Sidan 6 av 8 Första ... 45678 Sista
  1. #151
    Nostalgi! Kul och se att gamla rävar som putte och timmy, synd att man bara träffat er när man vart dyngrak haha!

    Kommer nog aldrig kunna släppa moppetiden helt, lätt den bästa tiden i mitt liv!
    To much is never enough.. !

  2. #152

  3. #153
    Citat Ursprungligen postat av timmy Visa inlägg
    naaw var det i brodalen eller
    Haha yes! Putten och jag var på fest i majorna har jag för mig !

    Timmy du var ju veteran när jag började hänga på mnf 06 hahah!
    To much is never enough.. !

  4. #154
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Haha yes! Putten och jag var på fest i majorna har jag för mig !

    Timmy du var ju veteran när jag började hänga på mnf 06 hahah!
    Wtf det där minns jag inte :S

  5. #155
    Citat Ursprungligen postat av Putteen Visa inlägg
    Wtf det där minns jag inte :S
    Hahah hos marton i hans lägenhet har jag för mig
    To much is never enough.. !

  6. #156
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Hahah hos marton i hans lägenhet har jag för mig
    Hmm kan vara mycket möjligt . Måste varit typ 13 - 14 år då? hahha

  7. #157

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    aah förra forumet var goare.. ciaociao försvann nu lite lätt med!

    är kocke som står jämte med blarren eller?
    Here I am

  9. #159
    Citat Ursprungligen postat av CiaoCiao Visa inlägg
    Here I am
    with a nittiföjra on the brevid

  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av Grotesk Johan Visa inlägg
    with a nittiföjra on the brevid
    Jahopp, Kom till Köpenhamn ikväll ?

  11. #161
    2006, får väl räknas

  12. #162

  13. #163
    Nostalgivibbar deluxe!

    Ja, jag vet.. jag drar upp en gammal tråd, shit vad dryg jag är!

    Får väl ställa mig i skaran "veteraner".. Gick under "Senda^SM" som nick i många år, var moderator ett bra tag också, runt 2004-2006 som jag inte minns helt galet! Började surfa på moppenet när jag var 14, dvs år 2002 och var kvar ungefär till 2007.

    Har faktiskt kvar min peugeot trekker som jag köpte 2004, den står och ser dum ut i garaget men jag har inte hjärta att sälja den! Samma gäller min fiddy, köpt 2005 och inte varit körd sedan 2007, men en dag så.. !

    Nörden finns kvar inom mig.. frugan tycker det är töntigt men jag får "leka" med mina "leksaker" ändå!

  14. #164
    ludvid(sm-lod)'s hets var skönt, pyrro och hans goa förmåga att klämma ur sig fina ramsor, tillbaka 2005

  15. #165

  16. #166
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Någon som vet hur det gick för bruno?
    Han hade tydligen feta skadeståndsskulder.
    Kanske någon här som umgås med killen?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  17. #167
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Någon som vet hur det gick för bruno?
    Han hade tydligen feta skadeståndsskulder.
    Kanske någon här som umgås med killen?
    Var det han som åkte dit för mordbrand?
    Edit: Hur lång tid ska man ha varit reggad för att räknas som räv? 4,5 år?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #168
    Moppenets topp tyckte jag låg runt 2003-2006, det var då alla legender skapades.

  19. #169
    Du är ju riktigt oldschool

    Håller fö. med till 110%, 05-06 var episkt med risk för att låta som en bakåtsträvande gubbjävel.

  20. #170

  21. #171

    moppe

    Hej hej hallå,

    Vet inte hur det gick till men av någon anledning hamnade jag på moppevideos på Youtube och hittade en riktigt gammal version av Moppenet som låg (och fortfarande finns kvar) på Passagen. Reggade mig här idag igen då mitt gamla konto tydligen raderats.

    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    04 började jag hänga här.

    Har du kvar s70'n fjellner?
    Dig minns jag! Du hade väl en lite mer ovanlig moppe?


    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Sedan tidigt -03 då jag fyllde 15.



    Så här såg forumet ut för två generationer sedan, alltså 2004:





    Lyckades hitta sparat material från generation 1 samt 2 av forumet (vi är nu inne på generation 4):

    http://web.archive.org/web/*/http://moppenet.just.nu


    Huvudskaparna rent generellt anses vara Emil J, Björn Spenger, Oxigen och Bakhjulsmicke medans Ekke kodade forumet.

    Här är Björn på sin Sym, året är -02 (ute vid Lidingö):





    Moppenet firar 10 år nästa år, inte illa!
    Kul att se! Det var Björn Spenger som började med Moppenet och Gustav Selberg (SM Spike a.k.a. Oxigen) kom väl in ganska tidigt. Micke var med på ett hörn men vet inte hur aktiv han egentligen var (ingen som jag träffade så ofta eller kände väl). Själv var jag klasskompis med Gustav och gillade mopeder och var bra på datorer och kände att Moppenet behövde ett riktigt forum (Björn använde någon ful gästbok och kallade det "forum" ) så jag erbjöd mina tjänster. Kokade om hela sidan till ASP-språket för att bli enklare att uppdatera utseendet (ändra i några få filer för att ändra hela webbsidan) istället för att koda endast i HTML som Björn gjorde. Gav även sidan en ny design som tydligen inte föll i smaken, då den ändrades igen ganska snart efteråt.

