Sidan 14 av 56 Första ... 4121314151624 ... Sista
  1. #391
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hur mycket kostade den där? Vart det me nå abonnemang eller skit?
    6000 kr med frakt till Sverige. Leveranstid c:a 4 veckor.
    Telefonen är olåst och den säljs utan abonnemang.
    Daniel Öbrink

  2. #392
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Det var en saftig summa, jag väntar
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #393
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Ok^^

    Ska väl inte säga nåt, la min på sängen och den åkte i golvet. -.- Kostade 600 kr att laga, på självrisk alltså. Men det positiva är att jag får en sprillans ny!!! Nu jäklar blir det ett ordentligt skal på den.
    Yes, men börjar få lite tankar om att skita i att fixa den, skärmen funkar. Sen om jag endå ska fixa skärmen kan jag lika gärna passa på och fixa allt annat som är pajj på den och vettefan om jag tycker att det är värt. Fast iof, lite wt att gå runt med en så rutten iPhone kanske.

  4. #394
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Det var en saftig summa, jag väntar
    Den kommer inte kosta något mindre i Sverige.
    Daniel Öbrink

  5. #395
    När 3gs kom, kunde man köpa den löst av telia? Alltså en fast summa direkt.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  6. #396
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Den kommer inte kosta något mindre i Sverige.
    Menar att jag väntar några månader tills den gått ner i pris.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #397
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Yes, men börjar få lite tankar om att skita i att fixa den, skärmen funkar. Sen om jag endå ska fixa skärmen kan jag lika gärna passa på och fixa allt annat som är pajj på den och vettefan om jag tycker att det är värt. Fast iof, lite wt att gå runt med en så rutten iPhone kanske.
    Jo jag tänkte det med. ^^ Och sen på ev fuktskada som kan tränga i mellan sprickorna så skärmen slutar funka. Min var ju JB:ad och jag hade aldrig återställt den så jag ville bara kunna återställa den utan problem. Men det funkade bra och nu lär ju den komma om nån vecka sen blir det att JB:a ios4

  8. #398
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Menar att jag väntar några månader tills den gått ner i pris.
    Du lär ju få vänta minst ett halvår innan priset ens rör sig. Och 6000kr är väl för 16 gb? Det låter billigt då 32 gb kostar 9000kr?



    Dubbelpost...

  9. #399
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Varför inte från England istället?
    Olåst och du beställer inom EU.
    aa men min Morbror bor i usa så han kan köpa iphonen sen kan han ju skicka.

  10. #400
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Du lär ju få vänta minst ett halvår innan priset ens rör sig. Och 6000kr är väl för 16 gb? Det låter billigt då 32 gb kostar 9000kr?



    Dubbelpost...
    7000 kr kostar 32GB i England.
    Daniel Öbrink

  11. #401
    Citat Ursprungligen postat av Mrx_Racing Visa inlägg
    aa men min Morbror bor i usa så han kan köpa iphonen sen kan han ju skicka.
    Man kan inte köpa den utan abonnemang i USA.

  12. #402
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    7000 kr kostar 32GB i England.
    Då är det ju mycket billigare att köpa ifrån UK. 32Gb här = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630393 och 16Gb här = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630392

    Fatta vilket överpris btw.

  13. #403
    Gubbar, jag ska till USA i september, om jag väljer att köpa en iphone 4 när jag är där, kommer jag kunna använda den fullt ut här i Sverige?

    För förra gången, skulle jag köpa en iphone där innan den ens fanns i Sverige, då sa dom bara att det inte var någon ide, för att dom inte s***ke gå att använda ordentligt här. Berodde det bara på att dom inte fanns i Sverige en då eller är det något som är annorlunda där?

  14. #404
    Citat Ursprungligen postat av Slynzukk Visa inlägg
    Gubbar, jag ska till USA i september, om jag väljer att köpa en iphone 4 när jag är där, kommer jag kunna använda den fullt ut här i Sverige?

    För förra gången, skulle jag köpa en iphone där innan den ens fanns i Sverige, då sa dom bara att det inte var någon ide, för att dom inte s***ke gå att använda ordentligt här. Berodde det bara på att dom inte fanns i Sverige en då eller är det något som är annorlunda där?
    Du kommer inte kunna köpa en iPhone i USA då du är tvungen att vara amerikansk medborgare för att kunna teckna ett A&T abonnemang.
    Det finns inte heller något lösning för att kunna låsa upp operatörslåset så att man kan använda själva telefonen i Sverige.
    Daniel Öbrink

  15. #405
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Då är det ju mycket billigare att köpa ifrån UK. 32Gb här = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630393 och 16Gb här = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=630392

    Fatta vilket överpris btw.
    Absolut inget överpris i Sverige om dom finns i lager.

    Du får tänka på att butikerna på Prisjakt köper in telefonerna för 7000 kr då de själva importerar telefonen från UK.
    Räkna sedan med svensk moms + en liten vinst så är inte det några hemska priser.

