Sidan 5 av 9 Första ... 34567 ... Sista
  1. #121

  2. #122
    tja, när man ska byta insuget från orginal så sitter det ju typ 3 skruvar runt som är lätta att skruva bort men sen den sista skruven har bara ett helt runt huvud någon som vet hur man får bort den?

  3. #123
    Ta en skruvmejsel som e större och en hammare så slår du bara ett nytt spår i skruven :p

  4. #124
    men assa den ska ju vara så typ orginal så att man inte ska kunna trimma t

  5. #125
    Hallå

    Jag ska beställa munstycke till min Aerox 03, Det är en originalförgasare och jag undrar om jag ska ha 5mm eller 6 mm munstycke?
    Mycket tacksam för svar

  6. #126

  7. #127
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    6mm
    Motivera vrf?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

  8. #128
    Vill ha 100% säkra svar , vill inte beställa fel tack

  9. #129

  10. #130
    Dellorto 12 mm originalförgaste är det

  11. #131

  12. #132
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    Tja! har en fråga, idag satt jag på ett sportluftfilter och ökade munstycket från 75 till 86. på låga varv "böade" moppen, speciellt när jag skulle köra upp för backen till mitt hus. beror det på att det är för stort munstycke? ska jag sätta i ett ett mindre?

    MVH//Danne__

  13. #133
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Kindvall Visa inlägg
    Tjena har en aerox med denna setup:
    S6 prosport 70cc
    Doppler membran
    3gvikter
    polini speedclutch
    50%tryckfjäder
    och en mikuni20mm fögg

    Har nu 160 munstycke och den går bra bara jag som anser att detta är påtok för stort eller e detta normalt ?

    Tack på förhand//Kindvall
    Tycker det verkar väldigt stort!

    Citat Ursprungligen postat av Danne__ Visa inlägg
    Tja! har en fråga, idag satt jag på ett sportluftfilter och ökade munstycket från 75 till 86. på låga varv "böade" moppen, speciellt när jag skulle köra upp för backen till mitt hus. beror det på att det är för stort munstycke? ska jag sätta i ett ett mindre?

    MVH//Danne__
    Det är nog lite för stort. Prova runt 80.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  14. #134
    Danne__s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bro
    Inlägg
    300
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Det är nog lite för stort. Prova runt 80.
    Okej tack får prova med det

  15. #135
    Hej! Jag har just byggt klart och gjort lite snabba inställningar på min nya motor men jag upplever att de tidigare och senare registerna inte går precis som de ska. Jag undrar ifall det kan ha med förtändningen att göra eller enbart med lågfart och huvudmunstycke.

    Hoppas på många bra svar!

    Min setup:

    POLINI EVO vev 12mm
    POLINI SUPER SPEED Variator
    POLINI KEVLAR rem
    Doppler Racing membran Glasfiber
    Kiesler Insugsspacer
    Stage6 21mm PWK Förgasare
    Stage6 Insugsspacer inkl membran
    Stage6 MKII Koppling
    Malossi MHR Wing bell
    Top Performance - Sekundärdrev 15/41
    70cc Roost pipe
    Stage6 SP 70cc
    Racing cdi

    En film på hur den går:
    http://vimeo.com/21941397 Jag tycker inte riktigt att den går tillräckligt fort.
    Senast redigerat av Hugo den 2011-04-04 klockan 23:50.

  16. #136

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1
    Har en aerox 01 med trimrör, huvudmunstycke 82 men den går dåligt på låga varv t.ex när jag släpper gasen och sen ska gasa igen, har det med lågfartsmunstycket att göra? isåfall vad ska jag byta till? har en dellorto 12mm fögge på

  17. #137
    Hur mycket större munstycke än orginal ska man byta till om man ska sätta på ett effektrör på en speedfight? (ungefär)

  18. #138

  19. #139
    Okej, men vet du om man behöver byta vikter, för med orginalvikter (9g) så går den bara i 45 och när jag bytte till 6g som följde med röret så varvade den som fan

  20. #140

  21. #141

  22. #142
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Villket insug passar bra på 70cc? Vill ha ett som ger mer effekt och att min gammla(orginal) Är rätt så slitet.
    Setup: 70cc polini sport
    19mm dellerto
    giannelli extra
    sportluftfilter
    gula kopplingsfjädrar
    medium tryckfjäder
    köp ett typ 19-21.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #143

  24. #144
    Kör på denna setup med 70 munstycke i Känns som att det är as lite men den 4-taktar bara med större?

