Sidan 8 av 11 Första ... 678910 ... Sista
  1. #211
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Vi i väst har fixat MYCKET bra träffar som funkar ekonomiskt även.

    Ni i öst har inte fixat en enda Laglig träff sen jag vet inte när?

    ni kanske ska börja med det innan ni börjar med något annat?

    Det räcker inte med några frihamnen träffar för att locka upp oss idioter från väst och söder
    Du verkar ha missat att hela poängen med SSA var att förbereda samtliga personer som kör och är intresserade INNAN man kör en första träff, samt att låta de som kör själva vara med och utforma "serien" som var tänkt skulle köras.
    Känns hyfsat onödigt att fixa en laglig träff, bara för att visa att man kan(?!?!?!?!?), och sedan börja jaga personer som är intresserade av ytterligare en sådan träff...

  2. #212
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  3. #213

  4. #214
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    MASSA träffar? Det är förhelvete du som gnäller över att det är för FÅ träffar som det är nu och att det är Danmark som gäller.

    Get real ditt helvete. För att få ett lagligt event så krävs det mer än några samtal. Vårgårda är inte lagligt.

    Det enda som helt och hållet fyller villkoren är Säve men då det samkörs med Bilsport kan vi räkna ut dem direkt.

    Frihamnen körs för att FOLKET vill det utav tradition då vi varit där i sex år, det har blivit en grej som fortsatt. Vart koplar du ihop race med ett moppemeet? Det är två separata saker.

    Hur många events har DU hållt i Patrik?
    Herregud...
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  5. #215
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Hur kan du säga något sådant?
    hur lyckas vi här med massa träffar då?
    det är bara bullshit och att ingen orkar ta tag i det och ringa några samtal och göra en stor träff.

    Hur kommer det sig att ni vill ha träffar som frihamnen då?
    för att det är gratis naturligtvis
    Haha ringa några samtal? Hoppas du skojjar..

    Frihamnen är för dem som inte har nån racehoj utan en helt vanlig moped! Det är för att folk ska ha lite kul och träffa andra med samma intresse. Inget raceevent.

  6. #216

  7. #217
    Man får ge och ta. Jag kan leva med att behöva punga ut 2-500 kr för en dags seriöst evenemang, under kontrollerade former, för att jag vill, då jag faktist har nånting att förlora ifall jag skulle ha oturen att faktist åka fast på en illegal arrangerad sammankomst.

    Växlat går minst lika bra som scoot. Iaf här hemma i Sverige så är det inge vidare större svårigheter, 150 som 201m.

    Den ända anledningen jag kan se nu är att folk är så jävla snåla och inte vill betala. Folk vill bara ha liksom..

  8. #218
    Blir 100x roligare ifall folk börjar köra scooter. Det håller inte att folk åker runt på växlade motorer
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Jag har så det räcker och blir över med hjälp för att ordna till en banträff på Tuvängen gocartbana (grym bana).

    Men som Michél skriver så vill folk ha kul, men inte bidra. Om folk bara kan se till att sluta va så förbannat snåla så finns ju all möjlighet i världen för att kunna fixa grymma evenemang. Kanske inte går då det verkar vara i svenskarnas natur att va ett snålt folk.
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Jo, visst de går med en serie. men hur många av alla åker på varje träff? sen e de ju alla killar på växlade hojjarna som gnäller om att dom ska ha en egen klass bara för att dom kör växlat. och helt plötsligt så tappar vi 5-10 pers pga av att dom inte vill köra i samma klass.

    Sprint i sverige skulle vara mycket större om alla börjar köra scooter!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Dem jag känner tycker träffarna är för oseriösa för att orka lägga något intresse på det.

    Här är några utav de kommentarerna som hamnat i tråden.

    Vart ligger vårat problem?


    Ständigt tjafs om växlat/scooter och körningar mellan dem

    Scootersidan tycker scooter är det enda rätta

    Andra tycker träffarna som finns idag är för oseriösa

    Folk vill köra, inte arrangera

    Folk som vill arrangera har försvunnit och kvar finns bara de tävlande

    Folk som inte kan enas (vilket är synd då vi kämpar för samma sak)


    Problemet är att ni vill ha någonting seriöst med flera tävlingsmöjligheter, men det får nu tydligen inte vara någonting man ska kunna köra enbart på tid om man inte har möjligheten att komma på de seriösa träffarna.

