1. #1

    Jag har problem!!

    Hej.
    Jag har en Yamaha aerox 04. Den är trimmad med ett urpluggat effektrör och 4,5 gr st6 race vikter.
    Den har gått jätte bra o fort några 10 tal mil. men nu så vill den helt enkelt inte axxelerera. Choken har tidigare legat i men det e fixat. Jag har också köpt en ny rem. Men den va dock lite bredare o lite längre. Det känns som att han inte orkar längre.
    Jag vill bara ha seriösa svar tack.´Inga sök eller kolla på andra trådar m.m.

    Tackar på förhand

  2. #2

  3. Ska det behövas när det har gått bra förut?
    Det går lika dåligt på org remmen

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av swehover Visa inlägg
    Ska det behövas när det har gått bra förut?
    Det går lika dåligt på org remmen
    Jo men remmen kan vara sliten...

  5. #5

  6. Om det inte blir någon skillnad då?

  7. #7
    börja med det

  8. #8

  9. #9
    Om choken har legat i har du fått mer bensin, så skruva in luftskruven eller köp ett större/borra upp så att du får ett större munstycke.

  10. #10

  11. Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Han behöver inte nödvändigtvis pilla med luftskruven, det är mer fininställningar. Och borra inte upp mynstycket, köp ett set med nya istället och börja med ett rätt stort och gå neråt.
    Fin och fin, mer bensin = mer luft, mindre bensin = mindre luft, det var de jag utgick ifrån. Sen med tiden så slits din plast runt dina vikter så dom väger inte lika mycket som de gjorde innan, ha det i bakhuvvet.

  12. #12
    Okej. Vilken storlek på sats ska man köpa då?
    Senast redigerat av swehover den 2010-08-19 klockan 15:02.

  13. #13
    Använd en ordentlig ämnes rubrik som beskriver problemet! Pm:a mig det nya ämnet så kan jag låsa upp den igen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in