1. #1

    peugeot startar dåligt låter konstigt

    Hej. Har en peugeot vivacity från 2002 (?). Den har gått bra men nu på senare tid låter det något förfärligt när jag kör. Det är inget konstant ljud som låter hela tiden, om det vill mig riktigt illa så slutar det bara låta när man stannar helt/går på tomgång. Ibland så kan jag gasa lite försiktigt utan att det börjar låta med oftast så börjar det låta direkt när jag gasar. Om det inte är så illa kan det sluta låta bara om jag lättar lite på gasen men om jag tex gasat kraftigt eller kört i en brant uppförsbacke så vill det aldrig sluta låta förrän jag inte kör mer (då behöver jag knappt gasa för att det ska börja låta)

    Har även problem med att den inte vill starta ordentligt (startproblemet kom i samband med att det började låta), måste varva den (heter det så) för att den ska komma igång, ibland bara dör den och ibland står den och tjuter ett bra tag innan den drar igång ordentligt. Kickstarten funkar efter ca 2 miljoner sparkar så det orkar jag mig inte ens på längre.

    Suger på att förklara men jag filmade hela skiten: https://youtu.be/0RrV7txTSM4
    i början är start problemen. Sen när jag kör så hör man kanske lite dåligt pga fartvinden i mic'en, men om man lyssnar noga så hör man ett typ surr, låter som när en fluga försöker flyga igenom ett fönster ungefär.

    jag gissar personligen på avgasrör då ljudet hörs tydligare när man kör och det är tex en trottoar/ett staket på samma sida som avgasröret är, och det låter som det kommer därifrån, men åandra sidan sitter väl motorn å hela skiten på samma sida också? jag har ingen koll haha.

    förfärligt är det och otroligt störande att köra runt med detta ljud och är väldigt tacksam om någon skulle kunna hjälpa med vad det kan vara? och om ngn vet isf hur fixar man det/hur mkt kostar det att fixa på verkstad?

  2. #2
    Snälla kan inte ngn hjälpa???

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in