    Ni säger att det saknas folk, men verkar ha någonting imot nytt folk som kommer in då ni har eran "slutna" krets.


    Det är dessa problem vi måste lösa för att därefter börja få till någonting som fungerar i helhet. Det eftersom vi som tidigare sagt strävar mot samma mål. Jag vill ge er fler körningar och fler möjligheter, mer valfrihet. Det för att det är svårt att ta sig ut på landsbygden och köra race för alla sprintdeltagare.

    Att det är svårt att arrangera i Stockholm har med pengarna att göra, att hyra Barkarby en dag med de krav de har så pratar vi om drygt 80 000 kr per dygn. Rätt stor skillnad jämfört med Vårgårda som inte ens kostar 1/20-del.

    Därav detta arbete med att först ta reda på intresset och sedan börja arrangera ihop någonting. Skulle ni själva vilja satsa de pengarna i någonting som inte får gensvar?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  9. #219

  10. #220

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    mich, kontakta mig på msn snarast!

  11. #221
    jag tar på mig en meet här nere i Småland, så den kan ni skriva upp

  12. #222
    Hur många meet's hade behövts för att få ihop till en bra serie? För igentligen så skulle man börja spika datum och få allt under kontroll nu

  13. #223
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Vi i väst har fixat MYCKET bra träffar som funkar ekonomiskt även.

    Ni i öst har inte fixat en enda Laglig träff sen jag vet inte när?

    ni kanske ska börja med det innan ni börjar med något annat?

    Det räcker inte med några frihamnen träffar för att locka upp oss idioter från väst och söder
    Men snälla!
    Jag har försökt! När man väl börjar få ordning på allt och fått en slut summa så är det ingen som längre vill mer än 5 personer

    Men du kanske kan förklara vart pengarna ska komma ifrån?
    Hyra barkarby för en dag kostar 11 000kr och för att vi ska kunna vara där och köra kräver dom att vi har Ambulans + Brandkår på plats... Bara hyran av platsen + brandkår och ambulans skulle bli ca 70 000kr sist jag fick höra prisförslag. Inte nog med det så vill dom att vi ska ha ordenkliga skydds grejer till publik, läktare där publik kan sitta eller stå, ja och så vidare (allt som Bilstport eventen har i säkerhet) Utöver detta vill man ha startgran med mera = är ännu mer pengar.

    Och förtag vill inte sponsra med så mycket pengar, dom kan gå med på att ge några prylar/vinnster istället = iallafall något men fortfarande typ inget.
    Och det finns inte folk nog att kunna få ihop ca 100 000kr här i Stockholm...

    Så säg inte att det inte försökts att fixa lagligt här uppe!

    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Hur många meet's hade behövts för att få ihop till en bra serie? För igentligen så skulle man börja spika datum och få allt under kontroll nu
    Vet ej exakt, men mich har nog mer koll.

    Det är just därför man börjat nu, men som sagt så ser ju intresset inte så jätte ljust ut här på forumet.



    Mich! tycker att vi tar och drar ihop ett litet möte så vi kan disskutera detta...

  14. #224
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Måste man hyra just bromma? det går inte att hyra en gokart bana eller liknande?
    och 100k för en dag? njea inte riktigt va
    Måste väll finnas en hel del olika ''flygrakor'' i stockholms trackterna som inte kan va för dyra att hyra

  15. #225
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Måste väll finnas en hel del olika ''flygrakor'' i stockholms trackterna som inte kan va för dyra att hyra
    Nej stockholm har ju inget sånt
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  16. #226

  17. #227
    Frågan är vart du tänkt dig hitta en gokartbana med 300 meter raksträcka? Sådana banor finns inte inom kartingen. Den som är längst ligger på 160 meter från kurvans utgång till följande kurvas ingång.

    (Räkna att vi behöver 50 meter till start, 150 meter racesträcka och ytterligare 100 meter bromssträcka med tilläggande 50 meter säkerhetszon)

    Raksträckan vid Bromma ligger på drygt 550 meter vilket vore ett minimum egentligen. Som exempel är sträckan vid Vårgårda kant till kant är cirka 900 meter medans Säve håller 930 meter.

    Karlstad Flygplats ligger på 2500 meter.


    Tullinge F18 är nedlagt och går ej att köra på.

    Barkarby flygfält las ner iår och kommer börja rivas nästa år (där prisex. var 70 000 kr).

