Sidan 2 av 11 Första 1234 ... Sista
  1. #31

  2. #32

  3. #33
    Vore riktigkt fett och få ihop en stor träff! Vet inte men hur är det på mantorp?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av korren Visa inlägg
    Vore riktigkt fett och få ihop en stor träff! Vet inte men hur är det på mantorp?
    Mantorp kan nog bli lite jobbigt

  5. #35

  6. #36
    DSSC - Deutsche Scooter Sprint Commité , tyvärr så är ju moped töntigt enligt svenskar efter man fyllt 16>17 så något liknande kommer vi aldrig att få..För litet intresse på ett så avlångt land, Tyskland är ganska kompakt om vi jämför med Sverige nu vilket gör att saker och ting är närmare varandra vilket resulterar i ett högre intresse också


  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Mantorp kan nog bli lite jobbigt
    Okej
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  8. #38

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Blir 100x roligare ifall folk börjar köra scooter. Det håller inte att folk åker runt på växlade motorer
    sorry men helt dum eller? fyförfan för så kallade b*gpulkur.. usch!

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Jomen visst är det bara scooter för tjejer?

    Är man bonde så ska man ju självklart ha en mt5a och börna omkring med

    Killen, du vet inte ens vad vi pratar om. så lägg dig inte i, snälla..
    Risedal +1

  11. #41

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    dem som har byggt hyper har ju varit födda från 90-93 max , vissa undantag dock (som jag ) Men dem flesta ska få bil nu och de är väll roligare för dem än moppar . Jag tror det var en generation där som byggde hyper , jag tror de stannar nu och dör ut sakta .

  12. #42

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Om det nu skulle dö ut. Hur ska folk kunna få sålt sina delar. Dom säljer inte bara en del från hojen.

    Sprintsverige kommer växa *OM* dom äldre har kvar sina hojjar längre till 20+ iaf. det är där det hänger. ingen vill bygga för att dom vet att det inte är så stort.

    Tror nästa år kommer det bli det bästa och snabbare sprintsverige har sett
    Det får vi hoppas . Jag ser framemot nästa år eftersom att då sätter jag igång rejält

  13. #43
    Det blir najs nästa år! Ska modda på en Teamspeed på Derbin förhoppningsvis och sen får ni se R/T Sendan Visst många gnäller över att scooters går bättre men vafan trimma bättre!!

  14. #44
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Det blir najs nästa år! Ska modda på en Teamspeed på Derbin förhoppningsvis och sen får ni se R/T Sendan Visst många gnäller över att scooters går bättre men vafan trimma bättre!!
    Eller hur. Jävla whinande hela tiden.

    Om man nu kör växlat och gnäller på att scoots går bättre så får man väl lära sig att ställa in bättre samt dra över motorn på ett chassie som knappt väger nåt, för vikt gör OTROLIGT mycket på växlat.

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av Risedal Visa inlägg
    Jo, visst de går med en serie. men hur många av alla åker på varje träff? sen e de ju alla killar på växlade hojjarna som gnäller om att dom ska ha en egen klass bara för att dom kör växlat. och helt plötsligt så tappar vi 5-10 pers pga av att dom inte vill köra i samma klass.

    Sprint i sverige skulle vara mycket större om alla börjar köra scooter!
    precis
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Eller hur. Jävla whinande hela tiden.

    Om man nu kör växlat och gnäller på att scoots går bättre så får man väl lära sig att ställa in bättre samt dra över motorn på ett chassie som knappt väger nåt, för vikt gör OTROLIGT mycket på växlat.
    Sanna ord Parden! På med en motor på en dragracing ram+wheel bar i aluminium så kommer det gå bra fort med en riktigt bra motor!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  17. #47
    Nästa år alltså
    Citat Ursprungligen postat av speedfightmanne Visa inlägg
    en sketen red revolution som är oseriöst portad av mig och patrik vi tyckte bara det var kul och förstöra massa äckliga/billiga moppedelar
    Precis som du förstörde din 2fast ?

