1. #1

    Cool Intrumentpanel CPI SM 2008

    Har en CPI 2008 men fått problem med instrumentpanelen. Den är helt enkelt släckt ... Men när jag drar ut och sätter tillbaka masterkablen som sitter på baksidan av instrumentpanelen (hastighetsmätaren) så lyser alla lampor runt om samt att den gör en funktionskontroll av display. Allt ser bra ut... men sen slockar fanskapet.... någon som har tips? Det verkar ju som om själva instrumentpanelen inte är kass utan något annat ... tips mottages varmt...

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av Sante Visa inlägg
    Har en CPI 2008 men fått problem med instrumentpanelen. Den är helt enkelt släckt ... Men när jag drar ut och sätter tillbaka masterkablen som sitter på baksidan av instrumentpanelen (hastighetsmätaren) så lyser alla lampor runt om samt att den gör en funktionskontroll av display. Allt ser bra ut... men sen slockar fanskapet.... någon som har tips? Det verkar ju som om själva instrumentpanelen inte är kass utan något annat ... tips mottages varmt...
    Kinesisk materialteknik i sin prydno. Man tycks inte ha någon märkbar kunskap i detta ämne.
    EN god gissning är att du har.
    1. Glapp i något kontaktblock ("skarv")
    2. Glapp i elektronikkort i instrumentpanel
    3. Dålig kabelpressning som glappar, någonstans.
    4. Temporärt avbrott i någon kabel, någonstans. (Mycket J-t att hitta)
    5. Kan, naturligtvis, vara fel på instrumentpanelen..

    Innan du börjar byta delar ser jag ryck-riv-slit-metoden som det enda vettiga.
    Böj på kablar, lossa skarvar, spraya dem, granska dem betr ev synlig korrosion, borst blås rent.
    Böj på kablar för at kolla ev avbrott..
    Om det hjälper? kanske, om det inte är fel på panelen förstås...

  3. #3
    Tack, har provat det mesta men inget större framgång. Ska köpa en ny instrumentpanel...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in