1. #1

    Hur byter jag tändningslås på en Gilera Runner? Snabba svar tack!!

    Hej!
    Har tappat bort mina nycklar till min Gilera Runner och har redan köpt nytt tändningslås och lås till sadel. Jag satte på låset till sadel det var enkelt men hur fan får man ut tändningslåset? Jag fattar ingenting där, har försökt flera gånger.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Ett par bilder brukar vara en bra början.

  3. #3
    Thoz3s avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Ort
    mitt ute i ingen stans
    Inlägg
    197
    det är samma för dig även fast du har runner
    http://www.twostrokerider.se/demontera-tandningslas/

  4. #4
    Tror inte det är som i länken. Min runner och mina piaggios måste man ta bort gaffeln på om låsklacken innanför låscylindern är skadad. Den får man inte ut annars. Elkontakten sitter med en liten skruv eller en låsbygel i metall. Låscylindern är jag osäker på hur man får bort ( har glömt det ) men är nyckeln borta så får du nog borra ur cylindern.
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mekaniskt Visa inlägg
    Tror inte det är som i länken. Min runner och mina piaggios måste man ta bort gaffeln på om låsklacken innanför låscylindern är skadad. Den får man inte ut annars. Elkontakten sitter med en liten skruv eller en låsbygel i metall. Låscylindern är jag osäker på hur man får bort ( har glömt det ) men är nyckeln borta så får du nog borra ur cylindern.
    Det är som du säger, jag har lyckats byta ut låscylindern i sadeln vilket va enkelt men tändningslåset är riktigt svårt och har inte lyckats göra det än, eftersom jag trodde att det var som sadel att bara dra ut och in med det gamla så knäckte jag halva tändningslåset/låscylindern.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in