    Däremot så blev forumet, som då var ett phpBB-forum, väldigt populärt och jag tror att det var det som gjorde att sidan blev så pass populär, stor och faktiskt lever kvar än idag! Riktigt roligt att se att yngre generationer kunnat ta över och förvalta sidan. eKKe var väl den förste att ta över efter oss?

    Citat Ursprungligen postat av flurre Visa inlägg
    Jag är kvar

    pyrro
    nisseman
    kocke
    ragg
    dragonorb
    ronken
    xOr
    dottie
    eklund
    Mr.B
    Gurlie
    menti
    quuz
    är några jag kommer ihåg, men blir lite förvånad över att ingen nämnt TSP
    Där har vi några namn som man känner igen. Mr.B var väl lite äldre och körde sporthojs-liknande moped? Och nisseman hade väl en brorsa och båda var riktigt vassa på bakhjulskörning på sina Honda MT50 (eller om det var Yamaha DT).

  22. #172
    Kul att läsa allt detta
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  23. #173
    Ja,de va bra många år sen.. Blank svart aerox kawa/neon gröna fälgar kanske nån minns

  24. #174
    Jadå, har väl varit med ändå sen jag var 15 tror jag, är 89:a. Fortfarande folk som kontaktar mig gällande lackeringsjobb är väl det jag var mest "känd" för från gamla forumet, gjorde en del fina verk innan jag la ner den verksamheten. Kan än idag få folk som ringer och vill ha saker lackade för dom har lyckats få fram mina trådar genom google. Fäller en liten nostalgisk tår varje gång jag tackar nej vänligt men bestämt haha.

  25. #175
    Medlem sen 07, så... hm ja....

  26. #176
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Jag tillkom under 06, och gick under namnet "rod_rrx"

    Jag var med under den tiden när brun0 och ronken höll på. faen vad impad man var. Minns väl fler när ja tänker efter men ja känner igen så jävla många namn när ja läst denna tråden. 6 år. snart 7. Känns som de var igår ja vart medlem och började granska alla guider ja kunde hitta.

    Jag fick även min första bann av brun0 när ja kalla han för hitlermoderator pga alla hans meningslösa trådstängningar. Man vart typ förkrossad när man var bort en hel vecka från forumet.

    Ja kan väl berätta min historia någon dag men ja är tveksam till om någon skulle vara intresserad av att lyssna. Är väl inte den mest omtyckta men men.
    Klart jag är intresserad, kör på!

  27. #177

  28. #178
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Jag tillkom under 06, och gick under namnet "rod_rrx"

    Jag var med under den tiden när brun0 och ronken höll på. faen vad impad man var. Minns väl fler när ja tänker efter men ja känner igen så jävla många namn när ja läst denna tråden. 6 år. snart 7. Känns som de var igår ja vart medlem och började granska alla guider ja kunde hitta.

    Jag fick även min första bann av brun0 när ja kalla han för hitlermoderator pga alla hans meningslösa trådstängningar. Man vart typ förkrossad när man var bort en hel vecka från forumet.

    Ja kan väl berätta min historia någon dag men ja är tveksam till om någon skulle vara intresserad av att lyssna. Är väl inte den mest omtyckta men men.
    Skriv ut den bara, gillar såna storys!
    Men, kanske du borde ta bort "I'm P.A Professional Asshole" och byta avatar.. kanske mera omtyckt då ?
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  29. #179

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av Orre Visa inlägg
    Kommer nog aldrig kunna släppa moppetiden helt, lätt den bästa tiden i mitt liv!
    Agreed, fan va kul man hade!

    Många namn man känner igen i tråden och många minnen.
    Lite randomsaker som poppar upp i huvudet är alla GBG-meets och förträffarna och cruisingen som oftast var roligare än själva träffen. Allt kring KBA Stunters såklart. Stuntsessionen nere vid hamnen ute i Långedrag, då med MX_josef, JohanAhlberg och några fler där vi stuntade tills solen gick ner och fick fram en riktigt schysst video från det också. JoQue's film med sin röd-vita Beta Ark såg man säkert 12 000gånger.
    Marton-festerna var även dom oslagbara på sitt sätt.

    Det var ett speciellt tänk man hade på den tiden, det enda som egentligen betydde nånting var 2hjulingar. Men man var väldigt lycklig och det är det enda som betyder nånting.

    Sitter ofta med beundran på GBGX3M killarna som gör det sjukt bra. Jorian från Stunt4Ever med sina youtube-videos med miljontals visningar har också kommit galet långt.


    Jag surfar in på MNF lite då och då nu på senare tid, kollar huvudsakligen i bil-tråden där man slinker in med någon onödig kommentar då och då.
    Vad gäller 2hjuls biten så tittar jag nu på hojlapp för att sedan försöka få tag i någon motard. Är så sugen nu att jag drömmer om det varannan natt!

    Hoppas alla får en schysst hojsommar!

  30. #180
    Jag saknar gurlie, menti och alan

    Btw är det någon som vet vad Gurlie heter? Kommer inte ihåg hans efternamn, vore kul att hooka upp med han på facebook
    w

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in