Sidan 6 av 9 Första ... 45678 ... Sista
  1. #151
    aa det har vi, märkte nu att det sprutar ut bensin från luftintaget så filtret bli blöt. testade att blåsa med tryck i insuget där typ och då kunde man gasa bra, så nu undrar jag om det kan vara fel på insuget elr något membran för den vill tydligt ha mer luft. den har ett effektrör och dragen v-ring.

  2. #152
    Tja, jag har en plugg i min förgasare och undrar om jag drar denna plugg kommer jag behöva sätta på nytt munstycke på min moppe? Jag har en gilera stalker nkd 2009 med Yasuni rör på. tack i förhand

  3. #153

  4. #154

    Yamaha Neos

    Har en Neos med 70cc, 19mm förgasare, orginalrör, 3.1g vikter och någon stage6 koppling.. vilken storlek på munstycke borde jag ha? Har de flesta men orkar inte testa alla.. hade 82 med Stage6 effektrör men den gick lite magert.. några idéer?

    Edit: Det är en stuntmoppe om det kanske hjälper

  5. #155

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    http://twostroke.se/product.asp?product=16808
    http://twostroke.se/product.asp?product=7594
    http://twostroke.se/product.asp?product=9919

    Vilken hade ni tagit ?

    Citera mig om ni svarar , jag håller inte till här så mycket
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  6. #156

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av Racingtobbe Visa inlägg
    Tjena! Nu är det problem som vanligt med min moppe... Jo, jag har ju en aerox med 70 klabbe med massa lull lull till ... Sen har jag även en Barakit PWK 21mm förgasare som jag höll på att fixa och ställde in ... Men sen så har jag ju alltid jättetur när jag meckar så när jag skruvade nåt varv på munstycket som satt i så lossnade bara hatten av munstycket och lite av gängan också. Och nu sitter alltså en del av gängan av munstycket i förgasaren... Hur fan ska jag göra för att få bort den? och vad gör jag om det är gängpaj, för jag skulle frsöka skruva på ett annat munstycke för att se om det inte var det men den hittade ingen gänga alls... skruvade och skruvade men verkade som inget hände... Måste jag köpa ny förgasare igen eller kan man göra något åt det där? Snälla svara. Jag är sjukt trött på min moppe nu bara för att jag alltid ska ha sån otur så jag är sjukt nära på att köra ner den i vattnet... Sista gången nu, sen ger jag mig ...

    Mvh
    Tobias
    drog du åt den så hårt? jag brukar skruva tills jag tycker den sitter!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Racingtobbe Visa inlägg
    Tjena! Nu är det problem som vanligt med min moppe... Jo, jag har ju en aerox med 70 klabbe med massa lull lull till ... Sen har jag även en Barakit PWK 21mm förgasare som jag höll på att fixa och ställde in ... Men sen så har jag ju alltid jättetur när jag meckar så när jag skruvade nåt varv på munstycket som satt i så lossnade bara hatten av munstycket och lite av gängan också. Och nu sitter alltså en del av gängan av munstycket i förgasaren... Hur fan ska jag göra för att få bort den? och vad gör jag om det är gängpaj, för jag skulle frsöka skruva på ett annat munstycke för att se om det inte var det men den hittade ingen gänga alls... skruvade och skruvade men verkade som inget hände... Måste jag köpa ny förgasare igen eller kan man göra något åt det där? Snälla svara. Jag är sjukt trött på min moppe nu bara för att jag alltid ska ha sån otur så jag är sjukt nära på att köra ner den i vattnet... Sista gången nu, sen ger jag mig ...

    Mvh
    Tobias
    Hur i helvete lyckades du ha sönder det? Här har du delen som du kan byta till för att fixa ditt problem (kallas för mainjet holder):

  9. #159

  10. #160

  11. #161

  12. #162

  13. #163

  14. #164
    behöver snabbt svar! slider 07, urpluggad med orginal luftburk (för ljudet), vilket munstycke ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  15. #165
    Hej på er.
    Är ganska ny på detta forum och skulle vilja ha svar på ett par frågor
    Moppen är en Aprilia SR 50 med liggande minarelli motor,förgasare 19mm delorto
    avgas system Mertakit effekt system(med dragen plugg).
    Problemet är att den svarar inte riktigt på gas pådrag munstyckena som sitter där idag är lågfart 45 och huvud munstycke 78.
    Skulle vilja ha förslag på vad jag skall sätta på för andra munstycke
    Tack på förhand !

