1. #1

    Thumbs down Aerox problem - varvar konstigt. (VIDEO)

    http://www.youtube.com/watch?v=Fx69Y1lJgKM

    Har tagit isär hela föggen och trotteln och gjort rent.
    Har gjort rent bensinfiltret och min gamla luftburk var trasig så jag
    bytte till sportluft filter.

    HJÄLP.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    där har du felet
    Sprang precis ut och drog bort sportluft filtret och den går fortfarande dåligt.
    när jag gasar fullt kommer den upp i varv i någon sekund sen går den ner med ett blurr och stannar på blurret sen efter typ 1 min när jag gasar fullt så går den upp i varv i någon sekund för att sedan gå ner till samma blurr.

    Hjälp !

  3. #3
    låter som flotören
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  4. #4
    Somsagt har jag skruvat isär hela föggen och rengort samt kollat satt allting är okej..

    Blir galeenn...

    Allting börjaden när jag bytte till nudebar om det kan vara någon hjälp.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av lar essaa Visa inlägg
    Somsagt har jag skruvat isär hela föggen och rengort samt kollat satt allting är okej..

    Blir galeenn...

    Allting börjaden när jag bytte till nudebar om det kan vara någon hjälp.
    hm, det är nog nuderbaret som felet, bara att slänga det och sätta på originalstyret igen..

    har du ens bytt munstycke?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Vad spelar de för roll? du har ju inte skrivit att du har bytt munstycke. så där e felet
    Har inte bytt munstycke än då jag beställde fel..

    Problemet var likadant innan jag hade sportluft.

  7. #7
    Verkar som att den får för mkt luft till skillnad från bensin! Testa med sportluft och ett fetare munstycke först!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Verkar som att den får för mkt luft till skillnad från bensin! Testa med sportluft och ett fetare munstycke först!
    Får beställa nya munstycken - vad ska jag ha för munstycken`? 5mm var fel. org förgasare på en aerox..

  9. #9

  10. #10
    6mm munstycken till dellorto iallafall
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  11. #11
    det är inte sportluft filtret. satte på den gamla luftburken med filter i och den lät fortf likadan.

    vad fan kan det vara blir fucking galen. har mekkat med den i 1 månad snart och den funkar till och från, ibland funkar den sen kör man typ 500m sen dör den och sen är det tillbaka till samma skit

  12. #12
    Har du rengjort den dära förgasaren du vet?

  13. #13
    du tror inte de kan vara en pärla på stiftet då xD??? ?
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Anderss0n Visa inlägg
    Har du rengjort den dära förgasaren du vet?
    Ja, jag har gjort rent den dära förgasaren du vet.


    Har ett helt nytt tändstift också.

  15. #15
    Har du original munstycke i nu? Om du har det borde du köpa en munstyckesats med storlekar från kanske 70-90 eller ngt sådant Du ska ha 6mm gänga då det är dellorto 12mm fögge och 5mm är på 19mm fögge och uppåt!

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    inte tjuvluft då?
    Förklara närmare tack!

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av lar essaa Visa inlägg
    Förklara närmare tack!
    Att t.ex luftfiltret inte sitter tätt med föggen, att den tar in mer luft än vad den ska!

  19. #19

  20. #20
    http://www.youtube.com/watch?v=ktghGiCZajQ

    Där ser ni hur den går bättre!.

    OBSERVERA Att jag har full gas i HELA tiden

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av lar essaa Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=ktghGiCZajQ

    Där ser ni hur den går bättre!.

    OBSERVERA Att jag har full gas i HELA tiden
    Om du har bytt till sportluft filter så får du byta upp munstycket om den ska gå bra. Så byt upp munstycket några storlekar och kolla om den fortfarande går dåligt efter det.

  22. #22
    precis, fattar inte varför det kan vara så svårt att göra nåt så simpelt som att byta munstycke
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    precis, fattar inte varför det kan vara så svårt att göra nåt så simpelt som att byta munstycke
    Gör det bara direkt sen meddelar du oss hur det blir! Du skriver om det blir lite bättre eller likadant o.s.v!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in