1. #1

    Ingen gnista på min moped. -- Baotian Classic

    Hej,

    Har bytt tändspole, tändstift samt tändhatt. Jag får fortfarande ingen gnista. Tändningen glappade förut så vi var tvungna att tjuvkoppla den eller något, min far gjorde det..

    Vi har alla sladdar ikopplade i tändningen, är det några som ska ut för att få gnista?

    Jag har testat att stoppa in fingret i tändhatten, kände absolut ingenting. Kan jag stoppa fingret på tändplattan för att se ifall jag får en stöt av den så man kan utesluta tändplattan?

    Vad fasen kan felet vara.. Är det tändningen tro?

  2. #2
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    kan va nått med "tjuvkopplingen" om de glappar osv osv .. annars kan de va cdi:n som har gett sig
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #3
    Jag har ju redan sagt att de kommer ingen gnuista.. Jag får inte ens någon stöt..

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Easter Visa inlägg
    Jag har ju redan sagt att de kommer ingen gnuista.. Jag får inte ens någon stöt..
    Hade samma problem på min Speedfight 1 och då var det cdin som var kortsluten, testade att byta samma saker som dig.
    Men jag hade inte försökt tjuvkoppla eller något utan den hade kortslutits av lite vatten eller något.

  5. #5
    Men lyssna..

    Vi har bytt CDI, bytt tändhatt o tändspole och tändstift.. Fortfarande får den ingen gnista.. Det har inget med tjuvkopplningen o göra för jag har satt dit allt original nu i alla spolar sladdarna ska vara.. Fortf ingen gnistskit..

    Vafasen kan det vara?? Om jag sticker ner fingret i tändhatten o kickar så får jag inte ens ngn stöt..

  6. #6
    Försök hitta elschemat till den och kolla genom hela elsystemet. och testa allt

  7. #7
    hade samma problem på min ludix jag bytte cdi tändhat tändspole jag försökte med allt, men felet var att de var fel avstånd mella av kännarna på svänghjulet och tändplattan

  8. #8
    Hur fixar man det med svänghjulet då? Jag har öppnat upp fläktkåpan o tagit bort den vita fläkten.. Nu ser jag ett hjul, och en magnet typ.. Vad ska jag göra?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in