  16. #166
    Bbassys moppe går igång och dör inte längre iaf men problemet är att den varvar över som satan när man släpper gasen vi har provat tomgången m.m men den gör fortfarande samma sak.. tack

  17. #167
    Citat Ursprungligen postat av lucazzz Visa inlägg
    Bbassys moppe går igång och dör inte längre iaf men problemet är att den varvar över som satan när man släpper gasen vi har provat tomgången m.m men den gör fortfarande samma sak.. tack
    Kolla tjuvluft
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  18. #168
    tjena kan du säga hur man ska koppla bensin slangarna och oljan och vacum och de här slangarna i en förgasare som tillhör en 70cc.
    BTW: mopeden är piaggio typhoon

  19. #169
    Tja!
    Jag har lite frågor till alla mopedkunniga här på forumet!
    Jag har en Peugeot V-clic, köpt iår. Jag får inte trimma får pappa, får endast göra några justeringar så att den går bara LITE snabbare!
    Otrimmad Moppe: Byta från 78 munstycke (orginal) till 84, är det för stort munstycke för en otrimmad?
    Får man högre toppfart av endast byte till lite större munstycke? ;D
    Ska även beställa Dr.Pulley v-vikter för att öka axx:et!
    Mycket tacksam för svar!
    /Pelle

  20. #170

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    Tjena, köpte nyss ett zx till min aerox, pluggade ur det och byte till medföljande vikter och fjädrar.
    Munstycket byte jag först till 92 men bytte sen till 96 (86 är orginal)
    Problemet är att den vid gaspådrag liksom får en svacka i axxet, antingen en
    eller flera på rad liksom så att det gungar lite innan den får fart och drar igen.
    I uppförsbacke är det ännu värre då gungar det hela tiden i princip. Kollade kopplingen
    och såg att kopplingsbackarna var rätt slitna, kan det vara att den slirar som gör att det blir som
    det blir ? Stiftet är oboy brunt och har skruvat på luftskruven utan att den gått bättre.
    Kan det vara förgasinställningar iaf ?
    Mvh

  21. #171
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    Tja!
    Jag har lite frågor till alla mopedkunniga här på forumet!
    Jag har en Peugeot V-clic, köpt iår. Jag får inte trimma får pappa, får endast göra några justeringar så att den går bara LITE snabbare!
    Otrimmad Moppe: Byta från 78 munstycke (orginal) till 84, är det för stort munstycke för en otrimmad?
    Får man högre toppfart av endast byte till lite större munstycke? ;D
    Ska även beställa Dr.Pulley v-vikter för att öka axx:et!

    Mycket tacksam för svar!
    /Pelle
    Byter du munstycket när den redan är rätt bestyckad kommer den få alldeles för mycket bensin = den kommer gå sämre än innan. Munstycken är inte trim
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  22. #172
    Aah, har lärt mig det nu!
    100% Original Moped: ,,Men jag har nu tagit bort "skorstenen" i luftburken och jag undrar hur mycket i munstycke str jag ska gå upp i?
    78 är det nu! Ska jag välja 82 eller 84 eller kanske ännu större?
    Hur går moppen om munstycket blir för litet/stort?
    Tack!

  23. #173
    Tjena, behöver ett luftfilter till gileran nu, setupen är
    Rör: Okänt, ska ta reda på vad för nått rör.
    Cylinder: orginal, med orginal kolv.
    Förgasare: Weber orginal 17,5mm.
    Dragen v-ring.
    Ska köpas ostrypt CDI.

    Vilket luftfilter ska jag ha? nått med 45graders vinkel tror jag

  24. #174
    har en rieju drac- 03. Vet inte vad jag har för munstycke, men den går inte bra på jätte låga varv.. första 5 meterna. kör urpluggat, vad ska jag göra?

  25. #175
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    har en rieju drac- 03. Vet inte vad jag har för munstycke, men den går inte bra på jätte låga varv.. första 5 meterna. kör urpluggat, vad ska jag göra?
    Har du gått upp några storlekar på munstycket när du pluggade ur den? Kolla vilken färg tändstiftet har. stiftet ska vara gyllenbrun/Oboybrun är de vitt eller typ vitaktigt så får den för lite bensin, då går du upp cirka 15-20storlekar och kollar sedan och är de svart eller mörkbrunt så går du ner ca 10storlekar till å börja med

  26. #176

  27. #177
    om förgasaren inte suger bensin, vad kan felet vara? tjuvluft eller?

    Edit: har pwk 28mm så tror ni det skulle funka med http://www.twostroke.se/product.asp?product=8590 ?
    Senast redigerat av zvezda999 den 2012-02-17 klockan 17:59.

  28. #178
    Bullshit enligt mig vakum pump är till om du har en sån bensin kran som finns för det mesta på scootrar och dom är automata dvs att du inte behöver sätta på eller stänga av någon kran.

  29. #179
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om förgasaren inte suger bensin, vad kan felet vara? tjuvluft eller?

    Edit: har pwk 28mm så tror ni det skulle funka med http://www.twostroke.se/product.asp?product=8590 ?
    Beror på,vad har du för flödesystem till bensinen? Om den funkar med dragnings kraften så kan du kolla filter och sånt men om du har (vilket jag antar) en vakumstyrd bensinkran så måste du ha en vakumpump till förgasaren.

  30. #180
    Citat Ursprungligen postat av Chris_Rieju Visa inlägg
    Beror på,vad har du för flödesystem till bensinen? Om den funkar med dragnings kraften så kan du kolla filter och sånt men om du har (vilket jag antar) en vakumstyrd bensinkran så måste du ha en vakumpump till förgasaren.
    tanken sitter precis ovanför förgasaren och de kommer bara bensin i filtret om man suger i vacumslangen men beställde en sån pump så får hoppas att det funkar då!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in