Sidan 1 av 5 123 ... Sista
  1. #1

    Moppenet Forum Logo (tävling)

    Hej alla mnfare!

    Nu är det så att vi moderatorer kommit fram till att ändra mnfs logo lite inför 10år-Jubileum
    men detta vill vi gärna ha hjälp med!
    Alla får göra en logo (helst lite seriösa bidrag ) och man får göra flera stycken, Senare kommer det bli en omröstning om vilken som är bäst och den kommer senare hamna upp i vänstra hörnet på hemsidan! Sen kommer vinnande logon skickas till Dekaltrim för att alla ska kunna köpa dem

    Vinst: Äran + Loggan kommer finnas på hemsidan och tryckas upp

    Regler:

    Sista dagen för inlämning är 24/9-10

    Bidragen postas i tråden

    Så dem som är duktiga på Photoshop börja arbeta!

    OBS!

    Formatet måste vara Corel Draw (på filerna som skickas in till Dekaltrim), däremot går andra Vektor-format bra.


    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Kan tillägga en grej:
    Använd originalloggan som mall, och försök skapa en liknande men högupplöst. Ha den som utgångspunkt.

    Originalloggan (version 1) såg ut såhär:




    Originalloggan (version 2) är dagens version:

    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Börjar väll med mina bidrag då







    :EDIT TOG 1000x300 pixlar men tycker dom vart rätt stora kan såklart förminska dom och ladda up igen
    Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    Körde en ganska simpel logo, istället för den gamla vanliga scootern så testade jag med en cross





    känns detta intressant så ger jag er en länk med högre upplösning
    ska förövrigt försöka förbättra det imorn efter plugget
    Senast redigerat av Michél den 2010-08-24 klockan 11:51.

  2. #2
    om man gör en vinnande logo kommer man få några dekaler gratis då också?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    om man gör en vinnande logo kommer man få några dekaler gratis då också?
    Kanske möjligt men inget jag lovar.

  4. #4

  5. #5
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    +1 på gurra
    sen undrar jag om det spelar någon roll med storleken på bilden?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    så man kan alltså göra exakt hur man vill? inget som behöver stämma med den gamla? tänkte mest på textstilen..
    Yes använd fantasin och tänk på hur resten av sidan ser ut! Det ska passa in


    Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    +1 på gurra
    sen undrar jag om det spelar någon roll med storleken på bilden?
    Använd cirka 1000 x 300 pixlar eller liknande

  7. #7

  8. #8

  9. #9

  10. #10

  11. #11

  12. #12
    Börjar väll med mina bidrag då







    :EDIT TOG 1000x300 pixlar men tycker dom vart rätt stora kan såklart förminska dom och ladda up igen

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Tänk på att alla dekaler som görs kommer att bli laserskurna. Är därmed "klistertext" så att säga och inte en fyrkantig dekal som blir slutresultatet.
    Aj då så det kan bli problem med min om du kollar upp? :/

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jag väntar på samtal från Dekaltrim under morgondagen. Först då vet jag exakt vad de behöver för att en dekal ska kunna gå att trycka.
    Okej jag låter min ligga uppe så länge om den inte passar gör jag en ny

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Personligen så tycker jag det borde finnas två scootrar med på loggan.

    för det är ju trotsallt det vi håller på med både på gator och raksträckor, racing.
    En fråga vilka vi? finns ju lika många som har Cross/Sm på forumet och många som kör veteran med

  19. #19
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    vi= alla.

    och scooter är det man ska köra om det är racing som gäller. det inser du snart när du blir äldre och slutar avunda växlade mopeder
    Bara för att du älskar scootrar ska du väl inte försöka tvinga på alla andra?
    För gatubruk så är växlat skönast imo!

    ont: bryr mig inte om det är scooter eller cross/sm eller veteran på bilden, bara det är snyggt

    edit: för racing är det dock en annan sak, där vinner ju scooter oftast. Tycker dock att man inte ska sluta bygga växlade racing moppar helt o hållet
    Senast redigerat av Shöwtek den 2010-08-23 klockan 19:34.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    vi= alla.

    och scooter är det man ska köra om det är racing som gäller. det inser du snart när du blir äldre och slutar avunda växlade mopeder
    Sant att scoots är grymma att köra racing tror att jag har insett det men kommer nog aldrig sluta att "avunda" växlade mopeder har funderat på framtiden och att jag tänker fortsätta med mopeder i vuxen ålder som många andra men blir nog mest växlat då kanske inte racing men kanske renovering och småplock

  21. #21
    tjoller snack, är väl inget hyper forum? för på gatan skrattar ju crossmopparna ganska hårt (Oftast) åt scootsen typ som att min urpluggade drac drog en kompis aerox med 70cc och ett sportrör .. xD


    EDIT: bara för att inte OTa:
    Senast redigerat av guth den 2010-08-23 klockan 19:48.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    omg, kan du inte spela in en film på det?

    scooterforum.net
    scootertuning.de
    stalkerzone.dk
    scootergalleri.dk

    Kolla bara på hur dessa forum har det
    tyvärr hans är såld.


    K?

  24. #24

    Ändra inte?

    Vrf ändra dt är coolt som dt är

  25. #25
    Tycker det är kanon att ni moderater styr upp en sån här rolig grej Som flera innan sagt tycker jag loggan ska vara stilren och inte som en fyrkant
    Dock något unikt ändå Men jag är alldeles för dålig på photoshop för att göra ett försök så jag lämnar över det till någon annan

  26. #26

  27. #27

  28. #28
    Fast på vårat sätt. Diskussionen handlar ju om vad som ska finnas med till själva loggan.


    Det jag tror blir problematiskt med en "snygg" hoj till en dekal är att få till detaljerna. Loggan kommer bara att printas som 2-färg så då kommer hojen som är med förmodligen bli stiliserad i svart färg, liknande det som finns idag. Så länge det är en bild som fungerar för detta så är möjligheterna oändliga.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  29. #29

  30. #30
    Varför ändra logon när den är så fin
    NiKlAn

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in