Hejsan, Jag har som sagt en stalker med vattenkyld runner motor, 70cc stage 6, annan fögge, andra vikter samt andra fjädrar och även ett stage 6 pro replica rör fast utan ljudämpare då den blivit stulen, Föggen är o inställd plus att den smattrar och låter som bara fan, men till saken, Jag fyllde i bensin, och startade den,
Den startade direkt, Men gick riktigt taskigt och orkade knappt dra sig själv, efter en liten stund stängde jag av den, och hällde i lite olja, och fyllde på vatten behållaren full med vatten, sen startade jag den igen, den startade direkt gick en stund och dog, Så jag försökte starta den igen o ställa in förgasaren, men då ville den inte starta, efter en stunds krånglade kom jag fram till att ta bort avgasröret så det gjorde jag, när jag väl hade tagit av det,Va det blött i utblåset och det droppade nån vätska, tänkte inte mer på det, sen la ja ner röret och då rann det ungefär samtidigt ut ca en halv liter vatten/bensin ur avgasröret, samt att det rann ut en halvliter lite mindre ur utblåset, blev då rädd att det kommit vatten i motorn, men jag skruvade bort tändstiftet först och torkade det torrt för det va genom surt, plus att jag skruvade av toppen och kollade där och det va blött innuti toppen samt att det va blött vid kolven, så jag torkade allt och satt tillbaks allt, märkte då att det va slut på bensin och vatten som jag fyllde på, SÅ jag slog i mer bensin, och lite 2takts olja, och kopplade bort vattenpumpen, Då startade den och gick dåligt så ställde om förgasaren och den gick lite bättre, men smattrar som fan pga att ljuddämparen är borta, men efter ca 30 sekunder stannar mopeden igen? :/ jag är inte super bra på mopeder men lär mig fort och fattar vart det flesta sitter, men det jag vill ha hjälp med är att få den gå, och varför det blev vatten/bensin i avgasröret och varför det rann ut vatten ur utblåset? Och det hade varit super bra att få lite hjälp med förgasar inställning också, Är ny här och vet inte om jag lagt denna tråd rätt, hoppas på svar tack på för hand killar och tjejer1