdå karnse ??
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  12. #12
    tack. var cylinderpackningarna som va felet satt inte ens nån topplockspackning på

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in