1. #1

    stalker går dåligt på höga varv

    Tjena, skulle vilja ha hjälp av nån som kanske vet vad felet är på min kompis moppe.

    Det är så att den misständer på höga varv, låter exakt som att man har ett varvstopp. Om man har kört riktigt länge så kan den går rent ibland om man drar fullt vid typ 20km/h sen stänger du av den 1 min och när du startar går den helt konstigt igen. Toppen ser fin ut och stiftet också, sen har vi provat byta munstycken, blir ingen skillnad alls.
    Sen orkar man inte lägga ut pengar på nåt dyrt nytt som man tror det är då det kan vara något helt annat jätte enkelt, så jag undra om nån kanske vet vad det är för fel eller om ni har/haft samma problem.

    Setupen:

    stage6 sport pro 70cc
    stage 6 sport pro replica
    24mm pwk
    original reeds (kan vara problemet?)
    original tändning

    tack på förhand!
    Senast redigerat av smokkey94 den 2010-08-10 klockan 02:02.

  2. #2

  3. #3
    Kan säkert även vara tändningen som inte pallar med.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    att ajg itne tänkte på det. tändstiftet kan ju vara knas, glapp i tändhatten eller nått
    Tändstifet har vi provat byta från b7es - b9es och han har kört med exakt en sån där cylinder förra sommaren, då han åkte fast och då gick den prima. Dock har han bytt motor nu men det är exakt likadan motor och den gick bra med original cylinder, blev direkt vi satte på den nya 70in. Reedsen var lite dåliga de har han sagt (min kompis) och enda skillnaden från förra sommarn då han körde me likadan cylinder var reedsen, han körde med stage 6 reeds då. Får prova sätta dit dom imorgon Nej vi har ej kollat nålen eller lågfarts Påverkar inte lågfarts bara typ tomgång osv ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in