Sidan 32 av 56 Första ... 22303132333442 ... Sista
  1. #931
    Citat Ursprungligen postat av Jock_e Visa inlägg
    nån som vet hur man kan göra så man inte slösar så mycket batteri på Iphone 4??. Har gjort:

    - Dragit ner ljusstyrka
    - Stängt av 3G nät

    Sen till en annan fråga. Hur komemr det säg att jag inte kan få upp sista uppdateringen till min Iphone?? När det har kommit till 98% +- 1% så säger den att det blev nät fel, bad kan felet vara??. Jag har nät och all som krävs för att uppdatera men funkar ju ändå inte :S
    Jag köpte starkare batteri till min 4:a håller länge som fan ! köpte det genom en polare som hade beställt hem men råka beställa 2 fick köpa ett lite billigare köpte det för 300kr av honom

  2. #932
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Morsan tänker skaffa en MacBook!
    Det är ju bara jobbigt med vuxna som har mac, ett evigt tjat om att dom inte vet hur man gör @ och så vidare. Dom verkar ju aldrig lära sig att det inte är samma skit som windows heller.

    Citat från Flashback:

    "Nu har jag grubblat på detta länge, och jag blir inte mindre förundrad när man läser alla frågor i diverse forum.

    Varför tror majoriteten av de som går från Windows till Mac att allt skall fungera som det gör i Windows?

    För det första så var Apple tidigare ute med grafiskt gränssnitt än Microsoft, så OS X är ingen kopia på Windows. Dessutom utvecklas dessa två operativsystem av helt olika grupper människor och Microsoft tycker givetvis att saker och ting skall vara som det är i Windows medan Apple tycker det skall vara som i OS X.

    Om ni köper en ny cd spelare blir ni då helt skogstokiga för att knapparna inte sitter på samma ställe som på den gamla? Ringer ni och skäller på supporten när den nya byrån har ett handtag i mitten på lådan istället för ett på var sida som den gamla? Skäller ni på tillverkaren av nya soffan för att kuddarna från den gamla inte passar? Blir ni sura över att hjulen från er gamla Saab inte passar på nya Toyotan? Kräver ni att Canons objektiv skall passa på en Nikon kamera?

    Jag tror de flesta svarar nej på ovanstående frågor, men när det gäller datorer då skall allt vara precis som ni är vana vid, trots att ni köpt en helt annan produkt, varför?

    När jag använder Windows blir jag inte irriterad över att det inte är som OS X, det är två helt skilda produkter och båda har sina för och nackdelar.

    Kanske inte så mycket till diskussionsunderlag detta, men jag blir bara så förbryllad."


  3. #933
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Det är ju bara jobbigt med vuxna som har mac, ett evigt tjat om att dom inte vet hur man gör @ och så vidare. Dom verkar ju aldrig lära sig att det inte är samma skit som windows heller.

    Äh det är lungt, morsan brrukar använda min MBP rätt ofta utan några problem

  4. #934
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Äh det är lungt, morsan brrukar använda min MBP rätt ofta utan några problem
    Okejokej, min morsa visste inte ens hur man fick upp ett usb minne på macen igår, man blir ju trött efter ett tag. Men det kanske bara är min morsa som är kass och aldrig lär sig även om man visar 100 gånger.

  5. #935
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okejokej, min morsa visste inte ens hur man fick upp ett usb minne på macen igår, man blir ju trött efter ett tag. Men det kanske bara är min morsa som är kass och aldrig lär sig även om man visar 100 gånger.
    haha illa illa

  6. #936
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Okejokej, min morsa visste inte ens hur man fick upp ett usb minne på macen igår, man blir ju trött efter ett tag. Men det kanske bara är min morsa som är kass och aldrig lär sig även om man visar 100 gånger.
    Det är ju verkligen skitsvårt.. Stoppa i minnet så dyker finder upp med innehållet?

    Min mamma skaffade en macbook förra året, hon lärde sig allt nytt på ett par dagar. Men hon frågar om lite kortkommandon osv ibland.

  7. #937
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Det är ju verkligen skitsvårt.. Stoppa i minnet så dyker finder upp med innehållet?

    Min mamma skaffade en macbook förra året, hon lärde sig allt nytt på ett par dagar. Men hon frågar om lite kortkommandon osv ibland.

    "vad är finder...?" Min morsa använder inte datorn så mkt iof.

