Hej, Det hela började igår när det kom något konstigt tjutande ljud någonstans från mopeden. Jag tror det hände när jag körde i ett gupp men kan ha fel. Det var inte bara när jag gasade utan det var hela tiden. Jag fortsatte att köra ett tag till tills jag kom hem. Sen hade jag inte tid att försöka fixa det. Dagen efter så verkade mopeden fungera felfritt. Så jag körde ett tag som om inget hade hänt. sen mitt i allt kom nåt starkt tjutande ljud och direkt efter det bromsades moppen in och jag stannade ganska snabbt utan hjälp av bromsarna. Jag provade kicka igen efter det och det verkade funka, jag körde ca 50 meter sen upprepades samma sak igen. den här gången startar den dock inte när jag kickar. Jag rullar biten som var kvar hem och börjar skruva för att hitta felet. Jag skruvar loss avgassystemet och cylindern bara för att kolla om nåt är fel (är ej kunnig när det gäller moped) Jag hittade ingenting som såg konstigt i mina ögon. Jag rengjorde lite allmänt med tryckluft när det lika gärna var öppet. så jag skruva tillbaka allting sen. När allt är på igen så försöker jag starta moppen. Fast kicken sitter fast. Jag skruvar upp variatorkåpan och skruvar loss variatorn sen stoppar tillbaks den. sen när jag försöker kicka så är den inte fast men den är seg som fan. efter detta gav jag upp och gick och skrev detta inlägg. Tacksam för all hjälp jag kan få