1. #1

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264

    Borra lite i pluggen i avgasystemet, hur mkt gör det?



    Ca 6 mm



    Borrar med 9.5 mm

    Hur många hundra rpm kan jag vinna på 6:an? 4750rpm original

  2. #2

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Nu är den 10mm inner diameter satan va lång pluggen är :S

  3. #3

  4. #4

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    jo men jag har ett metrakit system om jag vill köra så grovt ^^)
    Original går moppen 4750rpm som max. tror du att det är tråkigt att köra då ^^? Antar att svaret är ja.

    Så om man får upp den i 5.5-6k rpm och drevar lite snällare så kommer det nog bli mycket roligare att köra den =) plus att polisen kommer aldrig bry sig =)

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av MkII Visa inlägg
    jo men jag har ett metrakit system om jag vill köra så grovt ^^)
    Original går moppen 4750rpm som max. tror du att det är tråkigt att köra då ^^? Antar att svaret är ja.

    Så om man får upp den i 5.5-6k rpm och drevar lite snällare så kommer det nog bli mycket roligare att köra den =) plus att polisen kommer aldrig bry sig =)
    e du rädd för polisen låter du bli att trimma onödigt att paja org när du redan har trim
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  6. #6

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    håller inte med dig någonstans. jag har ju fan kört trimmat med 80cc i 3år så jag är väl inte rädd, men skall sälja. och ingen vill väl köpa en moppe som gör 0-45 på 30sek

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av MkII Visa inlägg
    håller inte med dig någonstans. jag har ju fan kört trimmat med 80cc i 3år så jag är väl inte rädd, men skall sälja. och ingen vill väl köpa en moppe som gör 0-45 på 30sek
    Där har du fel.
    När en 15åring kommer med sin farsa och ska handla moped så brukar alltid farsan vara noga med att den är original och i bra skick,
    då ska den inte göra mer än 45-50. Vare sig blivande moppenörden vill det eller inte ska den vara original enligt pappa.

    //rally

  8. #8
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Där har du fel.
    När en 15åring kommer med sin farsa och ska handla moped så brukar alltid farsan vara noga med att den är original och i bra skick,
    då ska den inte göra mer än 45-50. Vare sig blivande moppenörden vill det eller inte ska den vara original enligt pappa.

    //rally


    +1

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Där har du fel.
    När en 15åring kommer med sin farsa och ska handla moped så brukar alltid farsan vara noga med att den är original och i bra skick,
    då ska den inte göra mer än 45-50. Vare sig blivande moppenörden vill det eller inte ska den vara original enligt pappa.

    //rally
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    +1
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    måste hålla med dig om det
    Era farsor måste älska att göra narr av er

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av 4gg3 Visa inlägg
    Era farsor måste älska att göra narr av er
    Alla farsor är inte såhär, inte min som exempel. Men majoriteten av föräldrar vill att den ska vara fin, fräsch och original.
    Jag får frågan hela tiden när folk ringer på mina mopeder "är den original?" "är den trimmad".

  12. #12

  13. #13

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    då får bli mina 4mm =) så får vi se hur bra det blir. =)

    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Där har du fel.
    När en 15åring kommer med sin farsa och ska handla moped så brukar alltid farsan vara noga med att den är original och i bra skick,
    då ska den inte göra mer än 45-50. Vare sig blivande moppenörden vill det eller inte ska den vara original enligt pappa.

    //rally
    Och hur svårt är det på en skala 1-10 att få den att gå i 45 även om man ökar varvtalet?

    Vad är original rpm på de flesta mopparna?

  14. #14
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    nja, när jag köpte min 30 moppe och den gick i 50 så tyckte hon det va ganska mycket, sen kom pappa och hälsa på så tog vi bort pluggen och den kommer upp i 70

  15. #15

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Vi säger så här, nu har jag borrat ca 4mm, så jag går ner o monterar ihop min mh rx så fort jag kan o så kan jag väl redovisa resultat. =)

  16. #16
    10 mm på pluggen är väl original?
    En kompis borrade upp till 15 mm (beta rr50) och han drar mig (drac) och jag har helt urpluggat + drevat

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av rallytjalle Visa inlägg
    Där har du fel.
    När en 15åring kommer med sin farsa och ska handla moped så brukar alltid farsan vara noga med att den är original och i bra skick,
    då ska den inte göra mer än 45-50. Vare sig blivande moppenörden vill det eller inte ska den vara original enligt pappa.

    //rally
    Du vet vad du pratar om gubben.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  18. #18

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    6mm är ORIGINAL på Motorhispania Rx Max effekt 1kw enl fabriksuppgifter.

    10mm kommer göra rätt mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in