    Bromma flygplats har ett startfält som är avstängt som ägs utav ett statligt bolag och sedan hyrs ut till en halkbana. Via dem KAN man få till en bra deal men då måste vi ha en klar serie först.

    Att ramla in och säga "vi vill köra racing" enbart så får man aldrig ett förtroende nog att få låna banan.


    Jag vet inte hur pass bra ni känner till Stockholm, tydligen jävligt dålligt då ni vill vända allt till att det är LÄTT att arrangera saker här. Flygfält finns men de flesta sportflygsfälten består utav gräs. Det som finns kostar pesetas att hyra och chansen ATT få igenom det (då seriösa events kräver seriösa tillstånd) är tyvärr rätt lågt så länge vi kör på en oseriös nivå.
    Senast redigerat av Michél den 2010-09-13 klockan 02:16.
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  18. #228
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  19. #229

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Malmby?
    Det ligger visserligen inte i Stockholm men inte så långt därifrån.

  20. #230

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av Peppe Visa inlägg
    Malmby?
    Det ligger visserligen inte i Stockholm men inte så långt därifrån.
    Det var en väldigt bra förslag, men vet du hur mycket det kostar osv?

  21. #231
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  22. #232

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Hör med LL och grabbarna på 2-takt.se
    Dom brukar ju hyra banan där för Topspeed och kommer även köra 201m där nästa år.

  23. #233
    Bobzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vålberg
    Inlägg
    33
    Vilket JÄVLA gnäll de va på folk !

    Vad hände med glädjen över en seriös träff med tidtagning ?! Vårat första KD meet vart folk överlyckliga över en laglig plats med tidtagning att åka på. Sen andra meetet börja gnället om 150/201m, Scenen får anpassas efter land och hur vi har det. Det är fortfarande en form av DRAGRACING vi utövar när vi kör sprint. Och då håller vi oss till 201m då dragracing från första början alltid varit 201m.

    Vi kommer iallafall hålla 201m som standard. Det blir gnäll men inte lika mycket och är man bestämd på en sak så är det antingen att skita i att komma på träffen eller komma och ha kul med alla andra och försöka prestera så gott man kan, det blir mer utmaning, Framförallt roligare om inte annat.

    Bara för att utlandet har 150m betyder inte att svenskscenen behöver ha det. Vi började på 201 och varför inte fortsätta ? Vi går ju efter det vi alltid kört med.

    Mvh
    Karlstad Raceway Team

  24. #234
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Okej, det är vad DU tycker. varför anpassar vi inte oss efter hur andra länder kör?

    Jag tänker inte köpa 2 st uppsättningar drev och ställa om hela min hoj bara för att köra två olika sträckor.

    När man kör sprint så e det 150m. Det räcker gott och väl
    Sen kan jag lova dig att vi tappar utländska killar på att köra 201....
    Eller så får vi INGA utländska killar alls om vi knappt har några träffar

  25. #235
    Tierp håller ju på att bygger bana , det blir om något år , nåt kul att se fram emot ialfall http://www.tierpmotorpark.com/

    Sen som peppe sa så finns Ju malmby och sedan Kjula dragway båda inte långt från Stockholm , Kontaktpersoner: till kjula


    Pelle Hallström
    [email protected]


    Lasse Björkqvist
    [email protected]


    Janne Asplund
    [email protected]
    Tel 08-32 73 44

    // J
    RIP
    ERIK "DOOD" RANER

  26. #236

  27. #237

  28. #238

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    147
    Jag har alltid en massa drev med mig på tävlingar, det tar ju inte lång tid att byta.

  29. #239

  30. #240
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    va i norrtälje och kollade på dragrace nere i görla industriområde för två veckor sen. det va helt lagligt och riktigt seriöst. va jag vet har dom kört 2-3 gånger iår. och där kan man ju fråga om man kan ställa upp med "moppe". då skulle det finnas ett till tillfälle att köra utan att någon behöver anordna något förutom anmälan
    Problemet där e att rakan e inte helt platt , den lutar lite uppåt har själv kört där med sendan visst det verkar okej men dom skulle aldrig få igenom 2hjuls licens på ett industri område..Rakan där e lite förkort bromssträcka som för vissa bilar som inte kan ge maxprestanda pga dålig bromssträcka..

    Däremot har dom pratat om att bygga en riktig vikingraceway här i hallsta ett par år nu , får se hur det blir Annars finns det ju Lunda flygfält som ligger mot Uppsala/Östhammar också


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in