    Cylinder - DR.evo 70cc
    Avgasrör - Yasuni C16
    Förgasare - Dellórto 21mm
    Varitator - Original @ 3.5g vikter
    Rem - Original
    Koppling - Stylepro Racing
    Remskivor - MHR remskivor
    Kopplingfjädrar - Hebo 80%
    Tryckfjäder - Hebo 90%
    Luftfilter - Biltema fiddyfilter
    Membran - Doppler Racing
    Insug - Original

  25. #145

    Såååå tråkigt när det inte lirar!!

    Hej på er!

    Snälla snälla, om ni orkar läsa igenom detta så kom gärna med förslag på vad jag ska göra, har helt slut på iddéer nu...

    Jag har nyligen köpte en neos årsm.-01

    Sitter ett Leovince TT handmade på, urpluggat, samt ett öppet filter och dragen variator ring..

    Mustycket som sitter i nu tror jag är 68, och vikterna bytte jag från orginal (6,2) till 4,2 g vikter som följde med röret.

    Nu till det mycket mycket MYCKET märkliga!

    När jag köpte den satt TT röret redan på med pluggen kvar.
    den bööade på halvgas och uppåt och axxade riktigt dåligt. köpte då en sats med mustycken stl 62-78 då jag läst mig till att det brukar ligga mellan 70 och 75 på den setupen. så jag smackade på luftfiltret och drog pluggen i kröken och började på 75 och då gick den klockrent ca 2mil tills den började gåtungt som fan, kan inte riktigt förklara, men det fanns inget direkt vrid.

    Bytte då till stl 72. lika där gick den hyffsat ett par mil innan den började tappa komp i uppförsbackar och bluddra.

    Då fick jag ett tips av en polare att vikterna kan vara för tunga, så jag bytte till 4,2g vikterna som följde med röret.
    Efter det så gick den ännu en gång klockrent men rätt hyffsat axx... ett par mil....

    fick för mig att det hade med att den fick för mycket soppa och inte hann förbränna den, så jobbade mig neråt till där jag är idag (68). och det har blivit bra och sämre hela tiden fram till nu när hjulet inte ens snurrar när den står på stöd med fullgas, förstår verkligen inte vad som är fel!!

    Oändligt tacksam för svar!!

    Mvh/Jonas

  26. #146
    Hej, min moppe går dåligt. Men jag såg att det var en glipa mellan luftburken och förgasaren. själv gummigrejen som sitter runt förgasaren från luftburken var nästan helt sönder. Har det stor invärkan på prestandan? Är det värt att köpa nytt luftfilter och ska jag köpa ett öppet då? Har dragen v-ring och trimmrör(doppler s3r)

    mvh Rappe

  27. #147
    Hej jag har en Yamaha Aerox setup : Leovince zx, polini sport 70cc, 4g vikter, ska byta kopplingsfjädrar.
    Idag efter att jag hade bytt munstycke(testa mellan 80-90) så starta den fint men efter 5 sekunder blev det som att det svämma över med soppa och den la av och det börja rinna ut en massa, vad kan felet vara?

  28. #148
    tjaaa, min kompis aerox har problem, den startar bra men när man ska gasa så svarar den typ inte. man kan gasa fullt utan att den gör nåt, undrar vad det kan va för fel på den.

  29. #149
    går det att köra med en 12mm standard förgasare till 70cc sport? eller är det ett måste med större? kommer byta så fort jag får tag på en större

  30. #150
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Ja det kan ha varit därför din moped gick dåligt. Då den fick mera luft då
    Hej jag har en Yamaha Aerox setup : Leovince zx, polini sport 70cc, 4g vikter, ska byta kopplingsfjädrar.
    Idag efter att jag hade bytt munstycke(testa mellan 80-90) så starta den fint men efter 5 sekunder blev det som att det svämma över med soppa och den la av och det börja rinna ut en massa, vad kan felet vara?
    Kolla så att inte flotören har hängt sig!
    Citat Ursprungligen postat av derbisen94 Visa inlägg
    tjaaa, min kompis aerox har problem, den startar bra men när man ska gasa så svarar den typ inte. man kan gasa fullt utan att den gör nåt, undrar vad det kan va för fel på den.
    Har ni provat och bytt hudusmunstycket till mindre/större? och vad för setup samt filter sitter på?
    Citat Ursprungligen postat av TrimmarN^ Visa inlägg
    går det att köra med en 12mm standard förgasare till 70cc sport? eller är det ett måste med större? kommer byta så fort jag får tag på en större
    Det funkar sålänge du sätter i rätt munstycke och justerar luftskruven.
    Den kommer inte gå lika bra som med en större
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in