  18. #48
    Dags att vakna. Hypers byggdes redan för 7 år sedan, typ då din generation gick lågstadiet. Det är bara det att ni missat så sjukt mycket unik historia.

    Sedan kan man vända på kakan, det finns ju inte någon som tvingat dem att köra växlat. Att kvalificera sig med en bra tid är inte helt omöjligt med växlat heller, och med poängserie har man större chans att vinna med växlat då det är en massa tillfälligheter som avgör vem som blir snabbast.

    Sålänge man inte har tillräckligt med människor är det dock svårt med klassindelning på ett bra sätt. Frågan är hur intresset ska drivas uppåt? Jag tror vi måste börja samarbeta med de som kör veteranrace då även de har problem med intressesvacka i nuläget.

    Om man skulle samköra våra events med deras skulle vi helt plötsligt dels få en stor 50cc-klass, vi skulle få fungerande serier där merparten är växlat samt att vi även skulle få in en hel del fler i sporten.

    Veteranracen består ju mestadels utav äldre personer och att kombinera dem med våra klasser misstänker jag hade gett ett ordentligt lyft för båda parter.
    Citerar mig då jag är osäker på om ni såg vad jag skrev.

    Tror det är vägen man måste gå för att även få igenom en hållbar situation.

  19. #49
    Sveriges framtid inom moppebranschen är dyster, dom som vill hålla på med seriös scooter racing åker till tyskland, växlat till frankrike...

    Fransmännen ligger så långt före...

    http://www.crazymoto.net/index.php?s...ic=411855&st=0

    http://www.crazymoto.net/index.php?showtopic=367618

    http://www.crazymoto.net/index.php?s...ic=676570&st=0

    http://www.crazymoto.net/index.php?s...ic=633514&st=0
    Senast redigerat av Lange den 2010-08-09 klockan 04:30.

  20. #50

  21. #51

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Risedal +1
    du kör ju senda själv vadå bonde ?:S vem fan har sagt at ja är bonde och har en mt? kör cross som moppe sålde dock min senda nyss

  23. #53
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    du kör ju senda själv vadå bonde ?:S vem fan har sagt at ja är bonde och har en mt? kör cross som moppe sålde dock min senda nyss
    Tyckte inte om att du tryckte ner scooters så där, så tyckte om att risedal sa till dig lite

  24. #54

  25. #55

  26. #56

  27. #57

  28. #58

  29. #59

  30. #60
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Till er som bygger hypers men klagar på fuckon, varför höjer ni upp er själva så högt i luften?

    Kan ta detta inlägg som exempel:



    Var inte ni också nyblivna 15-åringar en gång i tiden, körde urpluggat och tyckte livet var härligt? Var det inte genom "de äldre" som byggde hojar ni fick inspiration och viljan om att kunna bygga något värre?

    Sporten kommer aldrig utvecklas om man inte bjuder till, om alla ska börja mörklägga sina projekt och tycka att den "yngre" genarationen är bullshit, då är det nog få som känner "fan vilken kul grej, det där vill jag pröva!".

    Genom att visa upp hojarna och visa dem prestera, lockar man ny publik och nya personer som vill utmana.

    Har fortfarande inte fått kritik om förslaget att samslå våra körningar med veteranarna.

    Det har du ju faktist jävligt rätt i. Jag är på, på nästa frihamnen!. helt klart.

    Men vadå höjjer i luften? Vet du hur mycket jag hjälper nyblivna moppefuckon eller? Hjälper dom hela tiden med frågor. Dom addar min msn hela tiden och jag leker inte killen med för mycket luft som inte har tid med nyblivna moppepojkar, jag hjälper dom.

    Taggar till dom också... Du vet ju inget om det liksom, Jag mena bara att jag är trött på dra på frihamnen för det inte kommer några seriösa folk dit, därav har jag knappt nån lust att dra dit.

    Mörklägger projektet gör jag verkligen inte. När jag visat upp min hoj på första träffen kommer jag updatera trådhelvetet fullt med bilder!.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in