1. #1

    yamaha dt vit motor olja:S?

    Hej har ett mer eller mindre stort problem med min ena dt. Min motorolja är vit typ som fil, sen är den ganska tunn också. Det var så förut också men då tänkte ja att packboxarna va dåliga så ja köpte splitter nya till helá motorn (k star packningar) sen när ja just satt dit de gick den mkkee bättre än före, stabilare tomgång och rykte ingenting samt att den orkade myyycket mera. Men sen nu efter ett tag så har den börja ryka o gå fett som fan, sen bytte ja cylinder också och då såg man som en beläggning me typ olja eller nåt på vevskinkorna, kollade oljan då och den var vit som förr, lika vit som FIL Vafan kan det vara? det läcker ju olja där vid packboxen men varför? när packboxarna är nybytta:S? det går väll inte sätta dom fel?

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    en anledning kan vara att när du sätter dit nya packboxarna utan att kleta dit fett/olja så när du startar dom så finns de risk att du bränner sönder dom då dom går torra,
    var de växelådsoljan som var vit?
    Okej rexxy Men hur kan vatten komma in dit:S? Ja växelådsoljan var vit krit vit alltså Jag smörjde in packboxarna litegrann med 2t olja men vet inte om det funkar lika bra?

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    nja bättre än inget, var smörjde du då på innesidan av packboxarna?
    Ja innesidan kan det vara att det är k-star packboxar eller något? blir jävligt irriterad att det alltid ska läcka olja in i vevhuset osv

  7. #7
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    du har på något jävla sätt fått in vatten/fukt med oljan

  8. #8
    olja blandat med vatte de är lika dant på min. men min läcker in grovt mycke vatten i växellådan och har inte hittat felet än

  9. #9

  10. #10
    Felmonterad packning till höger motorkåpa är en möjlig orsak, hammar den fel i överkant kan det rinna in vatten.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Felmonterad packning till höger motorkåpa är en möjlig orsak, hammar den fel i överkant kan det rinna in vatten.
    kollade packningen den var rätt fast ja kanske inte hade dragit åt nog hårt. Sen var packningsytan dålig som fan så ja antar att det har farit in vatten då det har SPÖregnat i typ en vecka snart

  12. #12
    Det kan även vara så att det blir kondens när det blir kallt och varmt inuti växellådan vilket ger grå/vit olja.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in