    Med tanke på att iPhone 4 säljs för 10000-12000 kr på Tradera / Blocket så känns det rätt billigt.
    Daniel Öbrink

  16. #406
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Du kommer inte kunna köpa en iPhone i USA då du är tvungen att vara amerikansk medborgare för att kunna teckna ett A&T abonnemang.
    Det finns inte heller något lösning för att kunna låsa upp operatörslåset så att man kan använda själva telefonen i Sverige.
    Finns att köpa på andra affärer som är operatörsolåsta
    Farsan köpte 4st 3GS på nån random elektronik affär i USA för 2500kr styck. Så om du letar lite kan du nog hitta nån
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  17. #407
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Finns att köpa på andra affärer som är operatörsolåsta
    Farsan köpte 4st 3GS på nån random elektronik affär i USA för 2500kr styck. Så om du letar lite kan du nog hitta nån
    iPhone 4 säljs inte olåst i USA.
    3GS däremot säljs olåsta hos Best Buy som jag har förstått det, dock inte vid releasen?

    Sen stämmer nog inte priset 2500 kr då de såldes olåsta av Best Buy för 799 dollar.
    Daniel Öbrink

  18. #408
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Absolut inget överpris i Sverige om dom finns i lager.

    Du får tänka på att butikerna på Prisjakt köper in telefonerna för 7000 kr då de själva importerar telefonen från UK.
    Räkna sedan med svensk moms + en liten vinst så är inte det några hemska priser.

    Med tanke på att iPhone 4 säljs för 10000-12000 kr på Tradera / Blocket så känns det rätt billigt.
    Men då är det billigare att köpa från UK? Notera även att prisjakt bara utgår ifrån den billigaste butiken och säljer inga själva. Och har Sverige så hög moms så man måste lägga på t.om tusenlappar?

  19. #409
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Men då är det billigare att köpa från UK? Notera även att prisjakt bara utgår ifrån den billigaste butiken och säljer inga själva. Och har Sverige så hög moms så man måste lägga på t.om tusenlappar?
    Det har han inte sagt heller.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  20. #410
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Men då är det billigare att köpa från UK? Notera även att prisjakt bara utgår ifrån den billigaste butiken och säljer inga själva. Och har Sverige så hög moms så man måste lägga på t.om tusenlappar?
    Som det ser ut just nu så är det billigare.

    Du kan dock avvakta tills den 31 Juli då Telia, Telenor, Tre och Tele2 kommer att presentera sina priser för iPhone.
    Daniel Öbrink

  21. #411
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    iPhone 4 säljs inte olåst i USA.
    3GS däremot säljs olåsta hos Best Buy som jag har förstått det, dock inte vid releasen?

    Sen stämmer nog inte priset 2500 kr då de såldes olåsta av Best Buy för 799 dollar.
    Det var kanske 1 månad efter realisen i USA som pappa köpte dem för ungefär 299$ st
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #412
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Det var kanske 1 månad efter realisen i USA som pappa köpte dem för ungefär 299$ st
    299 dollar kostade de med 2 års kontrakt, utan kontrakt fick man betala minst 499-699 dollar beroende på modell.
    Daniel Öbrink

  23. #413
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    299 dollar kostade de med 2 års kontrakt, utan kontrakt fick man betala minst 499-699 dollar beroende på modell.
    Fråga mig inte vart han fick tag på dem, han sa att han köpt dem för 2500kr styck på nån elektronik affär och sålde dem i Sverige för 4000kr
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  24. #414
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Det har han inte sagt heller.
    Ups, läste och tänkte fel.

    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Som det ser ut just nu så är det billigare.

    Du kan dock avvakta tills den 31 Juli då Telia, Telenor, Tre och Tele2 kommer att presentera sina priser för iPhone.
    Ok, njaa, jag ska inte köpa nån iPhone 4. För mig blir det att köpa en när den kommer med 4G. Har du några funderingar själv när du tror att den kommer? Med tanke på att USA knappast utvecklat 3G så tar det väl 2-3 år? Eller?

  25. #415
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Fråga mig inte vart han fick tag på dem, han sa att han köpt dem för 2500kr styck på nån elektronik affär och sålde dem i Sverige för 4000kr
    Då skulle jag nog inte rekommendera honom att åka tillbaka till USA då han isåfall måste utfört något slags bedrägeri
    299$ är som sagt priset med 2 års kontrakt och det har det alltid varit.
    Man kan köpa telefonen utan abonnemang men då kostar den minst 499$
    Daniel Öbrink

  26. #416

  27. #417
    De vill väl säkert dra ut på allas väntan lite, eller så vet de inte än.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  28. #418

  29. #419
    Möjligt.

    Jag hoppas att 16 gb inte kostar mer än 6999:-
    Efter det blir det ganska dyrt.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  30. #420
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Möjligt.

    Jag hoppas att 16 gb inte kostar mer än 6999:-
    Efter det blir det ganska dyrt.
    Låg nog under 6000:- för 16gb och under 7000:- för 32gb hos Telia, inte säker men nästan.

    Någon som råkat ut för att sidofältet på Macen i Finder-fönstret bara har försvunnit. Helskumt, inte det minsta roligt..

    Edit: Löste ''problemet''.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in