  8. #938
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    "vad är finder...?" Min morsa använder inte datorn så mkt iof.
    Har inte du en mac själv?:S Eller kommer jag ihåg fel? Det är som utforskaren i WS.

  9. #939
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Har inte du en mac själv?:S Eller kommer jag ihåg fel? Det är som utforskaren i WS.
    menade att min morsa skulle säga så, klart som fan att jag vet vad finder är och ja jag har Mac.

  10. #940
    Glasklart är ett sjukt snyggt tema!

  11. #941
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Tjena! jag har en ipod som är registredad till itunes på min bärbara dator. Nu när jag fått en ny dator så skulle jag koppla in min ipod till den,
    men itunes säger att den måste då rensa hela ipoden och sen registrera sig på den här datorns itunes.. Så jag undrar om det går att typ avregistrera ipoden på bärbara på något sätt?

    snabbt svar vore tummen upp!

  12. #942
    Är det verkligen i Cydia man laddar ner gratis apps? Känns inte som det finns några alls där.

  13. #943
    Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    Tjena! jag har en ipod som är registredad till itunes på min bärbara dator. Nu när jag fått en ny dator så skulle jag koppla in min ipod till den,
    men itunes säger att den måste då rensa hela ipoden och sen registrera sig på den här datorns itunes.. Så jag undrar om det går att typ avregistrera ipoden på bärbara på något sätt?

    snabbt svar vore tummen upp!
    Om du hade läst lite innan så ska det gå på något sätt.

  14. #944
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Är det verkligen i Cydia man laddar ner gratis apps? Känns inte som det finns några alls där.
    Nej det är det inte, det är i installous man laddar ner gratis apps.

  15. #945
    Hur får man det?

  16. #946
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Hur får man det?
    1. Starta Cydia
    2. Tryck på Manage knappen
    3. Välj Sources
    4. Tryck på Edit knappen uppe till höger
    5. En add knapp dyker upp till vänster.
    6. Skriv in i http://cydia.hackulo.us/ i fältet som dykt upp.
    7. Sen är det bara att söka efter installous och installera det.
    Senast redigerat av ozcaarl den 2011-01-11 klockan 15:33.

  17. #947
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    1. Starta Cydia
    2. Tryck på Manage knappen
    3. Välj Sources
    4. Tryck på Edit knappen uppe till höger
    5. En add knapp dyker upp till vänster.
    6. Skriv in i http://cydia.hackulo.us/ i fältet som dykt upp.
    7. Sen är det bara att söka efter installous och installera det.
    Tack så mycket! Tankar för fullt här nu

  18. #948
    nån som vet hur lång tid det brukar ta att få till baka sin iphone om man har skickat i väg den på reperation?
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  19. #949
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Om du hade läst lite innan så ska det gå på något sätt.
    orkade inte läsa igenom hela tråden för att se ifall nån hade samma problem

    men om det går på nåt sätt, är det någon som vet hur man gör?

  20. #950
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    nån som vet hur lång tid det brukar ta att få till baka sin iphone om man har skickat i väg den på reperation?
    flera veckor
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  21. #951
    Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    orkade inte läsa igenom hela tråden för att se ifall nån hade samma problem

    men om det går på nåt sätt, är det någon som vet hur man gör?
    Hela tråden? En sida bak.

  22. #952
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Hela tråden? En sida bak.
    -----------------
    EDIT: nvm fixade det genom att välja att jag ska hantera musik och video manuellt
    Senast redigerat av tdwp den 2011-01-11 klockan 17:21.

  23. #953

  24. #954
    Nån som vet om jailbreakme.com har jailbreak till version 4.2 (iPhone 3G) utan tethered eller vad det heter, så att man slipper koppla in den till datorn ifall batteriet dör? En kompis vill jailbreaka, men vill inte ha det problemet.

  25. #955
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Nån som vet om jailbreakme.com har jailbreak till version 4.2 (iPhone 3G) utan tethered eller vad det heter, så att man slipper koppla in den till datorn ifall batteriet dör? En kompis vill jailbreaka, men vill inte ha det problemet.
    nej
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  26. #956
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Kan ja med 4.2.1 jailbreaka min iPhone?

  27. #957
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Kan ja med 4.2.1 jailbreaka min iPhone?
    bara tethered
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #958
    I Installous, vad ska man trycka på för att ladda ner appen när personen använder FileDude?

  29. #959
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    skriv in koden och sen download?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #960
    Jaha, man ska göra det. var rädd för att det var virus osv, är ju massor av olika länkar som blinkar och har sig.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in