1. #1

    peugeot speedfigkt startar ej

    Hej
    Min dotter har en Peugeot speedfight 2, luftkyld -2006
    Har problem med att den inte startar.
    Har bytt elchocken då jag tordde att det var den, men det hjälpte inte.
    Den startar om man sprutar in lite startspray, men dör strax därpå.
    Den får bränsle och det är gnista på stiftet.
    Men det intressanta är att när den startat med hjälp av startspray och jag drar bort bränsleslangen så går motorn en stund, när den börjar dö så stoppar jag dit slangen så den får bränsle och tar bort den igen när börjar dö.
    Verkar som att när den börjar bli varm, att den fungerar och går då att köra med.
    Vad kan detta vara för fel?
    Är det med munstyckena eller nålar?
    Vet inte vad orginalinställningarna på förgasaren är för nål och munstycken.
    Mopeden är helt orginal och har alltid så varit.

    Tacksam för hjälp med detta.

    //Kennert

  2. #2
    Pröva och starta utan tanklock låter som den är tät

  3. #3
    Har du kollat i flottörhuset så inte lågfartsmunstycket lossnat i fögasaren?
    Kolla även så luftskruven på sidan av förgasaren vad den står på, (skruva in den i botten med fingertoppskraft och räkna hur många varv det är dit) borde vara runt 1,5-3,5 varv är den helt off så börja på 2varv.
    Gammal är äldst.

  4. #4
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Testa det som Chribba skrev, skulle det inte fungera mot förmodan så möjligen att det kan vara vakuumpumpen som skall hålla bränsletryck som spökar. Moppen börjar bli gammal. Det är sällan som just dessa går sönder, dock så åldras slangar och dylikt. Hade en Piaggio som betedde sig på liknande sätt. 2 nya slangar och lite hjälp på traven genom att suga i slangen som skall hålla vakuum så gick den som den skulle igen.

    Hoppas det löser sig!
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  5. #5
    Tack för tipsen skall prova med dessa och se om det hjälper.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in